• Een 21 jarige vriendin van mij laat abortus plegen omdat ze zichzelf te jong vind om al moeder te worden. Daarbij vroeg ze ook naar mijn mening, waarbij ik merkte dat ik goed moest nadenken. Aan de ene kant zou ik zeggen dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil en aan de andere kant denk ik; je neemt een leven weg... De vraag die ze me stelde was of ik mijn kind weg zou halen als ik nu zwanger zou worden (19). Ik vind het moeilijk om hierover te oordelen. Dus mijn vraag is, wat vinden jullie van abortus?


    I love you Tim

    Dat hangt van de situatie&persoon af, maar op mijn leeftijd zou ik daar echt nog bijlange niet klaar voor zijn.

    Ik zou het niet doen. Zelfs als ik nu zwanger zou blijken zou ik het houden en het opvoeden tot een evenwichtig mens.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik ben van mening dat abortus moord is, en het egoïstisch is het weg te laten halen; in de meeste situaties. Maar het is langs de andere kant ook weer héél moeilijk het wél te houden.


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Ik ben tegen abortus. Niet zozeer omdat het moord is. Het is een hoopje cellen. Het heeft amper een hard, de zenuwen zijn nog niet ontwikkeld, etc. De baby voelt het niet, het heeft nog nooit geleefd. Niets aan de hand dus.
    Ik vind dat het met je verantwoordelijkheid te maken heeft. Als jij onveilig seks hebt gehad, op wat voor leeftijd dan ook, vind ik dat je het kind niet mag laten weghalen. Je kan het ter adoptie aanbieden, er zijn genoeg mensen die het willen. Die maak je gelukkig met een kind. Maar je moet op z'n minst voelen dat je een fout hebt begaan en je moet op z'n minst die bevalling doorkomen. Als je een kind geen leven kan bieden (je wilt het nog niet, niet genoeg geld, etc) dan kun je het ter adoptie afstaan.
    Maar als je verkracht bent, dan vind ik dat je best abortus mag plegen. Je hebt vaak al genoeg aan de verkrachting zelf, dus de abortus en al kun je dan misschien niet meer aan. En dan nog vind ik dat je het niet hoeft. Dan kun je ook mensen blij maken met een kind, maar het lijkt me vreselijk om zo'n bevalling onvrijwillig door te maken.


    To live would be an awfully big adventure

    Crushed schreef:
    Dat hangt van de situatie&persoon af, maar op mijn leeftijd zou ik daar echt nog bijlange niet klaar voor zijn.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    xFresh schreef:
    Ik ben van mening dat abortus moord is, en het egoïstisch is het weg te laten halen; in de meeste situaties. Maar het is langs de andere kant ook weer héél moeilijk het wél te houden.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik vind het iets van, in het begin heeft het kindje nog geen hartje, en je wilt niet weten hoeveel kinderen er in de eerste zoveel weken dood gaan. En daarbij vind ik als je zelf nog niet klaar bent voor moeder zijn, zou ik het ook gewoon weg laten halen. Als je pas zeker weet dat je een kindje wilt, zou ik het houden.

    Ik ben tegen abortus.
    Ik vind dat het met je verantwoordelijkheid te maken heeft. Als jij onveilig seks hebt gehad, op wat voor leeftijd dan ook, vind ik dat je het kind niet mag laten weghalen. Je kan het ter adoptie aanbieden, er zijn genoeg mensen die het willen. Die maak je gelukkig met een kind. Maar je moet op z'n minst voelen dat je een fout hebt begaan en je moet op z'n minst die bevalling doorkomen. Als je een kind geen leven kan bieden (je wilt het nog niet, niet genoeg geld, etc) dan kun je het ter adoptie afstaan.
    Maar als je verkracht bent, dan vind ik dat je best abortus mag plegen. Je hebt vaak al genoeg aan de verkrachting zelf, dus de abortus en al kun je dan misschien niet meer aan. En dan nog vind ik dat je het niet hoeft. Dan kun je ook mensen blij maken met een kind, maar het lijkt me vreselijk om zo'n bevalling onvrijwillig door te maken.

    [ bericht aangepast op 10 nov 2011 - 19:10 ]


    Save me from myself.

    Oud genoeg voor seks = oud genoeg om te beseffen dat je voorbehoedsmiddelen moet gebruiken. Doe je dat niet, dan ben je oud genoeg voor een kind.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik verbaas me eerlijk gezegd over de hoeveelheid mensen die halverwege blijven steken.


    I can't even think straight.

    Ik begrijp je vriendin wel, uiteindelijk is het een heel grote verantwoordelijkheid, ook al krijgt ze hulp van anderen.

    Ikzelf zou het denk ik wel houden, maar dat is mijn mening...


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    je vermoordt dan je eigen kind. Ik ben tegen abortus.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Reassurance schreef:
    Ik zou er niet eens over na te hoeven denken als ik zou horen dat ik nu zwanger zou zijn :') Sowieso abortus, ik kan nu echt nog geen kind opvoeden en ik wil het ook niet.


    Daarbij zouden mijn vriend en ik het niet aankunnen, ook niet willen trouwens. En anders zouden mijn ouders me wel verplichten, omdat ze anders toch wel weten, dat alle zorg voor het kind op hun schouders komt te liggen..


    Bad decisions make good stories.

    Bohemian schreef:
    Ik begrijp je vriendin wel, uiteindelijk is het een heel grote verantwoordelijkheid, ook al krijgt ze hulp van anderen.

    Ikzelf zou het denk ik wel houden, maar dat is mijn mening...

    Ze krijgt geen hulp van anderen.


    I love you Tim

    Ik vind abortus plegen eigenlijk moord maar de situatie maakt het soms wel erg moeilijk. Als je het kind toch niet kan opvoeden en het ongelukkig zou zijn waarom zou je die keus dan maken. Aan de andere kant kun je hem natuurlijk ook aan een pleeggezin geven. Maar dan is het nog de vraag of hij/zij gelukkig wordt.
    Zucht...


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!