• Mijn beste vriendin heeft denk ik een probleem, ze is in 1 jaar heel erg verandert. ze doet hele andere dingen die ze nooit zou doen. een paar weken geleden had ze een snijwondje op haar arm en ik vroeg heey wat is dat je gaat jezelf toch niet snijden he. ze begon te lachen en zij neeee joh dat was mijn kat. ik geloofde haar. een week later zij ze tegen me daphne je had eigenlijk gelijk die snee was niet van me kat ik heb het zelf gedaan maar ik heb er spijt van en zou het nooit meer doen beloofde ze me. nu krijg ik net te horen dat ze het weer heb gedaan omdat ze gestrest is en boos. en dat ze zichzelf wel meer pijn doet als ze gestrest is of boos, ik probeer het erut te stampen en ze zegt dan van ja maar als je stres heb helpt het wel!!!! ik ben hier echt op tegen maar wat moet ik nou doen ze wil niet luisteren en maak me echt zorgen om haar.

    Laat haar my little pony: friendship is magic kijken
    Sterkte aan mij heb je niks als het daar omgaat.


    Shoganai i ne~

    Direct een volwassene waarschuwen. Anders zakt ze nog dieper de shit in en blijft ze er jaren aan vast zitten, met een totaal verminkt lichaam.


    I am an idiot, I move.

    Tanaquil schreef:
    Direct een volwassene waarschuwen. Anders zakt ze nog dieper de shit in en blijft ze er jaren aan vast zitten, met een totaal verminkt lichaam.

    Precies. Ze krijgt er later echt spijt van en dit kan echt verkeerd aflopen als 't zo doorgaat.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als ze het ook maar enigszinds vaker begint te doen, zou ik mensen inlichten. Misschien voelt het dan alsof je een slechte vriendin bent, maar dat ben je niet. Als ik jou was zou ik naar haar mentor gaan. Misschien kan die met haar praten, en als ze niet wil dat haar ouders het direct te weten komen kan de mentor haar doorsturen naar de schoolarts, en die kan haar verder helpen. Het mag niet gaan doorzetten, dat mag niet.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 21:57 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik word echt depri van zulke verhalen, met al dat snij-gedoe enzoo.
    Srsly :'| Ik zelf zou het nooit aan een leraar of mentor op school ofzo vertellen! Hou een gesprek met haar, zeg dat ze fout zit en haal haar over om het echt aan haar ouders ofzo te vertellen. Ik denk dat dit het beste is wat je kunt doen! Niemand kan haar beter helpen dan haar ouders of iemand die erg veel om haar geeft.
    Als ze zo doorgaat zal ze -wathierbovenwerdgezegd- nog dieper in de shit zakken.

    Als míjn beste vriendin dit zou doen.. ik zou me echt met haar opsluiten en héél veel huilen tot al haar verdriet & pijn eruit is. Dat zou ik doen.. maar goed. Misschien kan je inderdaad beter naar een volwassene gaan, of een psycholoog voorstellen? Ik ben er ook een tijdje heen geweest en echt: die mensen zijn fantastisch. <3


    It's time to be happy again.

    Mensen hierboven zeggen van; schakel haar mentor in enzoo.
    Ik vind juist van niet want hoe veel kan het een 'vreemde' schelen dat jij zo een probleem hebt? Dan weten gelijk alle leraren ok dat ze ermee zit. :/
    En gaan ze waarschijnlijk allemaal dingen met school regelen enzoo. Ik zelf zou dat absoluut niet willen en ik weet dat mijn ouders me beter zouden begrijpen. Ik heb begripvolle ouders ondaks dat ze zo gestoord zijn maar ik weet natuurlijk niet of zij ook zo makkelijk bij haar ouders terecht kan... :/
    Edit: sowieso een psycholoog inschakelen.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 22:11 ]

    jaaa ik ook ik wil het ook aan een volwassenen vertellen maar dat mag niet van haar omdat het allemaal wel meevalt volgens haar. maar ik weet net zoals jullie datze nog meer problemen gaat krijgen als we niks doen. wel bedankt vooor jullie snelle reacties

    Tanaquil schreef:
    Direct een volwassene waarschuwen. Anders zakt ze nog dieper de shit in en blijft ze er jaren aan vast zitten, met een totaal verminkt lichaam.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Daphneeeee schreef:
    jaaa ik ook ik wil het ook aan een volwassenen vertellen maar dat mag niet van haar omdat het allemaal wel meevalt volgens haar. maar ik weet net zoals jullie datze nog meer problemen gaat krijgen als we niks doen. wel bedankt vooor jullie snelle reacties

    Als je echt om je vriendin geeft, praat je met haar over haar problemen, probeer je haar beter te laten voelen. Ik zo haar daarna wat tijd geven als het daarna echt niet zou lukken zou ik haar ouders ofzo gan vertellen waar ze mee beizg is. Mss zal ze kwaad worden maar later zal ze je erg dankbaar zijn... iig succes!

    Oké, ik was van plan iets totaal anders te gaan zeggen, maar de mensen boven me hebben waarschijnlijk wel gelijk. =/


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Unnoted schreef:
    Oké, ik was van plan iets totaal anders te gaan zeggen, maar de mensen boven me hebben waarschijnlijk wel gelijk. =/

    Wat zou je dan zeggen als ik vragen mag?(A)

    PamperGurl schreef:
    Mensen hierboven zeggen van; schakel haar mentor in enzoo.
    Ik vind juist van niet want hoe veel kan het een 'vreemde' schelen dat jij zo een probleem hebt? Dan weten gelijk alle leraren ok dat ze ermee zit. :/
    En gaan ze waarschijnlijk allemaal dingen met school regelen enzoo. Ik zelf zou dat absoluut niet willen en ik weet dat mijn ouders me beter zouden begrijpen. Ik heb begripvolle ouders ondaks dat ze zo gestoord zijn maar ik weet natuurlijk niet of zij ook zo makkelijk bij haar ouders terecht kan... :/
    Edit: sowieso een psycholoog inschakelen.


    Het ligt natuurlijk voor iedereen anders, maar ik zelf zou wel liever hulp krijgen van school dan van mijn ouders.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    PamperGurl schreef:
    (...)
    Wat zou je dan zeggen als ik vragen mag?(A)


    Ik wou zeggen dat de enige die haar echt kan laten stoppen met snijden, zij zelf is. Ik heb zelf ook echt het gevoel dat ze er nogal licht mee omgaat, waardoor ik niet zeker weet of ze wel écht een probleem heeft. En ik zou ook nooit hebben gezegd dat je ermee naar een mentor ofzo moest. :'D

    Maar zoals ik al zei, de mensen boven mij hebben absoluut gelijk. Ik kan op dit moment geen goeie raad geven over dit onderwerp omdat ik er zelf te veel ervaring mee heb. En eerlijk? Ga toch maar gewoon naar haar mentor ofzo. Je weet niet hoe graag ik een vriendin zou willen hebben die dat van mij wist, en voor mij het probleem ging aankaarten. Dan had ik nu misschien de hulp gehad die ik nodig heb. Hulp die zij ook nodig heeft.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Wow dat is wel erg, ik snap dat het lastig is maar ik denk dat je het best met een vertrouwings persoon op school hierover kunt praten omdat die er ook niet direct ermee te maken heeft zoals haar moeder en vader en misschien die van jou, dan zou je met haar kunnen bekijken wat jullie moeten doen en hoe zij haar het beste kan helpen
    succes x


    None