• Hier is een lijst van fobieën: http://www.quizlet.nl/log.php?id=17816.
    Ik ben heel benieuwd welke fobie jullie hebben. Op een of andere manier vind ik dat een heel interessant onderwerp.
    Ik heb al sinds mijn tiende asthenofobie ( angst om flauw te vallen).

    Edit: zet er ook even bij wat het betekent.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 20:10 ]


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    Angst voor kinnen :'D
    Angst voor neuzen :'D
    LAWL!


    Owl you need is love.

    Acarofobie, echt in enorm sterke mate. Ik ben als de dood voor alle insecten. En dan niet alleen spinnen, nee, ook lieveheersbeestjes, motten, sprinkhanen, torren, kevers etc. Heel erg lastig, want mensen begrijpen het meestal niet.


    ars moriendi

    Achluofobie, Acrofobie, Atychifobie, Cacofobie, Faalangst, Nyctohylofobie, Nyctofobie, Obesofobie (Pocrescofobie).
    Als ik het zo bekijk heb ik wel veel fobieën zeg o.O Maar ze zijn niet allemaal heel erg of altijd aanwezig ofzo (:
    Het zijn ook niet echt fobieën, want het beheerst mijn leven niet en ik heb eigenlijk geen last van paniekaanvallen etc. dus het zijn alleen maar angsten (:

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 20:28 ]


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Ornithofobie

    DarkTimes schreef:
    Arachnofobie / arachnefobie – angst voor spinnen. Ook wel bekend als spinnenangst of spinnenfobie


    dit..^

    Ik ben doodsbang voor spinnen


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    "Wanneer je ergens bang voor bent, heb je niet meteen een fobie. De diagnose wordt gesteld door de volgende punten:
    Beperkingen in het functioneren van bepaalde dingen
    Hyperventilatie
    Paniekaanvallen
    Situaties uit de weg gaan, vanwege de angst. Hoe vaker je situaties vermijd, hoe erger het kan worden."

    Dan heb ik grotten en mijnen fobie. Toen ik een jaar geleden een rondleiding kreeg in een grot, begonnen mijn knieën te knikken en ik werd duizelig. dat heb ik ook in een mijn en de metro.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 20:32 ]


    If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

    Dat moet dan toch wel Anuptafobie zijn. Maarja, alles is zoals het is. Ik kan me ook best alleen redden en van het leven genieten (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Progeny schreef:
    "Wanneer je ergens bang voor bent, heb je niet meteen een fobie. De diagnose wordt gesteld door de volgende punten:


    Beperkingen in het functioneren van bepaalde dingen
    Hyperventilatie
    Paniekaanvallen
    Situaties uit de weg gaan, vanwege de angst. Hoe vaker je situaties vermijd, hoe erger het kan worden."


    Er wordt hier veel te snel gezegd dat iets een fobie is. Een fobie hebben is niet stoer, of leuk. Er is wel degelijk onderscheid tussen een fobie en angst. (':


    "I shut my eyes in order to see.'

    Anaetidafobie D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Isolofobie..


    “There is no heaven, there is no hell, except here on Earth.” - Anton LaVey.

    RainbowDash schreef:
    Anaetidafobie D:

    Naawh D: Allemaal door die rijles?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sesquipedalofobie – de angst voor het lezen of uitspreken van lange woorden. Wordt ook wel hippopotomonstrosesquippedaliofobie genoemd.

    Dit is wel de grootste paradox ooit :'D


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Tanaquil schreef:
    Ik heb wel een labeltje, maar dat zet ik niet op Quizlet.


    Let it come and let it be

    Emetofobie - Angst om over te geven...
    Best wel veel mensen hebben een fobie, eigenlijk. Ik weet niet of het in de helft van die gevallen wel echt zo is...


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Progeny schreef:
    (...)


    Er wordt hier veel te snel gezegd dat iets een fobie is. Een fobie hebben is niet stoer, of leuk. Er is wel degelijk onderscheid tussen een fobie en angst. (':

    Maar fobie klinkt opeens zo speciaal, dus vandaar, denk ik :'D


    Let it come and let it be