• Een 21 jarige vriendin van mij laat abortus plegen omdat ze zichzelf te jong vind om al moeder te worden. Daarbij vroeg ze ook naar mijn mening, waarbij ik merkte dat ik goed moest nadenken. Aan de ene kant zou ik zeggen dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil en aan de andere kant denk ik; je neemt een leven weg... De vraag die ze me stelde was of ik mijn kind weg zou halen als ik nu zwanger zou worden (19). Ik vind het moeilijk om hierover te oordelen. Dus mijn vraag is, wat vinden jullie van abortus?


    I love you Tim

    Ik zou het houden, ookal ben ik pas 14. Ik vind niet dat je 'zomaar' abortus mag plegen. Alleen eigelijk als er een verkrachting is geweest.


    Me so good.

    Jackal schreef:
    Ik zou 't weghalen. Een hoopje cellen is nog geen leven.

    Ik zou abortus laten plegen. Zeker in de maatschappij waar we nu in moeten leven. Mitchell, ik ben 21, heb school afgemaakt en ik heb een baan, maar ik verdien niet eens genoeg om op mezelf te gaan wonen (zo duur is het wonen in Enschede, laat staan dat daar nog zorgverzekering, tandarts en doktersrekeningen bijkomen die je straks zelf mag gaan betalen vanaf 1 jan) laat staan om voor een kind te gaan zorgen dat maandelijks klauwen vol met geld gaat kosten. Je moet dan ook nog net het geluk hebben dat je een contract krijgt voor onbepaalde tijd en er niet na 3 jaar uitgeschopt wordt, wat doe je dan?

    Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet beslissen, of een ander dat nu 'vindt kunnen' of niet, niemand heeft er verder wat mee te maken.

    Hel schreef:
    Ik zou abortus laten plegen. Zeker in de maatschappij waar we nu in moeten leven. Mitchell, ik ben 21, heb school afgemaakt en ik heb een baan, maar ik verdien niet eens genoeg om op mezelf te gaan wonen (zo duur is het wonen in Enschede, laat staan dat daar nog zorgverzekering, tandarts en doktersrekeningen bijkomen die je straks zelf mag gaan betalen vanaf 1 jan) laat staan om voor een kind te gaan zorgen dat maandelijks klauwen vol met geld gaat kosten. Je moet dan ook nog net het geluk hebben dat je een contract krijgt voor onbepaalde tijd en er niet na 3 jaar uitgeschopt wordt, wat doe je dan?

    Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet beslissen, of een ander dat nu 'vindt kunnen' of niet, niemand heeft er verder wat mee te maken.



    Hoeveel anders is dat over 10 jaar? Het enige verschil is dat je misschien een vast contract hebt maar die kan je nu ook wel hebben. Daarbij, de meesten worden zwanger samen met een jongen, die meebetaald aan het huis, de rekeningen voor het kind, een salaris krijgt. Dan vind ik het een ander verhaal. Als je maar alleen bent is het ook heel anders.


    Your make-up is terrible

    sowieso zou ik het veilig doen. maar stel dat het toch gebeurd dan houd ik het. ik weet dat mijn ouders voor 100% procent achter mij zullen staan en een abortus.. de weg is nou eenmaal ingeslagen dat er een kindje geboren kan worden dus ik zou het niet doen..


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    als ze het niet wil kan ze wel beter abortus plegen
    ik vind eigenlijk dat dat wel kan


    You can't not look cool with a crossbow.

    Tja, op een een of andere manier zou ik het denk ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen om het weg te laten halen. Maar goed, ik zit zelf niet in zo'n situatie dus ik weet ook niet hoe ik er over zou denken als dat wel zo was.
    Een beetje gemengde gevoelens dus.

    Ik zou het weg laten halen. (: Is beter voor mij en voor het kindje.


    To infinity and beyond •

    Unnoted schreef:
    (...)

    Abortus mag wel van de wet hoor. ;o

    Nee ik bedoel dat de vader zegt je moet abortus plegen ook al wilt de moeder dat niet. Dat is het zelfde als je zegt dat de vader niks te zeggen heeft.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben voor. Dat zit nou eenmaal in mijn opvoeding en mijn manier van denken. Mijn moeder werkte toen ze 18 was in de illegale abortuskliniek van mijn opa, dus voor mij is het normaal. (cat)


    I can't even think straight.

    mijn bijna schoonzus werd zwanger op der 15de .. en nu heeft ze een super lief zoontje. (voor mij een broertje gewoon , zou ik zeggen)
    Zij heeft geen abortus gepleegd.
    Nou , vind ik dat 21 een mooie leeftijd is om een kind te krijgen & op je 19de ook.
    maarja , 't is iedereen z'n eigen keus


    Danmarks Dynamite.

    21, zou kunnen. Mm, ik ben tegen abortus maar snap de keuze van andere mensen wel.


    Don't dream your life, but live your dream!

    21 vind ik niet zo jong en ik zou dan ook geen abortus laten plegen..

    Ik vind abortus moord en als ik zwanger zou raken, zou ik het houden. Des noods adoptie.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Negligible schreef:
    Ik vind dat je op 21-jarige leeftijd al oud genoeg bent om de gevolgen te dragen, dus dan vind ik abortus echt niet kunnen.
    Wanneer je nog 16 bent, kun je dat kind gewoon geen stabiele omgeving bieden, dus dan vind ik het nog kunnen.
    En bij verkrachting vind ik het zeker weten kunnen. Een vrouw hoeft geen kind te baren van een vreemde die op brute wijze seks met haar heeft gehad. Dat kind draagt voor altijd die stempel mee en volgens mij kan die vrouw dat kind niet graag zien.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.