• Hier is een lijst van fobieën: http://www.quizlet.nl/log.php?id=17816.
    Ik ben heel benieuwd welke fobie jullie hebben. Op een of andere manier vind ik dat een heel interessant onderwerp.
    Ik heb al sinds mijn tiende asthenofobie ( angst om flauw te vallen).

    Edit: zet er ook even bij wat het betekent.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 20:10 ]


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    Geen zin om dat allemaal te lezen, maar bestaat er zoiets als angst om te leren? (cat)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Scoliofobie vrees ik... Ik ben bang voor school :'<

    er zitten wel meer geniale tussen :3


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Spheksofobie (angst voor wespen)
    Coulrofobie (angst voor wespen)

    En een angst voor tunnels maar die kan ik niet vinden..


    Don't dream your life, but live your dream!

    Referee schreef:
    (...)

    Wie zegt dat ze dat dat zo is? Alsof jij in hun hoofd kan kijken en ziet; 'Oh die is niet echt bang voor een clown, die doet alsof.' Misschien ligt het aan de omgeving waar ik me bevind, maar hier heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat hij/zij bang is voor clowns.

    Ik wel, tè vaak. Ik weet ook niet wie wel en wie niet, maar opgegevenmoment valt het op. Dan zie je dat en ook hoe sommige er mee te koop lopen irriteerd me.


    Let it come and let it be

    Ik heb geen fobieën, maar wel angsten.
    Arachnafobie, atelofobie (imperfectie), atychifobie (faalangst), Obesofobie (dik worden/dik zijn) & ik ben niet bang van clowns, maar vind ze gewoon verschrikkelijk.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 21:25 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Ik ben bang voor algen en plantenwortels. Maar dat laatste gaat weg naarmate ik er een tijd mee werk. Volgens mij is dr niet echt een benaming voor.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hoogtevrees. Bindingsangst – angst om zich emotioneel te binden aan een ander persoon. Claustrofobie – Angst voor kleine of gesloten ruimtes. Coulrofobie – angst voor clowns. Cynofobie – angst voor honden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Achluofobie – angst voor het donker.
    Bathofobie - angst voor diepte (water).
    Arachnofobie / arachnefobie – angst voor spinnen.


    Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light.

    Claustrofobie & Pteromerhanofobie (vliegangst)


    I was an angel living in the garden of evil

    Echt fobieën heb ik niet, denk ik. Wel heb ik angsten die zich in erge maten kunnen uiten en dan heb ik het met name over hoogtevrees en verlatingsangst. Bij hoogtevrees kan ik geen stap meer zetten of mezelf bewegen, en bij verlatingsangst krikg ik hevige paniekaanvallen, huilbuien en als het echt heel erg is krijg ik ook hyperventilatie.


    your eyes are like stars in the night.

    NOURRY schreef:
    Acarofobie &'nd; Sociale fobie – angst om negatief beoordeeld te worden in sociale situaties, of angst voor sociale situaties in het algemeen.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Aragnofobie.


    Has no one told you she's not breathing?

    Cnidofobie – angst om gestoken te worden.
    Dishabiliofobie – angst om zich in bijzijn van een ander uit te kleden.
    Spheksofobie – angst voor wespen.
    Trypanofobie – angst voor injecties.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 14:49 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Allodoxafobie – Angst voor meningen en opinies. Ook wel opinievrees genoemd.
    Altofobie – angst voor hoogtes. Wordt meestal hoogtevrees genoemd.
    Anuptafobie – angst om alleen of alleenstaand / vrijgezel te blijven.
    Brontofobie – angst voor onweer en angst voor bliksem.
    Dentofobie – angst voor het bezoeken van een tandarts.
    Francofobieangst voor of afkeer van alles wat met Frankrijk of de Franse taal te maken heeft.
    Mastigofobie – angst voor straf.
    Plankenkoorts – angst om in het openbaar op te treden, met name op een podium.
    Spheksofobie – angst voor wespen.
    Trypanofobie – angst voor injecties.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2011 - 13:40 ]


    26 - 02 - '16

    "Wanneer je ergens bang voor bent, heb je niet meteen een fobie. De diagnose wordt gesteld door de volgende punten:


    Beperkingen in het functioneren van bepaalde dingen
    Hyperventilatie
    Paniekaanvallen
    Situaties uit de weg gaan, vanwege de angst. Hoe vaker je situaties vermijd, hoe erger het kan worden."


    ^ Heb ik dus, met nog een aantal andere angsten. Het kan er voor jullie uitzien als overdreven, maar ik maak dit in mijn leven echt mee, en dat is niet iets om te onderschatten.

    - Achluofobie – angst voor het donker of de duisternis.
    - Altofobie – angst voor hoogtes. Wordt meestal hoogtevrees genoemd.
    - Anuptafobie – angst om alleen of alleenstaand / vrijgezel te blijven.
    - Arachnofobie / arachnefobie – angst voor spinnen. Ook wel bekend als spinnenangst of spinnenfobie.
    - Asthenofobie – angst voor flauwvallen of flauwheid.
    - Astrafobie / astrapofobie- angst voor onweer of angst voor bliksem. Wordt ook ceraunofobie, brontofobie of keraunofobie genoemd.
    - Ataxofobie – angst voor wanorde of rommel.
    - Atychifobie – angst voor mislukking. Houdt nauw verband met faalangst.
    - Catagelofobie – angst om belachelijk gemaakt te worden.
    - Claustrofobie – Angst voor kleine of gesloten ruimtes.
    - Coulrofobie – angst voor clowns.
    - Didaskaleinofobie – angst om naar school te gaan.
    - Emetofobie – angst voor braken of braaksel. In de volksmond ook wel braakangst genoemd.
    - Epistaxiofobie – angst voor bloedneuzen (-> angst voor bloed)
    - Faalangst – angst om te falen.
    - Hemafobie, hematofobie of hemofobie – angst voor bloed. Onderscheid wordt gemaakt tussen de Ergo vorm en de Exo vorm. Bij de Ergo vorm is er alleen angst voor het eigen bloed, bij de Exo vorm is er angst bij de aanblik van ieder bloed.
    - Hoogtevrees – angst voor hoogtes, ook wel bekend als acrofobie. Houdt verband met bathofobie.
    - Kakorrhaphiofobie – angst voor mislukking of angst om verslagen te worden. Houdt verband met faalangst.
    - Stenofobie – angst voor nauwe of smalle ruimtes of dingen.

    = Panofobie / pantofobie – angst voor alles.

    Ik heb ook angsten voor zulk soort lijstjes, omdat sommige dingen zo bekend voor komen.


    Destroy what destroys you.