• Ik heb een vraag, als je jezelf snijd en je wil het snel weer doen enzo.. kan je er dan ook zeg maar 'verslaafd' aan raken? dat ja jezelf heel vaak snijd? just asking.

    en om het nuttig te houden: Hoe denken jullie over mensen die zichzelf snijden? en noem je ze dan ook gelijk 'emo'? tell me about it.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Joker schreef:
    Niet... doen.. plx.

    Daar kom je lekker laat mee.

    jk.

    en waarom niet volgens jou? oh wait that was a stupid question.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2011 - 1:06 ]


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Als iemand misschien meer wil weten kan die wel mij pm-en. Ook over andere dingen. Ik loop stage en krijg les over psychiatrie dus ik kan wel zeggen dat ik het een en ander weet over zaken.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    mijn vriendin sneed zichzelf vroeger, maar ze was geen emo, alleen depressief.
    ze is gestopt toen ze de naam van haar vriendje in haar arm wilde krassen maar dat niet mocht van haar vriend. Hij zwoor dat hij het zou uitmaken als ze zichzelf nog één keer sneed. Het is nu uit, maar ze snijdt zichzelf nietmeer.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ja, je kan er verslaafd aan raken, en nee, dan ben je niet meteen emo. Dat heeft meer met je karakter en kledingstijl te maken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Meestal als ik 'snijden' hoor, denk ik aan emo's. (':
    En ik denk wel dat je eraan verslaafd kan raken, van de verhalen die ik hoor.


    Me so good.

    Ja dat werkt echt verslavend, believe me.

    Midna schreef:
    Oeps.. was vergeten om te zeggen over hoe ik erover denk..
    Eigenlijk denk ik er niet zo veel over na..
    Het maakt me wel nieuwsgierig naar de reden waarom ze het doen.
    Maar bij de meeste merk je het niet eens..


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Het is weldegelijk verslavend. Het geeft een onrustig gevoel, wat al snel plaats maakt voor kalmte. Op het moment zelf kun je enkel denken 'gerechtigheid'. Ik zelf vind het gehele gevoel beangstigend.

    Snijden is het teken van onderdrukte woedde, en echt niet alle of alleen Emo's doen dat, hoor. Je zult nog eens verbaasd zijn als je weet wie zichzelf verwonden, meestal zijn het de mensen die overdag het meeste lachen.


    Let it come and let it be

    sommige mensen hebben een vooroordeel als je zegt dat je emo bent want dan denken ze dat ze zich zelf snijden enzo... maar ik denk dat je er wel verslaafd aan kunt raken...


    Don't try to get me down.

    Countenance schreef:
    Het is weldegelijk verslavend. Het geeft een onrustig gevoel, wat al snel plaats maakt voor kalmte. Op het moment zelf kun je enkel denken 'gerechtigheid'. Ik zelf vind het gehele gevoel beangstigend.

    Snijden is het teken van onderdrukte woedde, en echt niet alle of alleen Emo's doen dat, hoor. Je zult nog eens verbaasd zijn als je weet wie zichzelf verwonden, meestal zijn het de mensen die overdag het meeste lachen.


    Dat daar is echt waar. Je komt erachter hoeveel mensen het wel niet doen, en hoeveel mensen het wel niet verborgen hielden, echt, dan schrik je.


    I'd rather die than be famous.

    Ja, het is verslavend.
    En hoe ik denk over mensen die zichzelf snijden? Hm, ik zou waarschijnlijk denken dat ze veel verschillende problemen hebben, maar ik zou ze niet zielig vinden. Het is hun eigen keuze. En nee, ik noem ze geen 'emo', want dat vind ik persoonlijk nergens op slaan. Ik wil mensen slaan die zeggen dat alleen 'emo's' zichzelf snijden.


    wth.

    Dit doet me ergens aan denken, eigenlijk. Bij ons op school zat er een meisje, en haar kledingstijl had iets weg van 'emo'. Een groep jongens had haar zover gekregen dat ze zichzelf gíng snijden. Ze was hardstikke gelukkig altijd, totdat een groepje, iedere keer als ze haar tegen kwamen, hakbewegingen maakten tegen hun polsen aan en geobssedeerd: 'Snijden, snijden, snijden, snijden' riepen.
          Dat meisje is er zó van streek van geraakt, door die jongens begon dat halve school haar continu te treiteren, dat ze zichzelf ook écht ging snijden om twee maanden later in het ziekenhuis te belanden, wegens een poging tot zelfmoord.


    Let it come and let it be

    Ik denk dat als je zoveel problemen hebt, dat je die problemen kan 'vergeten' door jezelf te snijden. Want dan denk je alleen aan die pijn, en vergeet je die dingen die jou verdrietig maken. Waardoor dat een obsessie gaat vormen om die dingen te vergeten. Dus ik denk wel dat het verslavend is, maar die mensen met vooroordelen... die gasten wil ik slaan.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    Ik denk dat als je zoveel problemen hebt, dat je die problemen kan 'vergeten' door jezelf te snijden. Want dan denk je alleen aan die pijn, en vergeet je die dingen die jou verdrietig maken. Waardoor dat een obsessie gaat vormen om die dingen te vergeten. Dus ik denk wel dat het verslavend is, maar die mensen met vooroordelen... die gasten wil ik slaan.

    Ik denk dat je het nu meer ziet als, drank. In eerste instantie willen mensen zichzelf snijden om mentale pijn inderdaad om te zetten in fysieke pijn, maar dat valt vies tegen. Je voelt namelijk niet echt pijn, enkel een heftige adrenalinekick en een onregelmatige ademhaling waardoor je hersenen tijdenlijk 'uitgeschakelt' worden. Je vergeet niets, maar het gevoel wat het je geeft, schijnt geweldig te zijn.


    Let it come and let it be

    Countenance schreef:
    (...)
    Ik denk dat je het nu meer ziet als, drank. In eerste instantie willen mensen zichzelf snijden om mentale pijn inderdaad om te zetten in fysieke pijn, maar dat valt vies tegen. Je voelt namelijk niet echt pijn, enkel een heftige adrenalinekick en een onregelmatige ademhaling waardoor je hersenen tijdelijk 'uitgeschakelt' worden. Je vergeet niets, maar het gevoel wat het je geeft, schijnt geweldig te zijn.


    Ach ja, dan heb ik het toch goed geprobeerd. Want ik weet er absoluut niets vanaf, en dat was mijn enige theorie. Het begrip 'snijden' is een hele andere wereld voor me, want ik ken dan wel gasten die ermee spotten maar ik ken niemand die het doet.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.