• Een 21 jarige vriendin van mij laat abortus plegen omdat ze zichzelf te jong vind om al moeder te worden. Daarbij vroeg ze ook naar mijn mening, waarbij ik merkte dat ik goed moest nadenken. Aan de ene kant zou ik zeggen dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil en aan de andere kant denk ik; je neemt een leven weg... De vraag die ze me stelde was of ik mijn kind weg zou halen als ik nu zwanger zou worden (19). Ik vind het moeilijk om hierover te oordelen. Dus mijn vraag is, wat vinden jullie van abortus?


    I love you Tim

    Nee, ik ben er niet tegen. Ik denk dat als ik na 2 weken zou merken dat ik zwanger was, en ik zou 18 of 19 zijn dat ik het weg zou laten halen. Je kunt me een moordenaar noemen. Ik zou er (denk ik) niet klaar voor zijn om op mijn achttiende een kind op te voeden. Waarschijnlijk is mijn situatie dan lang nog niet stabiel genoeg. En in mijn ogen is een kindje in de eerste paar weken nog niet echt een kindje. Het is een klein hoopje cellen dat nog niets van het leven heeft gehad, en het in mijn ogen ook nog niet kan missen. Wel zou ik het heel moeilijk vinden omdat het wel iets puur van jou is wat je weg laat halen, en het later wel een kindje zal worden. Maar ik denk toch dat ik het weg zou laten halen, hoe moeilijk dan ook.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.