• Ik heb een vraag, als je jezelf snijd en je wil het snel weer doen enzo.. kan je er dan ook zeg maar 'verslaafd' aan raken? dat ja jezelf heel vaak snijd? just asking.

    en om het nuttig te houden: Hoe denken jullie over mensen die zichzelf snijden? en noem je ze dan ook gelijk 'emo'? tell me about it.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Je kan er verslaafd aan raken.. En ze hoeven niet meteen emo te zijn. Al is het voor iedereen wat anders. De één denkt er zo over, en de ander juist het tegenovergestelde.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2011 - 0:49 ]


    We accept the love we think we deserve.

    Verslaafd is niet het juiste woord, denk ik. Maar het kan je wel aardig goed bevallen als het echt voor een moment je problemen weg wuift door de vervangende pijn van het snijden. Daardoor zou je het vaker willen doen, ja.

    En nee, ik zeg vaak genoeg voor de grap 'emo', maar ik vind niet dat als je jezelf snijdt je aan een bepaalde doelgroep toebehoort die voornamelijk met kledingstijl te maken heeft.


    Numbers.

    Emo & snijden hoort blijkbaar bij elkaar..

    Maar this niet waar.. emo's snijden zich niet.. tenminste lang niet allemaal..
    en een huppeltutje kan zich net zo goed snijden.

    & je kan er verslaafd aan raken (:
    maar niet zo erg verslaafd als aan drugs en zo.. dat je gewoon kierewiet ervan word als je het niet doet.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2011 - 0:50 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ja, je kunt eraan verslaafd raken maar volgens mij duurt dat wel even en gaat dat niet zomaar, zoals bij elke verslaving eigenlijk. En ik oordeel niet meer over mensen die snijden, omdat ik de reden erachter niet weet. En nee, ik noem ze zeker niet emo.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Eh, waarschijnlijk wel?
    Het geeft je een kick - althans, als ik de verhalen mag geloven - en je wilt het gevoel vast blijven houden.
    Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen het willen, maar wie ben ik om daar over te oordelen?
    En verder... Tja, het is en blijft doodzonde dat mensen zich zo aftakelen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Nou, mensen die zich snijden doen het door de pijn die ze hebben. En die willen ze dan kwijt, of worden zo gek en ja raken in de war. Naja is bij de meeste denk ik. Had ik zelf ook, alleen ik sneed niet.

    En mensen die zichzelf snijden, ik vind het normale mensen, ik denk niet raar over ze. Ik heb alleen medelijden, want er is altijd dan een probleem, en ik ben zo een persoon die graag iedereen te hulp zou willen schieten.
    En nee natuurlijk noem ik ze dan geen emo. Emo's zijn ook mensen, anderen zien ze als, een gek die aandacht zoekt of een persoon die graag zelfmoord wilt plegen. Emo's zijn doodnormale mensen, maar ook mensen die misschien is te zeggen hebben, maar het niet durven om andere te kwetsen het zijn hele emotionele mensen, en emo is niks voor niks een afkorting van Emotioneel.

    Waarom wil je dit eigenlijk weten?


    We accept the love we think we deserve.

    Snijden geeft lichamelijke pijn, waardoor een persoon afgeleid kan worden van de emotionele pijn die ze op dat moment voelen.
    Zo ervaar ik het zelf, tenminste.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Nialltastic schreef:
    Waarom wil je dit eigenlijk weten?

    ben nieuwsgierig.

    en Sympathy dat heb je goed uitgelegd hah, je lijkt me ook wel een persoon die naar iedereen wil luisteren. :B


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Oke hier heb ik vorige week nog les over gehad.

    Mensen die zichzelf snijden doen dat niet voor de lol, maar omdat ze echt niet anders kunnen. Als iemand zich snijd is het in bijna alle gevallen zo dat die daar niet meer vanaf komt. Tot twee jaar terug was het zo dat hulpverleners er geen aandacht aan besteden in de hoop het te stoppen. Tegenwoordig is ontdekt dat je het niet kan stoppen. Maar dat je wel moet communiceren met die mensen, vragen wat er gebeurt is, aantonen dat je ervan schrikt, eerlijk zijn. Hoe dan ook, mensen die zichzelf snijden of in andere woorden automutileren kunnen daar niet zomaar mee stoppen. In veel gevallen draag je het je hele leven.

    Het is ook geen schreeuw om aandacht, meer een schreeuw om hulp. In veel gevallen van automutilatie zit er veel meer onder, een persoonlijkheidsstoornis bijvoorbeeld.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2011 - 0:58 ]


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Baskuh schreef:
    (...)
    ben nieuwsgierig.

    en Sympathy dat heb je goed uitgelegd hah, je lijkt me ook wel een persoon die naar iedereen wil luisteren. :B

    Ohw is goed. :W


    We accept the love we think we deserve.

    Elements schreef:
    Oke hier heb ik vorige week nog les over gehad.

    Mensen die zichzelf snijden doen dat niet voor de lol, maar omdat ze echt niet anders kunnen. Als iemand zich snijd is het in bijna alle gevallen zo dat die daar niet meer vanaf komt. Tot twee jaar terug was het zo dat hulpverleners er geen aandacht aan besteden in de hoop het te stoppen. Tegenwoordig is ontdekt dat je het niet kan stoppen. Maar dat je wel moet communiceren met die mensen, vragen wat er gebeurt is, aantonen dat je ervan schrikt, eerlijk zijn. Hoe dan ook, mensen die zichzelf snijden of in andere woorden automutileren kunnen daar niet zomaar mee stoppen. In veel gevallen draag je het je hele leven.

    Het is ook geen schreeuw om aandacht, meer een schreeuw om hulp. In veel gevallen van automutilatie zit er veel meer onder, een persoonlijkheidsstoornis bijvoorbeeld.


    This. Hier sluit ik me bij aan. ^^


    Numbers.

    Elements schreef:
    Oke hier heb ik vorige week nog les over gehad.

    Mensen die zichzelf snijden doen dat niet voor de lol, maar omdat ze echt niet anders kunnen. Als iemand zich snijd is het in bijna alle gevallen zo dat die daar niet meer vanaf komt. Tot twee jaar terug was het zo dat hulpverleners er geen aandacht aan besteden in de hoop het te stoppen. Tegenwoordig is ontdekt dat je het niet kan stoppen. Maar dat je wel moet communiceren met die mensen, vragen wat er gebeurt is, aantonen dat je ervan schrikt, eerlijk zijn. Hoe dan ook, mensen die zichzelf snijden of in andere woorden automutileren kunnen daar niet zomaar mee stoppen. In veel gevallen draag je het je hele leven.

    Het is ook geen schreeuw om aandacht, meer een schreeuw om hulp. In veel gevallen van automutilatie zit er veel meer onder, een persoonlijkheidsstoornis bijvoorbeeld.

    Whoa ! dat had ik niet verwacht ! en ja, ik ken iemand die zichzelf snijd, en die moest toen ook met iemand praten enzo, en toen had ze heel veel gesprekken en bleek er super veel achter te zitten.. bedankt voor je uitleg.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Oeps.. was vergeten om te zeggen over hoe ik erover denk..
    Eigenlijk denk ik er niet zo veel over na..
    Het maakt me wel nieuwsgierig naar de reden waarom ze het doen.
    Maar bij de meeste merk je het niet eens..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Niet... doen.. plx.


    I live for the applause, you will die for it.