• Ik heb het over mijn moeder, want nu is ze echt een vuile egoïstische teef - pardon voor mijn taalgebruik.
    Dit jaar heb ik mijn studiegeld €100,- voorschot (en ik wil niet weten hoeveel erbij komt als mijn beurs niet aanvaard wordt), mijn boeken €450,-, mijn treinabonnement voor 3 maanden, €37,00 straks nog bus erbij voor god weetikhoeveel betaald terwijl zij geen rotte frank heeft betaald.
    Nu gaan we met de mensen die Nederlands doen eind oktober naar Amsterdam (wat trouwens verplicht is) en dan kost zo'n slordige €170,- en raad eens, ja hoor ik mag het ook bijna helemaal zelf betalen. Oh jeez, ze heeft me €70,- ervoor gegeven, woeptiedoe.
    Maar zelf koopt ze samen met mijn stiefvader een nieuwe auto, een Vespa om 400m van huis naar werk mee te gaan en allerlei andere dingen waarvan het pijn doet aan je ballen als je aan de prijs denkt, maar €170,- voor mij zodat ik naar Amsterdam kan gaan, neen, dat heeft ze niet.
    Daar gaat het geld dat ik wil sparen om naar London te gaan. Egoïstische teef.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2011 - 20:22 ]

    Sushita schreef:
    Ik weet persoonlijk niet wat ik hier nou precies van moet denken.


    effort never betrays you

    Agape schreef:
    (...)
    Ja maar dat wilt daarvoor niet zeggen dat ze rijk zijn. Die twee kunnen niet met geld omgaan, zoals ik al eerder heb gezegd. Die nemen leningen.


    Ah ja, maar als ze een lening nemen voor alles, hebben ze geen geld, en kunnen ze dit dus niet voor je betalen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Applejack schreef:
    (...)

    Je moet je ouders altijd respecteren, wat je thuissituatie ook is. Ik heb thuis ook een kutsituatie gehad, ik heb dus zeker het recht om te zeggen dat je je ouders, no matter what, moet respecteren. Jij hebt het recht niet te zeggen, dat ik het recht niet heb om te zeggen dat jij je moeder moet respecteren. Sowieso heeft niemand het recht ook maar iemand het recht te ontzeggen, iets te mogen zeggen. Dus zeg mij nooit, dat ik niet het recht heb iets te zeggen, okay? Dankje.

    Jezus, als ik die twee niet wil respecteren, doe ik dat niet. Leg mij dan ook niet op wat ik moet doen, bedankt.

    Applejack schreef:
    (...)

    Je moet je ouders altijd respecteren, wat je thuissituatie ook is. Ik heb thuis ook een kutsituatie gehad, ik heb dus zeker het recht om te zeggen dat je je ouders, no matter what, moet respecteren. Jij hebt het recht niet te zeggen, dat ik het recht niet heb om te zeggen dat jij je moeder moet respecteren. Sowieso heeft niemand het recht ook maar iemand het recht te ontzeggen, iets te mogen zeggen. Dus zeg mij nooit, dat ik niet het recht heb iets te zeggen, okay? Dankje.
    Dus kinderen moeten hun ouders respecteren, maar niet andersom. Wow in wat voor een wereld leven we tegenwoordig zeg.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Ah ja, maar als ze een lening nemen voor alles, hebben ze geen geld, en kunnen ze dit dus niet voor je betalen.

    Ik weet niet of jij weet hoeveel een auto kost, maar meestal nemen mensen daar wel een lening voor :-)

    Agape schreef:
    (...)
    Jezus, als ik die twee niet wil respecteren, doe ik dat niet. Leg mij dan ook niet op wat ik moet doen, bedankt.


    Uh, jij vertelt haar dat ze eht recht neit heeft haar menign te geven, ik zou ook pissig worden.

    Je ouders hebben je groot gebracht. tot nu toe heeft ze waarschijnlijk bakken met geld utigegeven.

    you're 18, go and get a job instead of whining? :)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Praat er met haar eens over, want als ze een nieuwe auto kan kopen, kan ze jou school etc ook betalen. Ik vind het echt nergens op slaan.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    StoryBelle schreef:
    (...)

    Uh, jij vertelt haar dat ze eht recht neit heeft haar menign te geven, ik zou ook pissig worden.

    Je ouders hebben je groot gebracht. tot nu toe heeft ze waarschijnlijk bakken met geld utigegeven.

    you're 18, go and get a job instead of whining? :)
    Oh god, die steken al jaren al hun geld in hun zakken ipv van haar iets te geven, ze mag blij zijn als ze eens een jas krijgt om de 4 jaar.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    PUKKELxDING schreef:
    Dat is best wel egoïstisch inderdaad...


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Agape schreef:
    (...)
    Ik weet niet of jij weet hoeveel een auto kost, maar meestal nemen mensen daar wel een lening voor :-)
    Nou nee hoor, mijn vader heeft me altijd geleerd daar geen lening voor te nemen omdat je je lening meestal nog niet heb afbetaalt voor je je een nieuwe auto nodig heb. Maar ja, niet iedereen is even slim als het op geld aan komt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik denk dat het Jules gewoon pisst maakt dat haar moeder wel lappen geld kan uitgeven aan een vespa en stuff die ze niet nodig hebben dan aan een schoolreis van haar kind, terwijl dat verplicht is. Zou ik ook niet leuk vinden hoor.


    SLOAN.

    Agape schreef:
    (...)
    Jezus, als ik die twee niet wil respecteren, doe ik dat niet. Leg mij dan ook niet op wat ik moet doen, bedankt.


    Serieus? Klein kind. Kom op zeg, kunnen we allemaal eens even opgroeien. 'Leg mij niet op wat ik moet doen, boo-fucking-hoo-' Dat deed ik helemaal niet. Als jij het niet wilt doen, prima, jouw keus. In mijn ogen de verkeerde, maar dat is jouw keus. Ik vertel je alleen algemene normen en waarden waar ik mee opgegroeid ben. Namelijk respect voor iedereen.

    @ Passerby, heb ik ooit gezegd dat het andersom niet moet? (: Ik vind net zo hard dat het andersom moet. Ook nog op je reactie op mijn vorige post; Je moet je ouders altijd respecteren. Je moet iedereen respecteren. Dus ja, ik kan dat wel zeggen. My opinion. Net als dat andere 'my opinion' is.

    Maarja, je mag de laatste tijd niks meer op Quizlet zeggen, als je het niet eens bent met de topicmaakster, want dan krijg je dit soort reacties (: Je wordt meteen aangevallen en je moet je maar lekker helemaal nergens meer mee bemoeien. Want vrijheid van meningsuiting is een zonde. En het hebben van normen en waarden en die openlijk verkondigen daar staat blijkbaar de doodstraf op.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2011 - 20:50 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Passerby schreef:
    (...)Oh god, die steken al jaren al hun geld in hun zakken ipv van haar iets te geven, ze mag blij zijn als ze eens een jas krijgt om de 4 jaar.


    oh, wat zielig. :') Ik koop ook maar een jas eens in de 5 jaar als ze gewoon nog goed zijn hoor, jesus.
    Sorry, maar als ej eht er niet mee eens bent: Get a job and pay for it.
    Er zijn mensen die eht zoveel moeilijker hebben, en jij zeurt hierover?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Applejack schreef:
    (...)

    Serieus? Klein kind. Kom op zeg, kunnen we allemaal eens even opgroeien. 'Leg mij niet op wat ik moet doen, boo-fucking-hoo-' Dat deed ik helemaal niet. Als jij het niet wilt doen, prima, jouw keus. In mijn ogen de verkeerde, maar dat is jouw keus. Ik vertel je alleen algemene normen en waarden waar ik mee opgegroeid ben. Namelijk respect voor iedereen.

    @ Passerby, heb ik ooit gezegd dat het andersom niet moet? (: Ik vind net zo hard dat het andersom moet. Ook nog op je reactie op mijn vorige post; Je moet je ouders altijd respecteren. Je moet iedereen respecteren. Dus ja, ik kan dat wel zeggen. My opinion. Net als dat andere 'my opinion' is.

    Maarja, je mag de laatste tijd niks meer op Quizlet zeggen, als je het niet eens bent met de topicmaakster, want dan krijg je dit soort reacties (: Je wordt meteen aangevallen en je moet je maar lekker helemaal nergens meer mee bemoeien. Want vrijheid van meningsuiting is een zonde. En het hebben van normen en waarden en die openlijk verkondigen daar staat blijkbaar de doodstraf op.

    Jammer genoeg slaan veel normen en waarde nergens op en precies JIJ bent er mee opgegroeid, niet iedereen. Ik ben opgegroeid met het idee dat je mensen moet respecteren totdat ze dat niet meer verdienen. Je hoef je ouders niet altijd te respecteren, als ze die respect niet verdienen.
    Of vind jij dat je ouders die hun kinderen (seksueel) misbruiken moet respecteren.

    Jij laat ons onze mening toch ook niet geven zonder meteen aan te vallen. En je mag best zeggen met wat voor normen en waarde je bent opgegroeid, je moet alleen niet verwachten dat wij die delen, iets wat je wel doet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Applejack schreef:
    (...)

    Serieus? Klein kind. Kom op zeg, kunnen we allemaal eens even opgroeien. 'Leg mij niet op wat ik moet doen, boo-fucking-hoo-' Dat deed ik helemaal niet. Als jij het niet wilt doen, prima, jouw keus. In mijn ogen de verkeerde, maar dat is jouw keus. Ik vertel je alleen algemene normen en waarden waar ik mee opgegroeid ben. Namelijk respect voor iedereen.

    @ Passerby, heb ik ooit gezegd dat het andersom niet moet? (: Ik vind net zo hard dat het andersom moet. Ook nog op je reactie op mijn vorige post; Je moet je ouders altijd respecteren. Je moet iedereen respecteren. Dus ja, ik kan dat wel zeggen. My opinion. Net als dat andere 'my opinion' is.

    Maarja, je mag de laatste tijd niks meer op Quizlet zeggen, als je het niet eens bent met de topicmaakster, want dan krijg je dit soort reacties (: Je wordt meteen aangevallen en je moet je maar lekker helemaal nergens meer mee bemoeien. Want vrijheid van meningsuiting is een zonde. En het hebben van normen en waarden en die openlijk verkondigen daar staat blijkbaar de doodstraf op.
    Maar dus zei moet opgroeien omdat ze het niet met jou eens is en zegt dat je haar niet moet zeggen wat te doen, terwijl jij hetzelfde eerst zei. Vreemd. En niks tegen elkaars mening, maar als je op elkaar zit te vitten, moet je niet als slachtoffer uit de hoek komen en zeggen van "je mag hier ook je eigen mening niet meer zeggen blabla"
    Ik vind dat ze groot gelijk heeft, maar nogmaals jij kent de huissituatie niet.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?