• Hier is een lijst van fobieën: http://www.quizlet.nl/log.php?id=17816.
    Ik ben heel benieuwd welke fobie jullie hebben. Op een of andere manier vind ik dat een heel interessant onderwerp.
    Ik heb al sinds mijn tiende asthenofobie ( angst om flauw te vallen).

    Edit: zet er ook even bij wat het betekent.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 20:10 ]


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    For god sake. Clowns, are you fucking kidding me guys? Dàt geloof ik ècht niet meer. Als iemand eht voor de grap zegt oké, maar het is alsof iedereen er als de dood voor is. Sorry, ik heb het daar even mee gehad.


    Let it come and let it be

    Defensive schreef:
    Emetofobie - Angst om over te geven...
    Best wel veel mensen hebben een fobie, eigenlijk. Ik weet niet of het in de helft van die gevallen wel echt zo is...

    Ik dènk dat ik een fobie heb, maar ik ga er niet meteen op af, omdat ik bang ben dat het me in een angstig klein hoekje gaat duwen. Daarom zet ik het ook niet hier neer, stel dat het niet zo is, heb ik eht schuldgevoel omdat ik me heb aangestelt :"D


    Let it come and let it be

    Countenance schreef:
    For god sake. Clowns, are you fucking kidding me guys? Dàt geloof ik ècht niet meer. Als iemand eht voor de grap zegt oké, maar het is alsof iedereen er als de dood voor is. Sorry, ik heb het daar even mee gehad.

    Ik ben er niet zó bang voor, maar vindt ze wel eng dankzij de film; It. :3

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 20:43 ]


    'A journey of a thousand miles, begins with a single step.'

    Hmm, het zijn niet fobieën die van mij, maar als ik alles gewoon letterlijk moet overnemen krijg ik dit:

    1: Apifobie – angst voor bijen.
    2: Basifobie / basofobie – angst om te lopen of rechtop te staan, of angst om te vallen.
    3: Cancerofobie en carcinofobie – angst voor kanker.
    4: Cardiofobie – angst voor hartaandoeningen, zoals een hartaanval, of angst voor het hart in het algemeen.
    5: Chionofobie – angst voor sneeuw.
    6: Claustrofobie – Angst voor kleine of gesloten ruimtes.
    7: Cryofobie – angst voor extreme kou, vorst of ijs
    8: Dystychifobie – angst voor ongelukken.
    9: Emetofobie – angst voor braken of braaksel. In de volksmond ook wel braakangst genoemd.
    10: Kijkangst – angst om personen aan te kijken.
    11: Scolecifobie – angst voor wormen.
    12: Urofobie – angst voor urine of angst om te plassen.
    13: Verlatingsangst – angst voor verlating. Ook wel separatieangst genoemd.

    3 en 4 heb ik omdat mijn vader kanker heeft en al heel vaak hartstilstanden heeft gehad, 10 heb ik niet echt angst voor, maar ik kan het alleen niet. 12 is alleen als ik bij andere mensen of op school ben, dan kan ik niet naar de wc.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 20:50 ]


    Alis volat propriis.

    Arachnofobie / arachnefobie angst voor spinnen. Ook wel bekend als spinnenangst of spinnenfobie

    Countenance schreef:
    For god sake. Clowns, are you fucking kidding me guys? Dàt geloof ik ècht niet meer. Als iemand eht voor de grap zegt oké, maar het is alsof iedereen er als de dood voor is. Sorry, ik heb het daar even mee gehad.


    Clowns zijn wel fucking eng hoor Sev, er hing er een keer een aan mn deur toen ik s'nachts na het uitgaan mn huis binnenkwam als 'kerstcadeau' van mn tante.
    Scared the hell outta me. (cat)

    Verlatingsangst – angst voor verlating. Ook wel separatieangst genoemd.
    Mnemofobie – angst voor herinneringen.
    Maniafobie – angst om in een manie te raken, of angst om gek te worden.

    Zoiets denk ik :Y)


    i put the fun in funeral

    Countenance schreef:
    For god sake. Clowns, are you fucking kidding me guys? Dàt geloof ik ècht niet meer. Als iemand eht voor de grap zegt oké, maar het is alsof iedereen er als de dood voor is. Sorry, ik heb het daar even mee gehad.


    Als ik heel eerlijk mag zijn, ik vind dit nogal lullig overkomen. Er zijn wel degelijk mensen écht bang voor clowns. Je bespot nu eigenlijk iemand zijn angst, terwijl je dat bij een andere angst niet zou doen. Kijk hoeveel mensen er bang zijn voor spinnen, dat zijn ook maar beestjes. Maar daar zeikt niemand over.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Of het echt fobieën zijn weet ik niet,
    maar ik heb angst voor insecten en spinnen, hoogtes, imperfectie, kanker, mislukking en nog 1 die ik hier niet ga zetten.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Sociale fobie
    &
    Atychifobie (faalangst)
    (Er kunnen er nog zijn, maar ik heb niet alles doorgenomen)

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 21:28 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Referee schreef:
    (...)

    Als ik heel eerlijk mag zijn, ik vind dit nogal lullig overkomen. Er zijn wel degelijk mensen écht bang voor clowns. Je bespot nu eigenlijk iemand zijn angst, terwijl je dat bij een andere angst niet zou doen. Kijk hoeveel mensen er bang zijn voor spinnen, dat zijn ook maar beestjes. Maar daar zeikt niemand over.

    Nee, ik geloof best dat mensen bang kunnen zijn voor clowns, maar dat continue gefake van de rest irriteerd me mateloos. 'Ik heb clownfobie' ja schei toch uit. Iedereen heeft dat blijkbaar, en ik vind het lullig voor mensen die het echt hebben, maar de rest loopt eht gewoon te verpesten en het maakt me gewoon ontzettend boos.
    En kijk, dat je er eens van schrikt of dat je ze niet leuk vind, geloof ik best maar gelijk zeggen 'Ik heb een clownfobie' dat is echt niet origineel meer, sorry.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 21:03 ]


    Let it come and let it be

    Dubbel.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 21:03 ]


    Let it come and let it be

    Ik heb speciale Pediofobie voor net niet realistische poppen.


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Faalangst – angst om te falen.
    Plankenkoorts – angst om in het openbaar op te treden, met name op een podium.
    Mnemofobie – angst voor herinneringen.

    Das het enige.

    Countenance schreef:
    (...)
    Nee, ik geloof best dat mensen bang kunnen zijn voor clowns, maar dat continue gefake van de rest irriteerd me mateloos. 'Ik heb clownfobie' ja schei toch uit. Iedereen heeft dat blijkbaar, en ik vind het lullig voor mensen die het echt hebben, maar de rest loopt eht gewoon te verpesten en het maakt me gewoon ontzettend boos.
    En kijk, dat je er eens van schrikt of dat je ze niet leuk vind, geloof ik best maar gelijk zeggen 'Ik heb een clownfobie' dat is echt niet origineel meer, sorry.


    Wie zegt dat ze dat dat zo is? Alsof jij in hun hoofd kan kijken en ziet; 'Oh die is niet echt bang voor een clown, die doet alsof.' Misschien ligt het aan de omgeving waar ik me bevind, maar hier heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat hij/zij bang is voor clowns.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.