• Het Wilde Westen, ook wel bekend als een land vol cowboys, indianen, goudzoekers en pelsjagers.
    Het land waarin nog geen wetten gelden zoals in de "beschaafde" wereld, is op dit moment in oorlog.
    De Indianen verzetten zich ten alle machten tegen de cowboys die alles proberen over te nemen, maar niet iedereen is opgezet met de oorlog.
    Enkele mensen, zowel cowboys als Indianen, proberen er alles voor te doen om de twee totaal verschillende volkeren vrede te laten sluiten.
    Ook als ze daarom opofferingen moeten maken.
    Na een lange strijd, begint de vrede toch terug te keren.
    Maar dat is niet altijd even gemakkelijk.



    De rollen even op een rijtje;

    Dochter van het opperhoofd
    Yanaba Namkha Bezet door: Maitresse

    Krijgers:
    Kiowa DeVemo bezet door Maysilee
    Serena bezet door HurtedHeart

    Dorpsvrouwen
    Frida Samandla bezet door Dandelion

    Zelfverzonnen rol voor bij de Indianen:
    Tala Huyana,Dochter van een krijger bezet door AgentDavid
    Halona Mywau, Dochter van overleden krijger bezet door JaiRy
    Dakota Shawnee, Dochter van geneesheer bezet door Captivity

    Zoon van de burgemeester:
    Cole Halliwel Bezet door:Kiara2

    Hulpsheriff:
    Ricky Thompson Bezet door:Maitresse

    Cowboys:
    Robert 'Bobby Clay' Mallony bezet door Cumberbatch
    James Linzon bezet door dandelion

    Zelfverzonnen rol voor bij de cowboys:
    Rosalie Annie Mitchell, cowgirl bezet door Priemgetal
    Catherine 'Rose' Miller, Dochter van een dorpsvrouw en een cowboy bezet door Captivity


    Als je mee wilt doen in dit RPG, vul dan even een rol in, in Dit topic.
    Je kan kijken welke rollen er nog vrij zijn en je kan er altijd verzinnen.


    Berichtje aan de RPG'ers die al meedoen;
    Als je iets wilt zeggen dat niets met het verhaal heeft te maken, zet het dan tussen [haakjes].
    Dat is wat overzichtelijker.



    Edit: Als er vragen zijn over deze RPG, stuur mij dan een PB, dan zal ik alles rustig kunnen uitleggen.

    [ bericht aangepast op 28 nov 2011 - 19:26 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Allyde Leya Paca
    Geschrokken sprong Dolor naar voren, waardoor ze uit de bosjes tevoorschijn kwamen, nog geen drie meter van de blanke vandaan. Achterdochtig hield ze haar donkergroene ogen op de man gericht, haar vingers krulden zich strakker om de pijl die nog altijd naar beneden richtte. Ze had amper tijd nodig om te mikken, dus als hij iets zou proberen zou ze hem makkelijk kunnen raken. Al helemaal van deze kleine afstand.
    Hij was blijkbaar niet in de war door haar oogkleur en lichtere huid, hij zag haar zeker weten als een Indiaan. De merrie die bij hem hoorde leek het niet te deren, diens ogen blikten vrolijk naar Dolor.


    -

    [ ohw, mijn fout, zal het even aanpassen ;)]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Yanaba Namkha

    "Gaat wel." Zei ik met een zachte stem. "Alleen weer wat problemen met mijn vader."
    Ik maakte nonchalant mijn lange vlecht los, zodat het in mooie bekken om mijn schouders hing.
    Toen ik met een losse pluk haar speelde, viel mijn oog op het vlechtwerk van Halona.
    "Wat maak je daar?"


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jack Allison/Robert Mallony
    Een tijd lang bleef het stil tussen de twee. Jack durfde zich geen vin te verroeren, aangezien hij niet goed wist wat hij voor hem had. Hij had maar een glimps van het meisje opgevangen, en had uit haar klederdracht en wapens al snel een conclusie getrokken. Nu ze echter in het maanlicht stapte, vielen er vreemde dingen op. Haar huid was niet zo gebronsd als die van de andere indianen die hij gezien had en haar ogen glansen licht in de stralen van de maan. 'Ben je... Ben je een indiaan?' durfde hij uiteindelijk te vragen. Daarna keek hij snel weg en richtte zijn aandacht op Tony, die het blijkbaar een goed idee vond om het paard van het meisje van dichter bij te gaan bekijken. 'Tony...Kom hier,' siste Jack tussen zijn tanden, maar het dier negeerd hem. Soms was haar koppigheid echt onverbeterlijk. Jack liet een schel, maar vrij stil gefluit van tussen zijn tanden glippen, hopend dat de merrie daarop zou reageren.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Halona Mywau

    'Ohw, ik hoop geen erge problemen?' vroeg ze haar. Zodra ze haar aandacht gericht had op mijn vlechtwerk wierp ik haar een trotse grijns toe. 'Ik maak een kleine hoofdtooi,' antwoorde ik op haar vraag. Even keek ik haar bedenkelijk aan. 'Als je wilt maak ik hem af voor jou..' zei ik tegen haar. Ik hield ervan als mijn handen bezig waren met het maken van mooie dingen of het rijden op de rug van mijn lieveling, Kanan.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Allyde Leya Paca
    Dolor had ondertussen besloten dat ze haar gang nu mocht gaan, en snuffelde nieuwsgierig over de hals van de voskleurige merrie. Even wierp Allyde er een blik op, tot ze de stem van de man hoorde.
    Haar Engels was matig, net genoeg om zijn vraag vaag te kunnen vertalen. Maar het spreken van de taal stond haar nog altijd tegen, tenzij het echt hoognodig was.
    'Qué te parece?' Haar stem klonk niet bepaald van harte, eerder kil.


    -

    Yanaba Namkha

    Ik schudde mijn hoofd.
    "Nee, niet zo'n erge problemen." Glimlachte ik. "Hij wil niet dat ik me nog bezig ga houden met mijn pijn en boog omdat hij vindt dat het niet iets is voor iemand van mijn stand."
    Ik maakte een afkeurend geluidje en schudde mijn hoofd.
    Soms werkte die man me op de zenuwen, opperhoofd of niet.
    "En ja, lijkt me leuk." Antwoordde ik op de vraag van het vlechtwerk. "Ik vind het best mooi."


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jack Allison/Robert Mallony
    Toen hij haar stem hoorde, verschoof hij zijn aandacht opnieuw naar de vrouw die op dit moment zijn leven in haar handen had. 'Qué te parece?' Jack staarde haar enkele seconden dwaas aan. Wat voor 'n gebrabbel was dat nu weer? 'Ja, dus,' leidde hij uit het gebruik haar taaltje af, al had hij geen idee wat het wilde zeggen en had hij ook niet de indruk dat zij hem verstond. Hoe ging hij dit oplossen? Het was te vroeg in de ochtend om hulp te krijgen, en de Indiaanse droeg hem in ieder geval al geen warm hart toe, concludeerde hij uit haar toon. Maar als ze hem wilde doden, had ze dat toch al lang gedaan? Jack voelde hoe zijn hart sneller ging slaan. Hij was nooit een angsthaas geweest, maar het idee om te sterven vooraleer de zon goed en wel op was, door het toedoen van zijn nieuwgierige paard was allesbehalve aanlokkelijk.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Allyde Leya Paca
    Onwillekeurig liet ze haar blik over de man glijden. Misschien kwam het omdat ze ergens zoveel macht hadden, of omdat haar vader er één was. Ergens was ze vaag geïnteresseerd in de blanken, hoewel ze ze net zo erg verafschuwde.
    Maar waarom deed hij niks? Was het niet zijn doel om indianen om te brengen, hun land te veroveren? Haar vingers hielden de pijn strakker vast, ze liet haar blik weer achterdochtig naar de zijne schieten.
    'Wat.. doe jij hier?' Haar stem bevatte een duidelijke vleug van een accent, ze was te nieuwsgierig om niks uit hem los te kunnen krijgen.


    -

    Halona Mywau

    Het stamhoofd tegen spreken was iets wat niemand deed, dat kon gewoon niet maar voor Yanaba was het net iets anders, zij was zijn dochter. 'Dat is erg vervelend,' antwoorde ze. 'Maar hij hoeft het toch niet te weten?' vroeg ze zachtjes, reagerend op het afkeurende geluidje dat Yanaba maakte. 'Denk je dat hij het zal weten als je uit rijden gaat en dan oefent?' vroeg ze daarna en wierp haar een warme glimlach toe. Vrouwen van de stam mochten geen gebruik maken van pijl en boog, de enige uitzondering was Allyde.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Jack Allison/Robert Mallony
    Jack merkte dat haar vingers zich steeds strakker om de pijl wondden, waardoor de adrenaline in begon te slaan en zijn spieren trilden. 'Wat.. doe jij hier?' vormden haar lippen uiteindelijk, waardoor hij haar stomverbaasd aan staarde. Ze sprak Engels? Jack ademde traag uit, iets meer op zijn gemak, nu hij besefte dat hij met haar kon onderhandelen.
    Ja, wat deed hij hier ook? Hij had blind ergens een contract getekent, om zo snel mogelijk weg te raken uit zijn hometown. Veehoeden, luidde de officiele titel, maar het was een publiek geheim dat dat ook inhield dat hij meer land voor zijn baas zou moeten veroveren. Daar ging het hem eigenlijk helemaal niet om. Als veedrijver bleef hij niet lang op één plek. Zo zouden ze hem nooit vinden. Zeker niet onder de naam Jack Allison. 'Werken,' antwoordde hij kort, geheel naar waarheid.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Allyde Leya Paca
    Peinzend krulden haar wenkbrauwen zich tot een lichte frons, haar lippen vormden geruisloze woorden terwijl ze de boog dichter naar zich toe haalde. Vanuit haar ooghoeken zag ze de voskleurige merrie nog altijd vriendelijk bij Dolor staan, die net zo op haar gemak leek bij haar gezeldschap.
    Haar ogen dwaalden onwillekeurig af naar de twee paarden. Zou die merrie net z gelukkig zijn als Dolor, of zou ze verlangen naar vrijheid? Ze leek in ieder geval gelukkig, meer dan dat. Vreemd, leek haar dat. Gelukkig bij blanken.
    Toen ze zich besefte dat ze haar blik weg had laten glijden, keek ze meteen weer op. Geërgerd door zichzelf maakte ze een korte hoofdbeweging, waardoor haar lange, donkere haar voor haar rechteroog weg zwaaiden.


    -

    Yanaba Namkha

    "Ik kan het altijd proberen, maar ik denk dat hij me door mensen laat achtervolgen ofzo." Ik beet op mijn onderlip. "Zeker na de dood van Azanami."
    Azanami was mijn oudere zusje, nadat zij werd vermoord na een inval van de cowboys, was het opperhoofd veel strikter omgegaan met mijn veiligheid.
    Hij had overal wel spionnen.
    "Maar ach." Zei ik plots met een ondeugende ondertoon in mijn stem. "Ik heb nooit echt geluisterd naar hem, dus dat zal ik nu ook niet doen."
    Een melodieus, twinkelend lachje ontsnapte uit mijn mond en al snel sloeg ik mijn handen voor mijn mond.
    "Sorry." Grinnikte ik.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Jack Allison/Robert Mallony
    Hakkelend ademde hij uit toen hij merkte dat ze de boog opnieuw meer aanspande. 'Ik heb geen kwaad in de zin,' sprak hij uiteindelijk helder, nadat hij zijn moed bij elkaar had geschraapt. Uit zijn ooghoeken merkte hij dat zijn paard nog steeds niet klaar was met de mustang te leren kennen. Het leven is zo makkelijk als je een paard bent. Je hoeft je gewoon helemaal nergens zorgen over te maken. Jack voelde hoe er een druppel zweet langs zijn rug gleed en sloot zacht zijn ogen. Hij had er geen moeite mee om kalm te blijven. Toch niet geestelijk in ieder geval. Angst was natuurlijk en zijn lichaam reageerde met alles wat het in huis had om hem uit deze situatie te halen, maar hij negeerde het. Op dit moment zou zijn instinct hem alleen maar de dood in jagen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Halona Mywau

    Ik grinnikte met haar mee om haar twinkelende lachje en liet mijn blik daarna over de stam heen glijden.
    'Je zou dan juist verwachten dat hij je laat oefenen met pijl en boog, hoe moeten wij ons verdedigen als ze de stam binnen vallen en de mannen zijn er op dat moment niet?' vroeg ze haar en glimlachte toen Yanaba zei dat ze toch niet naar hem zou luisteren. Bedenkelijk staarde ze voor zich uit. 'Weet je hoe de situatie nu is met de cowboys?' vroeg ze daarna. Ze wist niet of ze de blanken nu moest haten of niet, har vader was tenslotte gedood tijdens de oorlog en dat had ze hen niet in dank afgenomen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'