• Een 21 jarige vriendin van mij laat abortus plegen omdat ze zichzelf te jong vind om al moeder te worden. Daarbij vroeg ze ook naar mijn mening, waarbij ik merkte dat ik goed moest nadenken. Aan de ene kant zou ik zeggen dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil en aan de andere kant denk ik; je neemt een leven weg... De vraag die ze me stelde was of ik mijn kind weg zou halen als ik nu zwanger zou worden (19). Ik vind het moeilijk om hierover te oordelen. Dus mijn vraag is, wat vinden jullie van abortus?


    I love you Tim

    Ben ik nog niet helemaal over uit.
    Aan de ene kant denk ik meteen: moord, ik ben er tegen.
    Maar aan de andere kant: Ja, stel dat je veertien bent, verkracht en dan met dat kind zit of zo. Als je het in een heel vroeg stadium doet, is het dan nog wel moord?
    Dus ik weet het niet precies.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Daar had ik laatst over met mijn vriendinnen, hun zouden allemaal hun kindje houden (ze zijn 15), ik zou het direct laten weghalen, (ik ben 14.)
    Want ja op zo'n jonge leeftijd hoef ik nog geen kind hoor. (bloos)


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Het ligt echt aan de omstandigheden.. Wat m'n opties zijn. Ik denk dat ik het persoonlijk niet aan zou kunnen om het weg te laten halen. Vroeger had ik daar een andere mening over, toen zei ik gewoon doodleuk abortus. Maar ik ben nu al wat ouder, iets meer levenservaring. Bovendien zie ik het om me heen ook gebeuren. Ik weet dat er alsnog opties voor me zouden zijn om verder te kunnen gaan met studeren etc...
    Naja, ik vind het lastig om te zeggen, haha :P


    Life is hard and then we die

    Ik zou 't weghalen. Een hoopje cellen is nog geen leven.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik vind dat het heel erg van de situatie afhangt, ik ben niet per definitie voor of tegen.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2011 - 22:10 ]


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik ben er tegen.
    Of ja. Ik zou nooit abortus plegen.
    Ik háát kinderen, en het lijkt me vréselijk om zwanger te zijn, maar ik vind dat als ik zwanger geraakt, dat het dan mijn eigen schuld is, en ik dus ook de gevolgen moet dragen.
    Maar ik vind het wel een optie moeten zijn voor mensen die het wel willen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind dat je op 21-jarige leeftijd al oud genoeg bent om de gevolgen te dragen, dus dan vind ik abortus echt niet kunnen.
    Wanneer je nog 16 bent, kun je dat kind gewoon geen stabiele omgeving bieden, dus dan vind ik het nog kunnen.
    En bij verkrachting vind ik het zeker weten kunnen. Een vrouw hoeft geen kind te baren van een vreemde die op brute wijze seks met haar heeft gehad. Dat kind draagt voor altijd die stempel mee en volgens mij kan die vrouw dat kind niet graag zien.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2011 - 22:10 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik zou er niet eens over na te hoeven denken als ik zou horen dat ik nu zwanger zou zijn :') Sowieso abortus, ik kan nu echt nog geen kind opvoeden en ik wil het ook niet.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik vind dat iedereen het mag doen, maar zelf zou ik het niet kunnen. Ik zou mijn kind, ook al is het geen kind, niet doden, ook al is het niet echt doden. Nu zal ik voor adoptie kiezen, zelf kan ik het niet verzorgen. Maar ik heb nu ook makkelijk praten, natuurlijk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    PrincesSnape schreef:
    Ik ben er tegen.
    Of ja. Ik zou nooit abortus plegen.
    Ik háát kinderen, en het lijkt me vréselijk om zwanger te zijn, maar ik vind dat als ik zwanger geraakt, dat het dan mijn eigen schuld is, en ik dus ook de gevolgen moet dragen.
    Maar ik vind het wel een optie moeten zijn voor mensen die het wel willen.


    Zwanger door middel van verkrachting is niet je eigen schuld (zip)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Jackal schreef:
    Ik zou 't weghalen. Een hoopje cellen is nog geen leven.


    26 - 02 - '16

    Midna schreef:
    (...)

    Zwanger door middel van verkrachting is niet je eigen schuld (zip)


    Ja oké, dat klopt.
    Maar dan weet ik niet wat ik zou doen. Ik denk wel houden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jackal schreef:
    Ik zou 't weghalen. Een hoopje cellen is nog geen leven.


    If we had not a soul, music would have created it.

    De eerste weken, zou ik het misschien laten wegnemen.
    Maar ik vind dat ik oud genoeg ben om het te houden, ik heb onveilige seks gehad dus ik krijg de gevolgen. Zo zie ik dat.


    Your make-up is terrible

    Reassurance schreef:
    Ik zou er niet eens over na te hoeven denken als ik zou horen dat ik nu zwanger zou zijn :') Sowieso abortus, ik kan nu echt nog geen kind opvoeden en ik wil het ook niet.


    your eyes are like stars in the night.