Wat is beter? (Het is een droom btw.)
Beelden flitsten aan me voorbij, woorden werden gefluisterd, ze hadden geen directe betekenis als je ze niet met elkaar verbond. 'Ze ligt in coma. Ze zal nooit meer ontwaken.' Spionnen van de duisternis kropen in mijn hoofd, ik moest mezelf tot reden brengen. Dit was niet echt. Het kon niet. Mijn hoofd werd gevuld met woorden, zo giftig als een slang. ‘Je hebt gefaald. Je kon haar niet redden.’Ik kan haar niet geloven, ik mag het niet. Ik kan haar redden, moet haar redden. ‘Mislukkeling. Loser. Ik ben de winnaar. Ik zal winnen.’ Neen! Kon niet, mocht niet. Moest vechten. Mocht niet opgeven.’Welkom in de realiteit liefje’ Ik gilde, schreeuwde. Ze ging niet weg. Zwarte waas voor mijn ogen. Ziekenhuiskamer verdween. Hou vol. Moest volhouden. Ik kan het niet meer. Gefaald.
of
Beelden flisten aan me voorbij, woorden worden gefluisterd. Ze hebben geen betekenis als je ze niet met elkaar verbind.'Ze ligt in coma. Ze zal nooit meer ontwaken.' Spionnen van de duisternis kruipen in mijn hoofd, ik moet mezelf tot reden brengen. Dit is niet echt. Het kan niet. Mijn hoofd wordt gevuld met woorden, zo giftig als een slang. ‘Je hebt gefaald. Je kon haar niet redden.’Ik kan haar niet geloven, ik mag het niet. Ik kan haar redden, moet haar redden. ‘Mislukkeling. Loser. Ik ben de winnaar. Ik zal winnen.’ Neen! Kan niet mag niet. Moet vechten. Mag niet opgeven.’Welkom in de realiteit liefje’ Ik gil, schreeuw. Ze gaat niet weg. Zwarte waas voor mijn ogen. Ziekenhuiskamer verdween. Hou vol. Moet volhouden. Ik kan het niet meer. Gefaald.
comfort in c h a o s