• Ik heb het over mijn moeder, want nu is ze echt een vuile egoïstische teef - pardon voor mijn taalgebruik.
    Dit jaar heb ik mijn studiegeld €100,- voorschot (en ik wil niet weten hoeveel erbij komt als mijn beurs niet aanvaard wordt), mijn boeken €450,-, mijn treinabonnement voor 3 maanden, €37,00 straks nog bus erbij voor god weetikhoeveel betaald terwijl zij geen rotte frank heeft betaald.
    Nu gaan we met de mensen die Nederlands doen eind oktober naar Amsterdam (wat trouwens verplicht is) en dan kost zo'n slordige €170,- en raad eens, ja hoor ik mag het ook bijna helemaal zelf betalen. Oh jeez, ze heeft me €70,- ervoor gegeven, woeptiedoe.
    Maar zelf koopt ze samen met mijn stiefvader een nieuwe auto, een Vespa om 400m van huis naar werk mee te gaan en allerlei andere dingen waarvan het pijn doet aan je ballen als je aan de prijs denkt, maar €170,- voor mij zodat ik naar Amsterdam kan gaan, neen, dat heeft ze niet.
    Daar gaat het geld dat ik wil sparen om naar London te gaan. Egoïstische teef.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2011 - 20:22 ]

    Kijk, mijn vriendin heeft ook haar WJ (1600,-) zelf moeten betalen, maar laten we eerlijk zijn, haar ouders zijn niet rijk.
    Maar de jouwe wel, dus zij kunnen het best zelf betalen. En wat dat betreft word ik nogal verwend.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je bent ondertussen 18, right? Daar hoort ook verantwoordelijkheid bij en je moeder een egoïstische teef noemen vind ik er persoonlijk ver over gaan. Heb een klein beetje respect voor haar. Het is en blijft haar geld en ze heeft wel mooi 18 jaar voor je gezorgd, koopt je eten, zorgt er voor dat er een dak boven je hoofd zat, heeft slapeloze nachten doorgebracht om er voor te zorgen dat jij goed kon slapen, was degene die je hele leven er voor heeft gezorgd dat jij veilig was en een goed leven kon hebben.

    Ja, je hebt gelijk als je zegt, dat ze je hier in tegemoet moet komen. Dat zou ook moeten en ze zou ook een deel moeten betalen -al betaal ik zelf ook al mijn boeken en bijna de helft van mijn studiegeld, wat opgeteld op meer komt- Ze zou je er in moeten helpen, dat kun je haar ook gewoon even uitleggen. Maar haar maar meteen en egoïstische teef noemen hier vind ik er ver over gaan. Je bent volwassen, dus een beetje je er naar gedragen en je waardigheid behouden hier in kan ook wel van je verwacht worden (:


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Je moet het daarnet nog maar gezegd hebben. Trietig geval is dat toch soms.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    PrincesSnape schreef:
    Kijk, mijn vriendin heeft ook haar WJ (1600,-) zelf moeten betalen, maar laten we eerlijk zijn, haar ouders zijn niet rijk.
    Maar de jouwe wel, dus zij kunnen het best zelf betalen. En wat dat betreft word ik nogal verwend.

    Ik weet niet waar je hebt vernomen dat ze rijk zijn, ik zie ze eerder als twee sukkels die niet met geld om kunnen gaan.

    Pfft, wat stom.

    [ bericht aangepast op 9 okt 2011 - 20:41 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik weet persoonlijk niet wat ik hier nou precies van moet denken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Applejack schreef:
    Je bent ondertussen 18, right? Daar hoort ook verantwoordelijkheid bij en je moeder een egoïstische teef noemen vind ik er persoonlijk ver over gaan. Heb een klein beetje respect voor haar. Het is en blijft haar geld en ze heeft wel mooi 18 jaar voor je gezorgd, koopt je eten, zorgt er voor dat er een dak boven je hoofd zat, heeft slapeloze nachten doorgebracht om er voor te zorgen dat jij goed kon slapen, was degene die je hele leven er voor heeft gezorgd dat jij veilig was en een goed leven kon hebben.

    Ja, je hebt gelijk als je zegt, dat ze je hier in tegemoet moet komen. Dat zou ook moeten en ze zou ook een deel moeten betalen -al betaal ik zelf ook al mijn boeken en bijna de helft van mijn studiegeld, wat opgeteld op meer komt- Ze zou je er in moeten helpen, dat kun je haar ook gewoon even uitleggen. Maar haar maar meteen en egoïstische teef noemen hier vind ik er ver over gaan. Je bent volwassen, dus een beetje je er naar gedragen en je waardigheid behouden hier in kan ook wel van je verwacht worden (:

    Zolang je eigenlijk niet op de hoogte bent van mijn thuissituatie vind ik eigenlijk niet dat je het recht heb om te zeggen dat ik haar moet respecteren.

    Applejack schreef:
    Je bent ondertussen 18, right? Daar hoort ook verantwoordelijkheid bij en je moeder een egoïstische teef noemen vind ik er persoonlijk ver over gaan. Heb een klein beetje respect voor haar. Het is en blijft haar geld en ze heeft wel mooi 18 jaar voor je gezorgd, koopt je eten, zorgt er voor dat er een dak boven je hoofd zat, heeft slapeloze nachten doorgebracht om er voor te zorgen dat jij goed kon slapen, was degene die je hele leven er voor heeft gezorgd dat jij veilig was en een goed leven kon hebben.

    Ja, je hebt gelijk als je zegt, dat ze je hier in tegemoet moet komen. Dat zou ook moeten en ze zou ook een deel moeten betalen -al betaal ik zelf ook al mijn boeken en bijna de helft van mijn studiegeld, wat opgeteld op meer komt- Ze zou je er in moeten helpen, dat kun je haar ook gewoon even uitleggen. Maar haar maar meteen en egoïstische teef noemen hier vind ik er ver over gaan. Je bent volwassen, dus een beetje je er naar gedragen en je waardigheid behouden hier in kan ook wel van je verwacht worden (:
    Zolang je haar moeder niet kent, vind ik niet dat jij kan zeggen of ze er nu wel of niet repect voor hoeft te hebben voor het moment. My opinion.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dat je je studie zelf moet betalen is toch niet zo vreemd? Dat moet ik ook gaan doen, is heel normaal. Zo leer je heel goed met geld om gaan.
    Ze kan je misschien wel meer te ge moed komen, maar vergeet niet dat ze je wel een huis en eten en alles geeft. Dat is ook duur.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Agape schreef:
    (...)
    Ik weet niet waar je hebt vernomen dat ze rijk zijn, ik zie ze eerder als twee sukkels die niet met geld om kunnen gaan.


    Een vespa is niet goedkoop en die kun je je niet veroorloven als je in de bijstand zit. Net zomin als een nieuwe auto en andere dingen waar het pijn van gaat doen aan je ballen. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Applejack schreef:
    Je bent ondertussen 18, right? Daar hoort ook verantwoordelijkheid bij en je moeder een egoïstische teef noemen vind ik er persoonlijk ver over gaan. Heb een klein beetje respect voor haar. Het is en blijft haar geld en ze heeft wel mooi 18 jaar voor je gezorgd, koopt je eten, zorgt er voor dat er een dak boven je hoofd zat, heeft slapeloze nachten doorgebracht om er voor te zorgen dat jij goed kon slapen, was degene die je hele leven er voor heeft gezorgd dat jij veilig was en een goed leven kon hebben.

    Ja, je hebt gelijk als je zegt, dat ze je hier in tegemoet moet komen. Dat zou ook moeten en ze zou ook een deel moeten betalen -al betaal ik zelf ook al mijn boeken en bijna de helft van mijn studiegeld, wat opgeteld op meer komt- Ze zou je er in moeten helpen, dat kun je haar ook gewoon even uitleggen. Maar haar maar meteen en egoïstische teef noemen hier vind ik er ver over gaan. Je bent volwassen, dus een beetje je er naar gedragen en je waardigheid behouden hier in kan ook wel van je verwacht worden (:


    To infinity and beyond •

    Agape schreef:
    (...)
    Ik weet niet waar je hebt vernomen dat ze rijk zijn, ik zie ze eerder als twee sukkels die niet met geld om kunnen gaan.
    Oh god? x')


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Een vespa is niet goedkoop en die kun je je niet veroorloven als je in de bijstand zit. Net zomin als een nieuwe auto en andere dingen waar het pijn van gaat doen aan je ballen. ^^
    Nogmaals, misschien kunnen ze niet met geld om gaan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Een vespa is niet goedkoop en die kun je je niet veroorloven als je in de bijstand zit. Net zomin als een nieuwe auto en andere dingen waar het pijn van gaat doen aan je ballen. ^^

    Ja maar dat wilt daarvoor niet zeggen dat ze rijk zijn. Die twee kunnen niet met geld omgaan, zoals ik al eerder heb gezegd. Die nemen leningen.

    Agape schreef:
    (...)
    Zolang je eigenlijk niet op de hoogte bent van mijn thuissituatie vind ik eigenlijk niet dat je het recht heb om te zeggen dat ik haar moet respecteren.


    Je moet je ouders altijd respecteren, wat je thuissituatie ook is. Ik heb thuis ook een kutsituatie gehad, ik heb dus zeker het recht om te zeggen dat je je ouders, no matter what, moet respecteren. Jij hebt het recht niet te zeggen, dat ik het recht niet heb om te zeggen dat jij je moeder moet respecteren. Sowieso heeft niemand het recht ook maar iemand het recht te ontzeggen, iets te mogen zeggen. Dus zeg mij nooit, dat ik niet het recht heb iets te zeggen, okay? Dankje.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.