• Een 21 jarige vriendin van mij laat abortus plegen omdat ze zichzelf te jong vind om al moeder te worden. Daarbij vroeg ze ook naar mijn mening, waarbij ik merkte dat ik goed moest nadenken. Aan de ene kant zou ik zeggen dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil en aan de andere kant denk ik; je neemt een leven weg... De vraag die ze me stelde was of ik mijn kind weg zou halen als ik nu zwanger zou worden (19). Ik vind het moeilijk om hierover te oordelen. Dus mijn vraag is, wat vinden jullie van abortus?


    I love you Tim

    Ik ben voor.
    Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik zwanger bleek te zijn, het kan soms gewoon niet, en dan moet je het kunnen laten weghalen.
    Verder krijg ik er niet het gevoel van 'moord' bij, dat ding leeft nog niet eens op zichzelf, je hebt het niet eens ooit gezien. Ik heb ook een pesthekel aan babies, dus waarom zou ik dan opeens van zo'n non-ding moeten houden?
    Maar dat ben ik dan weer...

    [ bericht aangepast op 9 nov 2011 - 22:25 ]


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Assassin schreef:
    (...)

    Er zijn er genoeg die pas na 6 maanden de biezen pakken. Ik vind dat de vrouw het voor het kiezen heeft, ze kan de mening van een jongen wel mee laten wegen maar het is aan de vrouw.

    Ja ok maar het is toch ook zijn kind, hij heeft ook recht op een mening, waarom mag alleen een vrouw zo'n ingrijpende beslissing nemen. Ja zij draagt het maar het is niet alleen van haar, ook van hem.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Cup schreef:
    (...)
    Hij heeft níks te bepalen over míjn lichaam.

    Wel over zijn kind, het is niet jouw lichaam maar dat van jullie (toekomstig) kind.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Negligible schreef:
    Ik vind dat je op 21-jarige leeftijd al oud genoeg bent om de gevolgen te dragen, dus dan vind ik abortus echt niet kunnen.
    Wanneer je nog 16 bent, kun je dat kind gewoon geen stabiele omgeving bieden, dus dan vind ik het nog kunnen.
    En bij verkrachting vind ik het zeker weten kunnen. Een vrouw hoeft geen kind te baren van een vreemde die op brute wijze seks met haar heeft gehad. Dat kind draagt voor altijd die stempel mee en volgens mij kan die vrouw dat kind niet graag zien.


    Hope goes lost but never dies.

    Als ik nu zwanger zou worden zou ik sowieso abortus plegen. Ik weet dat abortus moord is, maar ik vind een kind houden terwijl je weet dat je het niet het leven kan geven waar het recht op heeft, net zo goed moord. Geloof me, ik zou er kapot van gaan, maar ik wil mijn eigen kind zo'n bestaan niet aandoen.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Bij mij ligt het echt aan de omstandigheden. Iemand die 21 is, haar studie af heeft gemaakt, op zichzelf woont en een stabiele baan heeft,; die zal ik abortus afraden en heel hard ook. Maar ben je bv. 19, zit je nog op school en heb je geen baan; dan raad ik toch abortus aan. Omdat dat beter is voor het kind en de moeder. De moeder kan zich dan niet concentreren op school en zal hoogst waarschijnlijk het niet halen. Het kind heeft hele jonge ouders, die niet eens (goed) voor hem kunnen zorgen. Het klinkt misschien hard, maar zo denk ik erover.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Wel over zijn kind, het is niet jouw lichaam maar dat van jullie (toekomstig) kind.

    Wat heel toevallig in mijn lichaam groeit. Hij heeft alleen maar zijn kwakkie gedumpt, that's it. Kan 'ie zo bij elke andere vrouw doen. Ik ga niet negen maanden met een dikke buik rondlopen, alle onkosten betalen en met die misselijkheid, vreetbuien, zwangerschapskilo's en de bevalling zitten. Als hij een kind wil gaat 'ie maar een draagmoeder zoeken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    DarkSavior schreef:
    Bij mij ligt het echt aan de omstandigheden. Iemand die 21 is, haar studie af heeft gemaakt, op zichzelf woont en een stabiele baan heeft,; die zal ik abortus afraden en heel hard ook. Maar ben je bv. 19, zit je nog op school en heb je geen baan; dan raad ik toch abortus aan. Omdat dat beter is voor het kind en de moeder. De moeder kan zich dan niet concentreren op school en zal hoogst waarschijnlijk het niet halen. Het kind heeft hele jonge ouders, die niet eens (goed) voor hem kunnen zorgen. Het klinkt misschien hard, maar zo denk ik erover.
    De wijze woorden van Mitchell (:


    Life is hard and then we die

    Jackal schreef:
    Ik zou 't weghalen. Een hoopje cellen is nog geen leven.

    Cup schreef:
    (...)
    Wat heel toevallig in mijn lichaam groeit. Hij heeft alleen maar zijn kwakkie gedumpt, that's it. Kan 'ie zo bij elke andere vrouw doen. Ik ga niet negen maanden met een dikke buik rondlopen, alle onkosten betalen en met die misselijkheid, vreetbuien, zwangerschapskilo's en de bevalling zitten. Als hij een kind wil gaat 'ie maar een draagmoeder zoeken.

    Als hij het echt wilt laat hij jou niet alleen. Jij kan ook zo van een ander zwanger raken. Dat is het zelfde. Je kan iemand toch niet de rechten op zijn kind afnemen, dat mag niet eens van de wet. Dat is net zoiets als dat hij tegen jouw zegt dat je abortus moet plegen. Hij heeft even veel recht als de moeder, wand het is ook zijn kind. Niet alleen dat van jouw omdat het toevallig in jouw lichaam zit.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    PUKKELxDING schreef:
    (...)De wijze woorden van Mitchell (:


    Mannen hebben makkelijker praten. :c Ik zou het niet nog eens doen denk ik.


    Your make-up is terrible

    StJimmy schreef:
    (...)
    Als hij het echt wilt laat hij jou niet alleen. Jij kan ook zo van een ander zwanger raken. Dat is het zelfde. Je kan iemand toch niet de rechten op zijn kind afnemen, dat mag niet eens van de wet. Dat is net zoiets als dat hij tegen jouw zegt dat je abortus moet plegen. Hij heeft even veel recht als de moeder, wand het is ook zijn kind. Niet alleen dat van jouw omdat het toevallig in jouw lichaam zit.


    Abortus mag wel van de wet hoor. ;o


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Assassin schreef:
    (...)

    Mannen hebben makkelijker praten. :c Ik zou het niet nog eens doen denk ik.

    En ik zou niet willen dat je daar nog een keer doorheen gaat.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik wil geen kinderen, en daarom zal ik direct een abortus laten plegen als ik zwanger zou blijken.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik zou het sowieso doen. Mijn prioriteiten liggen niet bij het opvoeden van een kind.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California