@Elena, het is misschien niet helemaal wat jij bedoelt maar ik heb dit bij mijn basischool periode:
Basisschoolperiode
Ik heb mezelf leren lezen halverwege groep 2 en moest toen ook kleine boekjes voorlezen aan de klas. Toen ik naar groep 3 ging mocht ik het letters leren overslaan en ging meteen de avi niveau boekjes lezen. Eind groep 3 begonnen de andere kinderen uit mijn klas in de avi niveau boekjes te lezen terwijl ik er al mee klaar was en in een hogere groep zelf boeken mocht lezen. Echt leuke boeken heb ik toen niet gelezen omdat de boeken op school die ik mocht lezen kinderachtig en makkelijk waren. Bij de bibliotheek mocht ik van de bibliothecaressen geen moeilijke boeken lezen omdat ze vonden dat ik te jong was om dat soort boeken te kunnen lezen. Alleen thuis kon in lezen wat ik wilde, ik las vooral boeken zoals “Harry potter” van J.K. Rowling. De leraren op school lazen soms ook voor. In groep 6 las mijn juf het boek “Ronja de roversdochter ” van Astrid Lindgren voor, ik vond het een heel leuk boek en heb het boek zelf ook nog gelezen. Ik heb ook het boek “de kleine Mozart op wereldreis” van Sanne de Bakker gelezen, het ging over de jonge Mozart die op jonge leeftijd op wereldreis ging om muziek te maken.
volgens mij gewoon een beschrijving hoe ik heb leren lezen enzo (:
Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring!