• Ik heb het over mijn moeder, want nu is ze echt een vuile egoïstische teef - pardon voor mijn taalgebruik.
    Dit jaar heb ik mijn studiegeld €100,- voorschot (en ik wil niet weten hoeveel erbij komt als mijn beurs niet aanvaard wordt), mijn boeken €450,-, mijn treinabonnement voor 3 maanden, €37,00 straks nog bus erbij voor god weetikhoeveel betaald terwijl zij geen rotte frank heeft betaald.
    Nu gaan we met de mensen die Nederlands doen eind oktober naar Amsterdam (wat trouwens verplicht is) en dan kost zo'n slordige €170,- en raad eens, ja hoor ik mag het ook bijna helemaal zelf betalen. Oh jeez, ze heeft me €70,- ervoor gegeven, woeptiedoe.
    Maar zelf koopt ze samen met mijn stiefvader een nieuwe auto, een Vespa om 400m van huis naar werk mee te gaan en allerlei andere dingen waarvan het pijn doet aan je ballen als je aan de prijs denkt, maar €170,- voor mij zodat ik naar Amsterdam kan gaan, neen, dat heeft ze niet.
    Daar gaat het geld dat ik wil sparen om naar London te gaan. Egoïstische teef.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2011 - 20:22 ]

    Storytime schreef:
    (...)
    Jammer genoeg slaan veel normen en waarde nergens op en precies JIJ bent er mee opgegroeid, niet iedereen. Ik ben opgegroeid met het idee dat je mensen moet respecteren totdat ze dat niet meer verdienen. Je hoef je ouders niet altijd te respecteren, als ze die respect niet verdienen.
    Of vind jij dat je ouders die hun kinderen (seksueel) misbruiken moet respecteren.

    Jij laat ons onze mening toch ook niet geven zonder meteen aan te vallen. En je mag best zeggen met wat voor normen en waarde je bent opgegroeid, je moet alleen niet verwachten dat wij die delen, iets wat je wel doet.


    Zij valt niet aan maar geeft haar mening gewoon. Ik snap best dat zij zich aangevallen voelt omdat die andere persoon meteen begint te zeuren dat Applejack haar mening neit wilt geven.

    Iedereen heeft andere normen en waarden, dus waarom mag Applejack haar eigen mening niet geven zonder dat iedereen haar er op aanvalt?

    [ bericht aangepast op 9 okt 2011 - 20:56 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    StoryBelle schreef:
    (...)

    oh, wat zielig. :') Ik koop ook maar een jas eens in de 5 jaar als ze gewoon nog goed zijn hoor, jesus.
    Sorry, maar als ej eht er niet mee eens bent: Get a job and pay for it.
    Er zijn mensen die eht zoveel moeilijker hebben, en jij zeurt hierover?
    Oh god, dat kind krijgt niet eens zakgeld, maar moet wel haar eigen kleren kopen. En stopt met zeggen dat ze moet gaan werken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Oh god, dat kind krijgt niet eens zakgeld, maar moet wel haar eigen kleren kopen. En stopt met zeggen dat ze moet gaan werken.


    Ik krijg zelf ook geen zakgeld lieverd. Ik betaal ook mijn studie zelf.
    Ze is 18, dus ik zie niet waarom ze neit gewoon een baantje neemt. (bloos)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Sorry hoor, maar ben je niet een beetje te oud om daar zo'n drama over te maken? Tuurlijk is het niet eerlijk, maar kan je het niet met haar uitpraten in plaats van haar achter haar rug te beledigen?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Passerby schreef:
    (...)Oh god, dat kind krijgt niet eens zakgeld, maar moet wel haar eigen kleren kopen. En stopt met zeggen dat ze moet gaan werken.

    Ik ga één ding zeggen. Ik vind jou een grote moeial. Kan Agape zelf het woord niet voeren misschien? Het gaat tenslotte om haar ouders en haar probleem. Niet dat van jou


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)
    Ik ga één ding zeggen. Ik vind jou een grote moeial. Kan Agape zelf het woord niet voeren misschien? Het gaat tenslotte om haar ouders en haar probleem. Niet dat van jou

    Gelieve niet zo tegen mijn zus te praten.

    Agape schreef:
    (...)
    Gelieve niet zo tegen mijn zus te praten.


    Mag zij ook haar mening al niet zeggen?

    [ bericht aangepast op 9 okt 2011 - 20:58 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Oooh mensen, serieus. D:
    Deze topic is gewoon uit frustratie aangemaakt. Over een paar dagen is het bijgelegd en gaat ze denken "waarom heb ik dit toch allemaal gezegd?"
    Niet te hard zijn!

    Ik krijg ook zero zakgeld en heb een baantje en ben 17, en ik vind mijn thuissituatie zo vreselijk oneerlijk, dat ik er soms ook gewoon gék van word.
    Give her a break.


    Where there is a sea there are pirates...

    Agape schreef:
    (...)
    Gelieve niet zo tegen mijn zus te praten.

    Oké, sorry. Ik neem mijn woorden terug. De volgende keer zal ik mij beter informeren (: Excuses


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)
    Oké, sorry. Ik neem mijn woorden terug. De volgende keer zal ik mij beter informeren (: Excuses

    Nee je kon dat niet weten. ;D

    Passerby schreef:
    (...)Maar dus zei moet opgroeien omdat ze het niet met jou eens is en zegt dat je haar niet moet zeggen wat te doen, terwijl jij hetzelfde eerst zei. Vreemd. En niks tegen elkaars mening, maar als je op elkaar zit te vitten, moet je niet als slachtoffer uit de hoek komen en zeggen van "je mag hier ook je eigen mening niet meer zeggen blabla"
    Ik vind dat ze groot gelijk heeft, maar nogmaals jij kent de huissituatie niet.


    Ik kom niet als het slachtoffer uit de hoek. Ze zei letterlijk tegen mij, dat ik het recht niet heb, om mijn mening te geven. Raad eens, volgens artikel 1 van de grondwet heb ik dat recht wel. Ik zeg dat ze op moet groeien, omdat ik haar nooit gezegd heb wat ze moet doen en zij zit te claimen dat ik dat wel doe.

    En als iemand mij letterlijk zegt, dat ik niet HET VERDOMDE RECHT HEM MIJN MENING NEER TE ZETTEN, dan zegt ze dat ik mijn mening NIET MAG ZEGGEN. Want dat zei ze letterlijk.

    Ik ken de huissituatie inderdaad niet, maar dan kan ik nog wel zeggen, dat ik vind, dat er ook respect mag zijn. Jij kent mijn thuissituatie ook niet, jij hebt ook geen flauw idee wat IK mee heb gemaakt, waardoor ik dat zeg. Ik heb haar nooit bevolen dat te doen of wat dan ook. Vind je het raar dat ik boos word als iemand mij zegt, dat ik mijn mening niet mag geven? Vind je het gek dat ik mezelf verdedig als ze mijn woorden verdraait als bevelen dat ze iets moet doen? Dat heb ik nooit gedaan. Ik heb zelf GEZEGD dat ik vind dat haar moeder óók mee moet betalen, maar dat ik daarnaast wel vind, dat ze haar moeder geen egoïstische teef moet noemen. Dat was het enige dat ik zei, en vervolgens heb ik opeens geen rechten meer. Ja, daar word ik dan boos over, lijkt me nogal logisch.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    StoryBelle schreef:
    (...)

    Zij valt niet aan maar geeft haar mening gewoon. Ik snap best dat zij zich aangevallen voelt omdat die andere persoon meteen begint te zeuren dat Applejack haar mening neit wilt geven.

    Iedereen heeft andere normen en waarden, dus waarom mag Applejack haar eigen mening niet geven zonder dat iedereen haar er op aanvalt?

    Ze word niet aangevallen. En ik zeg toch dat ze dat mag, ze moet alleen niet verwachten dat iedereen ze deelt of er mee eens is.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Applejack schreef:
    Je bent ondertussen 18, right? Daar hoort ook verantwoordelijkheid bij en je moeder een egoïstische teef noemen vind ik er persoonlijk ver over gaan. Heb een klein beetje respect voor haar. Het is en blijft haar geld en ze heeft wel mooi 18 jaar voor je gezorgd, koopt je eten, zorgt er voor dat er een dak boven je hoofd zat, heeft slapeloze nachten doorgebracht om er voor te zorgen dat jij goed kon slapen, was degene die je hele leven er voor heeft gezorgd dat jij veilig was en een goed leven kon hebben.

    Ja, je hebt gelijk als je zegt, dat ze je hier in tegemoet moet komen. Dat zou ook moeten en ze zou ook een deel moeten betalen -al betaal ik zelf ook al mijn boeken en bijna de helft van mijn studiegeld, wat opgeteld op meer komt- Ze zou je er in moeten helpen, dat kun je haar ook gewoon even uitleggen. Maar haar maar meteen en egoïstische teef noemen hier vind ik er ver over gaan. Je bent volwassen, dus een beetje je er naar gedragen en je waardigheid behouden hier in kan ook wel van je verwacht worden (:


    comfort in c h a o s

    Storytime schreef:
    (...)
    Ze word niet aangevallen. En ik zeg toch dat ze dat mag, ze moet alleen niet verwachten dat iedereen ze deelt of er mee eens is.


    Zoals hierboven gezegt, Er was letterlijk tegen Applejack gezegt dat ze het RECHT neit heeft om haar mening te geven. doh? Read before answering back.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    woow zo erg voor je