• Het Wilde Westen, ook wel bekend als een land vol cowboys, indianen, goudzoekers en pelsjagers.
    Het land waarin nog geen wetten gelden zoals in de "beschaafde" wereld, is op dit moment in oorlog.
    De Indianen verzetten zich ten alle machten tegen de cowboys die alles proberen over te nemen, maar niet iedereen is opgezet met de oorlog.
    Enkele mensen, zowel cowboys als Indianen, proberen er alles voor te doen om de twee totaal verschillende volkeren vrede te laten sluiten.
    Ook als ze daarom opofferingen moeten maken.
    Na een lange strijd, begint de vrede toch terug te keren.
    Maar dat is niet altijd even gemakkelijk.



    De rollen even op een rijtje;

    Dochter van het opperhoofd
    Yanaba Namkha Bezet door: Maitresse

    Krijgers:
    Kiowa DeVemo bezet door Maysilee
    Serena bezet door HurtedHeart

    Dorpsvrouwen
    Frida Samandla bezet door Dandelion

    Zelfverzonnen rol voor bij de Indianen:
    Tala Huyana,Dochter van een krijger bezet door AgentDavid
    Halona Mywau, Dochter van overleden krijger bezet door JaiRy
    Dakota Shawnee, Dochter van geneesheer bezet door Captivity

    Zoon van de burgemeester:
    Cole Halliwel Bezet door:Kiara2

    Hulpsheriff:
    Ricky Thompson Bezet door:Maitresse

    Cowboys:
    Robert 'Bobby Clay' Mallony bezet door Cumberbatch
    James Linzon bezet door dandelion

    Zelfverzonnen rol voor bij de cowboys:
    Rosalie Annie Mitchell, cowgirl bezet door Priemgetal
    Catherine 'Rose' Miller, Dochter van een dorpsvrouw en een cowboy bezet door Captivity


    Als je mee wilt doen in dit RPG, vul dan even een rol in, in Dit topic.
    Je kan kijken welke rollen er nog vrij zijn en je kan er altijd verzinnen.


    Berichtje aan de RPG'ers die al meedoen;
    Als je iets wilt zeggen dat niets met het verhaal heeft te maken, zet het dan tussen [haakjes].
    Dat is wat overzichtelijker.



    Edit: Als er vragen zijn over deze RPG, stuur mij dan een PB, dan zal ik alles rustig kunnen uitleggen.

    [ bericht aangepast op 28 nov 2011 - 19:26 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [maybe kunnen we beetje op elkaar inspelen?]


    believe in your dreams, and follow them, in bad times stay strong. and find the power in yourself.

    Allyde Leya Paca
    Haar geduld was al snel op, waarna ze ging staan en de pijlen die wel gelukt waren in de koker liet glijden. Met één fluitje zag ze de merrie haar kant al op dansen, ze sloeg de koker over haar schouder en sprong soepel op Dolors rug.
    Jagen was niet haar officiële taak, maar als het eten bijna op was, was het een mooi tijdverdrijf in de natuur en ook nog een goede oefening. Haar lange, donkere haren zwaaiden mee, deinden daarna mee op het ritme van Dolors passen.


    -

    [Het begin is altijd een beetje zoeken naar hoe je karakter in elkaar zit :')]


    -

    Yanaba Namkha

    Ik sprak tegen Frida in onze eigen taal. "Hij begrijpt me ook echt nooit!"
    Ik sloeg mijn handen voor mijn gezicht om wat te kalmeren en zuchtte diep.
    "Hij wil niet dat ik mijn pijl en boog nog ga gebruiken." Snoof ik. "Omdat het niets is voor iemand van mijn stand."


    Ricky Thompson

    Yana was in haar eigen taaltje bezig tegen de vrouw die me eerder had aangesproken.
    "Dat versta ik echt wel." Zei ik droog. "En nu in het Engels, Yana."
    Een grijns speelde op mijn lippen toen ik zag dat Yana even vergeten was dat ik haar taal niet sprak.
    "Mijn vader wil niet dat ik mijn pijl en boog ga gebruiken." Bromde ze al wat kalmer dan net. "Hij zegt dat het niet zo hoort."
    Ik wreef nadenkend over mijn kin. "Ik zal wel met hem gaan praten."
    Yanaba maakte een lichte buigen ter bedanking. "Dankje Rick."
    Ik draaide me om richting de tipi van het opperhoofd, om hem in te lichten over een nieuwe aanval van "mijn soort" die binnen enkele dagen zou komen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    frida samandla

    "ja dan baal je wel"zeg ik. ik zie de woede in yana's ogen opkomen. "ga je vanavond mee, de krijgers gaan er op uit. ik zoek een nieuw paard uit en we kunnen ze door de andere weg achterna, we zijn dan misschien meisjes maar we kunnen net zoveel toch?"zeg ik. yana knikt. "nou ga je mee?" vraag ik. "ik heb al een paard op het oog, een zwarte hengst en een mustang ook nog, "mustang? kan je dat aan. ze zijn zo wild als wat"zegt yana een beetje geschokt, "ja, dat gaat lukken. morgan was ook geen makkelijk paard, maar die cowboys hebben haar geraakt. nu wil ik een nieuwe uitdaging" zeg ik. yana kijkt me geschokt aan, dan grinnikt ze. "ga die mustang maar halen, ik ga nog even denken of ik mee ga"zegt yana

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 20:21 ]


    believe in your dreams, and follow them, in bad times stay strong. and find the power in yourself.

    Allyde Leya Paca
    Alleen maakte ze een grote boog rond het bos. De andere krijgers dulden het nog steeds niet, een vrouwelijke krijger, van net zeventien jaar. En nog de bastaard van het dorp ook. Een schande, onacceptabel. Alleen als ze haar nodig hadden om haar pijl en boog-kunsten wilden ze tegen haar praten.
    Geërgerd griste ze een pijl uit de koker, liet die door haar vingers glijden en bracht de merrie terug tot een rustige draf. Haar donkergroene ogen gleden langs de bomen, op zoek naar een hert, of nog beter: een buffel die afgedwaald was van zijn kudde.


    -

    Jack Allison/Robert Mallony

    De zon was amper een flinterdun streepje aan de horizon en de heldere maan heerste nog steeds over de donkere hemel, toen hij van de kou wakker werd. Het vuurtje dat ze de avond ervoor gestookt hadden, was praktisch volledig uitgedoofd en zijn dunne hemd en broek beschermen hem amper tegen de kou die wel eens over de valleien joeg. Jack rilde, porde nog eens met een stok in het vuur dat kort opgloeide, maar gaf het op toen hij merkte dat het hout dat ze bij een hadden gesprokkeld om te verbranden op was. Traag hees Jack zich overeind, klopte het zand en de blaadjes van zijn broek en staarde even dwaas van de slaap naar de nog ontwakende vallei, die zich onder hem uitstrekte. Ze hadden zoals gewoonlijk geopteerd om iets meer de bergen in de slapen, zodat ze goed zicht hadden op wat er zich op de vlakte afspeelde. Jack dacht niet dat het veel uitmaakte, aangezien die roodhuiden toch konden sluipen als een schaduw, dus of ze nou boven of beneden sliepen, als de indianen het in het koker haalden om hen 's nachts in een hinderlaag te lokken, zouden ze zoals gewoonlijk alleen op hun colt kunnen rekenen. Traag tastte Jack zijn heup af, om tot de constatatie te komen, dat hij zijn six gun nog steeds dicht bij zich had. Hij kon een opgeluchte zucht niet voorkomen. Op zich had hij geen problemen met de roodhuiden, maar zodra ze achter zijn scalp aan gingen, konden ze een stuk ijzer in hun kop verwachten. Kort checkte Jack of zijn ploegmaten al wakker waren, en maakte dan zijn weg naar de paarden. Tony had haar meester blijkbaar al van op een eindje herkend, want hij hoorde haar snuiven en met haar hoeven trappelen. Onwillekeurig moest hij grinniken. 'He meisje, over een paar uur mag je grazen,' stelde hij haar gerust. 'Die hondenlullen slapen allemaal nog, dus we zijn hier nog niet direct weg,' fluisterde hij liefdevol. Tony was de enige vrouw die tot nog toe mocht zeggen dat ze zijn liefde had verdiend. Afgezien van zijn moeder dan, maar die telde op dit vlak niet helemaal mee.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 20:24 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Allyde Leya Paca
    Het duurde niet lang of ze hoorde wel zeker iets, maar het was noch een hert noch een buffel. Een paard, en niet zomaar één. De merrie zag er veel te verzorgd uit om wild of ook maar halfwild te zijn. Dolor schudde even met haar hoofd, zette een behoedzame stap achteruit. Een blanke.
    De merrie verdween achter de bomen, waar haar eigenaar waarschijnlijk te vinden was. Haar gevaar wankelde nog wel eens. Sommigen blanken zagen haar als indiaan, anderen raakten in de war door haar vermengde uiterlijk.
    'Rustig, meisje,' zei ze met een zachte stem, met een snelle beweging legde ze de pijl aan voor de zekerheid. Haar donkergroene ogen bleven op de plek gericht waar het paard was verdwenen. Ze kon Dolor nu niet weg laten galopperen, dat zou de blanke meteen horen.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 20:22 ]


    -

    [Wat spreken Indianen eigenlijk? Spaans of zo, of gewoon een vage Indianen taal? :'D]


    -

    [Vage Indianentaal...Maar Ricky heeft hen al wat Engels geleerd]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Halona Mywau

    Nadat ze het gevonden voedsel had schoongemaakt en zorgvuldig had opgeborgen, liep ze terug naar buiten. Daar haalde ze de gedroogde huiden los, klopte ze op en maakte er nette stapeltjes van, die ze vervolgens binnen in haar tipi neerlegde. Morgen zou ze aan een paar stamleden vragen of die misschien iets nodig hadden qua kleding. Daarna liep ze terug naar buiten met zelfgemaakte draden en kralen in haar handen, ze liet zich op een boomstronk zakken en begon langzaam met het maken van een kleine hoofdtooi met twee staarten.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    [Hangt er vanaf hoe hun relatie is met blannken. De meesten spreken dus de taal van hun stam, maar als de nauw contact met blanken hebben, zou het kunnen dat er hier en daar een paar zijn die een paar woorden Engels of Frans kennen]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    [Zullen we anders Spaans doen?
    Als een Indiaan dan met een blanke in contact komt, dan kunnen ze een vage taal brabbelen die je kan vertalen met Google :'D Dat is toch niet echt Spaans, Google vertaler is echt slecht]


    -

    [ik vind dat vage indianen taaltje wel grappig ahha. kunnen die cowboys het niet verstaan xd]


    believe in your dreams, and follow them, in bad times stay strong. and find the power in yourself.

    Yanaba Namkha

    Ik wandelde wat door het dorp, om te kijken hoe het met iedereen ging en maakte hier en daar een praatje met iedereen.
    Toen mijn ronde er bijna op zat, zag ik Halona op een boomstronk zitten.
    "Hey." Zei ik terwijl ik naast haar ging zitten. "Alles goed?"
    Ik keek haar glimlachend aan en vouwde mijn handen in mijn schoot in elkaar.


    Ricky Thompson.

    Nadat ik het opperhoofd had gewaarschuwd over de mogelijke aanval van de cowboys, had ik zijn tipi verlaten.
    Hij had me beloofd om er over te praten met de stamoudsten zodat ze zich konden voorbereiden.
    Vanuit mijn ooghoeken zag ik Yanaba zitten en ik moest spontaan glimlachen.
    Ze deed me denken aan mezelf toen ik haar leeftijd had.
    Ik sprong op mijn zwarte hengst en besloot dat het tijd was om terug naar mijn eigen dorp te gaan, voordat ze zouden vermoeden dat ik weg was geweest.
    Ik was dan wel hulpsheriff van het dorp, één fout en ik zou in zware problemen zitten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.