• bij mijn schrijfwedstrijd :9~


    Uitleg


    Jury
    Defensive
    Square
    Wiarda
    Ik heb géén juryleden meer nodig!

    Deelnemers
    Ik wil vijftien deelnemers, max. Denk er wel goed over na - het zou fijn zijn als er zo min mogelijk mensen zich uitschreven. Geen deelnemers meer nodig!
    1. Counterpoise -uitstel tot de 11de-
    2. WeasleyTwins -ingeleverd-
    3. Jonsu -ingeleverd-
    4. Applejack -uitstel tot de 13de-
    5. Progeny -uitstel tot de 16de-
    6. Aiku -ingeleverd-
    7. MissSharp -ingeleverd-
    8. Amycus -uitstel tot de 11de-
    9. Saepe -uitstel tot de 11de-
    10. Roux -ingeleverd-



    Uitstel e.d.
    Ik doe daar niet al te moeilijk over, maar zou het zeer op prijs stellen als je het tijdig meldde. Ik heb ook een hart, dus zal niet al te moeilijk doen, maar zou het liever niet al te lang laten uitlopen.

    Hoe lever ik mijn opdracht in?
    Je maakt een story aan, en zet de opdracht in een hoofdstuk. Het linkje naar het hoofdstuk zet je in het topic, en dan zullen wij het beoordelen. Beoordelingen komen in deze story te staan, samen met de ingeleverde opdrachten en de uiteindelijke cijfers/tussenstand. Als iedereen heeft ingeleverd komt de uitslag zo snel mogelijk erop.

    Rondes
    In alle rondes zal er niemand afvallen. Je krijgt gewoon een cijfer voor je opdracht, en degene die aan het eind van de competitie het hoogste gemiddelde heeft, wint. Elke ronde heeft een duur van twee weken, om de kans van uitschrijvers tot een minimum te pushen.

    De beoordeling
    Wij zullen natuurlijk letten op spellingsfouten, juiste interpunctie, en grammaticafoutjes, maar ook op je schrijfstijl en verhaal zelf. 'Slim doen' en een bèta-aanvraag doen zal je niet verder helpen: In mijn wedstrijd mag dit niet, en het zal meteen opgemerkt worden (met dank aan de supergave bèta-juryleden).
    Overigens moeten alle opdrachten voor deze wedstrijd geschreven zijn, en geen stand-alones die je nog ergens hebt liggen. Probeer je volledig op de opdracht te focussen en daar wat voor te schrijven, ipv iets erin voegen 'wat er een beetje op lijkt'.

    De prijs
    De eer :Y)

    Opdracht van deze twee weken:

    OPDRACHT 1

    Omdat ik jullie allemaal een beetje wil leren kennen, en jullie schrijfstijlen ook, is dit een soort kennismakings-opdracht. Ik wil dat jullie schrijven over iets dat dicht bij je staat. Dat hoeft niet iets droevigs te zijn: ook iets dat je ontzettend blij heeft gemaakt, of wat je leuk vindt om te doen. Maak er iets eigens van, daar schrijf je ook het beste op (:
    INLEVERDATUM: 10 november 2011
    WOORDENLIMIET: min. 500 woorden, max. 1500 (:

    [ bericht aangepast op 11 nov 2011 - 20:38 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Jonsu schreef:
    (...)
    ... Ik vraag me af of ik dat wel wil weten. (bat)


    Nee, dat zou je arme hartje niet kunnen verdragen!D:

    Ik had nog een vraag over de opdracht btw, iets wat dichtbij je staat, kan dat ook een gebeurtenis zijn wat er o.a. voor heeft gezorgd dat je bent zoals je nu bent? (cat)


    everything, in time

    faal w8,,,

    [ bericht aangepast op 28 okt 2011 - 17:42 ]


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Opdracht 1


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Countenance en Progeny, mag het wat stiller, alsjeblieft?
    Want het begint nu toch wel aardig irritant te worden :'D

    Maar je hoeft niet een nieuwe story aan te maken, hoor. Je kan het gewoon bij al je andere schrijfwedstrijden doen :Y) En jullie hebben mijn inbox laten crashen. Én ik moet nu eeuwig terugzoeken naar nieuw ingeleverde opdracht. (cat)

    Hiermee wil ik alleen vragen of het wat minder mag. Kunnen jullie dat? :'D

    [ bericht aangepast op 28 okt 2011 - 17:51 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Je komt er een beetje laat mee, want we waren al stil.(cat)
    Ik stelde zelfs een normale vraag.(joehoe)


    everything, in time

    Ik dacht, laat ik het nog eens duidelijk zeggen (cat)
    Okay, stiekem werd ik er gewoon chagrijnig van dat ik een hele tijd moest zoeken voor ik Jonsu's opdracht weer had :'D

    Maar dat is ontzettend goed! zo had ik de opdracht in eerste instantie ook een beetje bedoeld, hoewel het natuurlijk altijd leuk is te zien hoe mensen er hun eigen draai aan geven. Maar ga gerust je gang (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik dacht, laat ik het nog eens duidelijk zeggen (cat)
    Okay, stiekem werd ik er gewoon chagrijnig van dat ik een hele tijd moest zoeken voor ik Jonsu's opdracht weer had :'D

    Maar dat is ontzettend goed! zo had ik de opdracht in eerste instantie ook een beetje bedoeld, hoewel het natuurlijk altijd leuk is te zien hoe mensen er hun eigen draai aan geven. Maar ga gerust je gang (:


    Yesh! Ik had het eerst anders, maar toen liep de laptop vast en moest ik hem opnieuw opstarten. Natuurlijk was ik vergeten mijn verhaal op te slaan en nu moet ik opnieuw beginnen. Ik ging kijken wat ook alweer het minimum aantal woorden was, las de opdracht opnieuw en intepreteerde de opdracht ineens heel anders. My mind is so weird.:W


    everything, in time

    Haha, dat heb ik ook vaak :'D
    Alleen loopt mijn laptop dan niet vast. Mijn laptop heeft me nog nooit op zo'n manier bedrogen, hij is mijn allerbeste vriend en hij laat me nevernooit in de steek.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Moet het een beschrijving van jezelf zijn, bijvoorbeeld een dagboekfragment waarin je alle voor jezelf op een rijtje zou zetten. Bijvoorbeeld:
    'Wie ben ik, een vraag die ik mezelf maar al te graag stel. Ik ben een meisje met haar eigen, aparte trekjes. Het meisje wat Mentaal en Fysiek niet uit elkaar kan houden. Vriendelijk, behulpzaam, of is dat zoals anderen me zien?'

    Of echt meer een Stand Alone, waar je een deel van jezelf kenbaar maakt?
          Ik heb namelijk niet echt beslissende momenten die ik graag vrijgeef. Voor mij is álles beslissend en de enige dingen die ik nog enigzinds 'groots' kan noemen zijn echt mijn eigen dingen. Ik kan niets ergs vinden in mijn leven, geen verdrietige of hele vrolijke momenten schieten me tebinnen.


    Let it come and let it be

    Countenance schreef:
    Moet het een beschrijving van jezelf zijn, bijvoorbeeld een dagboekfragment waarin je alle voor jezelf op een rijtje zou zetten. Bijvoorbeeld:
    'Wie ben ik, een vraag die ik mezelf maar al te graag stel. Ik ben een meisje met haar eigen, aparte trekjes. Het meisje wat Mentaal en Fysiek niet uit elkaar kan houden. Vriendelijk, behulpzaam, of is dat zoals anderen me zien?'

    Of echt meer een Stand Alone, waar je een deel van jezelf kenbaar maakt?
          Ik heb namelijk niet echt beslissende momenten die ik graag vrijgeef. Voor mij is álles beslissend en de enige dingen die ik nog enigzinds 'groots' kan noemen zijn echt mijn eigen dingen. Ik kan niets ergs vinden in mijn leven, geen verdrietige of hele vrolijke momenten schieten me tebinnen.


    Sevda, dit meen ik serieus, niet als grap. ^^
    Je zou iets moeten schrijven over de drang anderen te helpen. Hoe goed je altijd voor andere klaar te staan en wat voor geniale adiezen je geeft, al helemaal voor iemand op jouw leeftijd.
    En dan ernaast jouw lieve eigenwijsheid, hoe je jezelf herkend in de problemen van anderen, maar hoe moeilijk het dan voor je is om je eigen advies op te volgen.
    Want dat is ook Sevda. (:


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    Sevda, dit meen ik serieus, niet als grap. ^^
    Je zou iets moeten schrijven over de drang anderen te helpen. Hoe goed je altijd voor andere klaar te staan en wat voor geniale adiezen je geeft, al helemaal voor iemand op jouw leeftijd.
    En dan ernaast jouw lieve eigenwijsheid, hoe je jezelf herkend in de problemen van anderen, maar hoe moeilijk het dan voor je is om je eigen advies op te volgen.
    Want dat is ook Sevda. (:

    Ik vind het héél lief gezegt, maar alles wat ik kan is herinneringen ophalen, ik kan mezelf niet verwoorden. Ik kan anderen prima begrijpen en beschrijven, maar mezelf is een totaal ander verhaal omdat ik mezelf niet eens begrijp. Daarnaast is dit enkel de kant die jij van me kent, ik ben veel onhandiger en dommer dan je zou denken dat ik ben (geweest).


    Let it come and let it be

    Het hoeft niet persé iets speciaals te zijn, hoor. Een doodnormale dag is ook goed, of iets dat je gewoon leuk vindt om te doen. Iets dat met jezelf te maken heeft. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    I almost forgot the contest D:


    Let it come and let it be

    Haha, ik wilde jullie morgen ook al even wakker schudden: want over één week en één dag wil ik ALLES ingeleverd hebben!


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Haha, ik wilde jullie morgen ook al even wakker schudden: want over één week en één dag wil ik ALLES ingeleverd hebben!

    Rustig maar kippie, ik ben al bezig.
    Even een vraagje: Op het moment ziet het ernaar uit dat mijn verhaal volstrekt onbegrijpelijk zal worden, heb je daar problemen mee?


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca