• Het Wilde Westen, ook wel bekend als een land vol cowboys, indianen, goudzoekers en pelsjagers.
    Het land waarin nog geen wetten gelden zoals in de "beschaafde" wereld, is op dit moment in oorlog.
    De Indianen verzetten zich ten alle machten tegen de cowboys die alles proberen over te nemen, maar niet iedereen is opgezet met de oorlog.
    Enkele mensen, zowel cowboys als Indianen, proberen er alles voor te doen om de twee totaal verschillende volkeren vrede te laten sluiten.
    Ook als ze daarom opofferingen moeten maken.
    Na een lange strijd, begint de vrede toch terug te keren.
    Maar dat is niet altijd even gemakkelijk.



    De rollen even op een rijtje;

    Dochter van het opperhoofd
    Yanaba Namkha Bezet door: Maitresse

    Krijgers:
    Kiowa DeVemo bezet door Maysilee
    Serena bezet door HurtedHeart

    Dorpsvrouwen
    Frida Samandla bezet door Dandelion

    Zelfverzonnen rol voor bij de Indianen:
    Tala Huyana,Dochter van een krijger bezet door AgentDavid
    Halona Mywau, Dochter van overleden krijger bezet door JaiRy
    Dakota Shawnee, Dochter van geneesheer bezet door Captivity

    Zoon van de burgemeester:
    Cole Halliwel Bezet door:Kiara2

    Hulpsheriff:
    Ricky Thompson Bezet door:Maitresse

    Cowboys:
    Robert 'Bobby Clay' Mallony bezet door Cumberbatch
    James Linzon bezet door dandelion

    Zelfverzonnen rol voor bij de cowboys:
    Rosalie Annie Mitchell, cowgirl bezet door Priemgetal
    Catherine 'Rose' Miller, Dochter van een dorpsvrouw en een cowboy bezet door Captivity


    Als je mee wilt doen in dit RPG, vul dan even een rol in, in Dit topic.
    Je kan kijken welke rollen er nog vrij zijn en je kan er altijd verzinnen.


    Berichtje aan de RPG'ers die al meedoen;
    Als je iets wilt zeggen dat niets met het verhaal heeft te maken, zet het dan tussen [haakjes].
    Dat is wat overzichtelijker.



    Edit: Als er vragen zijn over deze RPG, stuur mij dan een PB, dan zal ik alles rustig kunnen uitleggen.

    [ bericht aangepast op 28 nov 2011 - 19:26 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Allyde Leya Paca
    Een paar tellen verwerkte ze zijn woorden vooral "kwaad in de zin" kon ze even niet plaatsen. God, wat was haar Engels slecht vergeleken met sommigen in het dorp. Die spraken de vreemde taal vloeiend.
    Daarna gingen haar wenkbrauwen omhoog. Een blanke zonder kwaad in de zin? Twijfelend liet ze haar blik over zijn gezicht gaan, liet de pijl toen iets zakken.
    Haar pijl en boog. Sommigen dachten dat ze daar gewoon toestemming voor had gekregen, maar dat was omdat ze als enige - behalve zijn dochter - het lef had gehad om het stamhoofd tegen te spreken en de wapens gewoon te gebruiken. Natuurlijk was de man daar boos om geworden, meer dan dat zelfs. Maar ze weigerde om genegeerd te worden, en om pas gezien te worden toen ze op haar dertiende iets deed wat niet mocht voor vrouwen: wapens gebruiken. En uiteindelijk hadden ze er niet omheen gekund, en was ze tot krijger benoemd.
    Het enige waar ze trots op was in haar leven, behalve Dolor dan. Die had ze ook zelf getemd, met de nodige moeite.


    -

    Yanaba Namkha

    "Ik heb geen idee." Zei ik naar waarheid. "Ricky kwam daarstraks even praten met mijn vader. Volgens mij weet hij meer. Ik ga straks eens horen wat hij te vertellen heeft."
    Ik legde mijn hand op de hare en keek haar aan.
    "Je hebt het recht ze te haten, een deel van mij doet het ook." Ik pauzeerde even. "Maar het zijn mensen, net als wij en ze doen alleen wat van hen verwacht wordt."
    Ik wist wat er gebeurt was met haar vader en ik wilde dat ze wist dat ik met haar meevoelde.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jack Allison/Robert Mallony
    Jack wist zichzelf eindelijk terug een houding te geven toen ze haar pijl en boog ietwat liet zakken. Zijn lichaam ontspande zich iets en hij durfde het aan om voorzichtig een stap naar voor te zetten. Als hij Tony te pakken kon krijgen, dan kon hij hier weg, maar de vos leek het perfect naar haar zin te hebben bij de witte merrie, dus dat kon nog wel eens moeilijk worden. 'Jack Allison,' zei hij dan maar, hopend dat ze, door haar zijn naam te zeggen, hem minder als een bedreiging zou zien. Wist hij veel. Hij kende indianen alleen van op afstand. Hij had geen idee hoe ze met elkaar communiceerden, of ze überhaupt speciale rituelen hadden. Hij kende ze alleen van verhalen, waarin het lelijk, bloeddorstige monsters waren. Lelijk was dit meisje niet. En of ze bloeddorstig was, viel nog te bezien.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Halona Mywau

    'Ik weet mijn gevoelens tegenover ze niet goed te uiten, het is soms verwarrend' antwoord ze nadat Yanaba haar hand op de hare had gelegd. 'Je hebt gelijk, ze zijn inderdaad net als ons en sommige van ons hebben dierbare van hun gedood maar dat spreekt mijn eigen gevoel vaak tegen,' vervolgde ze en glimlachte flauw. Als de blanke heer Ricky in de stam was, kon ze het ene moment erg boos op hem worden en vol afschuw naar hem kijken, zijn soort had haar vader gedood maar het andere moment kon ze gewoon normaal naar hem kijken alsof hij gewoon een bezoeker was die langs kwam.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Allyde Leya Paca
    Nog altijd achterdochtig keek ze naar hem, uit haar mond ontsnapte een zachte klik met haar tong waardoor Dolor een stap achteruit zette. Daarna ging haar aandacht weer naar de merrie. Zou ze net zo geïnteresseerd zijn in het leven van een "blanke" paard dan Allyde naar een blanke zelf?
    Bedenkelijk streek ze haar donkerbruine lokken naar achteren. Om de één of andere reden durfde ze haar voornaam niet te geven, maar echt waarom wist ze niet. Sommigen cowboys kenden haar vaag van een aanval of inval of iets dergelijks, net zoals ze de andere krijgers kenden. Maar onmogelijk bij haar naam.
    'Leya,' zei ze na een paar stille seconden toch.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 22:26 ]


    -

    Jack Allison/Robert Mallony
    Jack voelde aan dat de vrouw hem nog steeds voor geen haar vertrouwde, maar in ieder geval had ze niet meer permanent een pijl klaar om hem naar de andere kant te helpen. 'Leya,' hoorde hij haar dan, zeggen, waarop hij vriendelijk knikte. 'Oké, Leya. Ik zal je niks doen. Laat me mijn paard nemen en vertrekken,' stelde hij zacht, op een vriendelijke toon. Het laatste wat hij wilde, was dat ze beledigd raakte omdat hij wat verkeerd zei. Op dit moment had hij geen kwaad in de zin. Zolang ze mij niet aanviel, zou hij ook niks doen. Dat was altijd zijn principe geweest.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 22:33 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ricky Thompson

    Ik kwam na een lange rit weer aan bij mijn eigen dorpje.
    Het was al aardig beginnen schemeren, maar toch kon ik nog perfect zien.
    Een nette dame wandelde voorbij en zei een goedendag.
    "Ma'am." Zeo ik beleefd terug en hief mijn hoed even af mijn hoofd.
    Ik kwam aan bij het saloon en stapte af Bobbie, mijn paard.
    Ik bond mijn trouwe vriend vast en klopte vriendschappelijk op zijn hals.
    "Tot zo, maatje." Ik stapte het saloon binnen en zag al meteen enkele bekende gezichten.
    Ik stapte naar de bar en bestelde voor mezelf een dubbele wiskey.


    Yanaba Namkha

    Een mondhoek ging haast onzichtbaar even omhoog.
    "Het zal allemaal wel in orde komen." Zei ik terwijl ik opstond. "Dat beloof ik."
    Ik streek mijn kleding weer glad en nam afscheid van Halona.
    "Ik ga eens een kijkje nemen bij de open vlakte." Zei ik. "Ik heb gisteren gezien dat er cowboys op wacht zaten. Ik zal eens kijken of ik ze wat kan pesten."
    Mijn stem had weer die ondeugende tint gekregen en mijn ogen twinkelde even.
    "Ik zie je wel weer." Zei ik nog tegen haar voordat ik opzoek ging naar mijn wolf.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Allyde Leya Paca
    Niet van plan te bewegen voor hij uit zicht was, bleef ze op dezelfde plek staan.
    In plaats van te antwoorden, knikte ze even. Langzaam haalde ze de pijl van de boog, maar weigerde hem terug te laten glijden in de koker. Even wierp ze een blik op het paard naast Dolor. Ze was benieuwd of hij zijn merrie weg kon krijgen.


    -

    Halona Mywau

    Ik knikte naar haar, grinnikte zachtjes toen ze zei dat ze ging kijken of ze nog wat cowboys kon pesten en wenste haar een fijne en goede avond. Nadat Yanaba weg was gegaan, pakte ik mijn vlechtwerk op en liep naar mijn tipi toe om de spullen binnen te leggen. Binnen haalde ik mijn vlechten los en woelde door mijn lange zwarte haren. Het was tijd voor een avondrit. Ik klapte de gordijn van mijn tipi dicht en liep langzaam richting een klein veldje vlak achter de stam. Een eindje verderop zag ik hem staan, zijn zwarte staart zwiepte heen en weer terwijl hij aan het gras knabbelde. Ik klakte met mijn tong en zijn hoofd kwam met gespitste oren omhoog. Zodra hij me zag kwam hij in een daverende galop op me af gestormd. Ik grinnikte zachtjes, met de vaart die hij maakte zou een buitenstaander denken dat hij me iets zou willen aan doen maar dat was niet zo want zoals altijd vertraagde hij zijn pas iets en stopte abrupt vlak voor me. 'Kanan..' mompelde ik zachtjes en drukte mijn gezicht tegen zijn hoofd aan. 'Laten we even lekker gaan rennen..' fluisterde ik tegen hem.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 22:51 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Yanaba Namkha

    Ik sprong op mijn donkerbruine merrie en ging in galop, met aan mijn zijde Tizona, mijn wolf.
    Tizona was oorspronkelijk een wilde wolf, tot zijn moeder hem achterliet en ik hem vond.
    Sindsdien is hij als een soort bewaker van me.
    Mijn lange haren wapperde sierlijke achter me aan terwijl de vlakte steeds dichter in zicht kwam.
    "Hier gaan we dan." Fluisterde ik zacht terwijl ik op een veilige afstand tot stilstand kwam.
    Ik maakte mijn paard vast aan een boom en sloop samen met Tizona het kamp in.
    Alle cowboys sliepen erg diep, dus kon ik ongestoord door hun spullen gaan.
    Tizona at al het eten van de mannen op, wat ik ergens best grappig vond, terwijl ikzelf wat wapens in mijn draagtas stopte.
    Die konden ze vast wel missen.



    [Ik ga slapen :') En voor diegene die zich afvragen hoe Tizona er uit ziet, kijk de foto.]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jack Allison/Robert Mallony

    Leya zei niks, waardoor hij er maar vanuit ging dat ze geen directe bezwaren tegen zijn voorstel had. Hij knikte vriendelijk, en stapte dan haar Tony toe. Zacht klikte hij met zijn tong om zijn aanwezigheid aan te geven, waardoor hij de aandacht van zijn trouwe vriend trok. 'Hé, meisje. Kom maar mee,' Jack streelde haar zacht net achter haar hoofd, iets waar ze altijd erg van genoot. Dat was deze keer niet anders, want ze liet haar soortgenoot even voor wat het was en duwde liefdevol haar mooie hoofd tegen zijn borstkas. Jack vergat de aanwezigheid van de Indiaan voor enkele seconden, en kon een luide lach niet onderdrukken. 'Ik vind jou ook erg aardig, schatje,' mompelde hij geamuseerd door haar speelsheid. 'Maar we zijn lang genoeg bij onze nieuwe vrienden geweest. Kom,' Hij probeerde zijn stem zo zalvend mogelijk te laten klinken. Dat wilde wel eens werken.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Allyde Leya Paca
    Ze vond dat deze ontmoeting lang genoeg had geduurd. De blanke was toch te erg bezig met het paard, en Dolor was snel genoeg. Het enige wat ze ervoor hoefde ze doen was haar beenspieren even aanspannen, of de merrie was al weg.
    Onderweg naar huis ving ze nog een hert, die ze tussen haar en Dolors schoft plaatste. Eenmaal terug, gleed ze soepel van de rug van de merrie, dumpte het hert bij het anderen gevangen vlees en liet de koker van haar rug glijden.
    Zacht streken haar vingers over Dolors hals. 'Ga maar,' mompelde ze, waarna de merrie naar haar soortgenoten liep. Het was vreemd om te zien, hoe sociaal Dolor was naar haar eigen soortgenoten toe, en hoe erg Allyde dat zelf niet was. Maar het verschil was dat Dolor niks moest hebben van andere mensen.


    -

    ( wah ben ik ziek meteen veel gemist, kan ik een samenvatting krijgen?)


    Dreams are the best thing in life, but dont lose yourself!

    [oke, hoelaat is het nou eigenlijk xd, (inverhaal)

    james linzon

    de deuren van de saloon vliegen op en ricky komt naar binnen. hij knikt vriendelijk. ik sta op en loop naar hem toe. "ricky, je bent terug" zeg ik terwijl ik heb een vriendschappelijke knuffel geef. "hee james" groet hij terug. "ik ga nu, de plicht roept, ik zie je wel weer" zeg ik terwijl ik ricky uitzwaai, ik loop naar buiten, het dorre zand dat op de grond licht ziet er onaangenaam uit, mijn zwarte hengst die ik voor de saloon heb neergezet loopt naar me toe. "hee jongen, heb je nog een mooie vrouw voor me"zeg ik lacherig. hij hinnikt. "ja dat dacht ik al wel"


    believe in your dreams, and follow them, in bad times stay strong. and find the power in yourself.

    [ik snap er niets meer van. hoelaat is het.?]


    believe in your dreams, and follow them, in bad times stay strong. and find the power in yourself.