• Ik heb een vraag, als je jezelf snijd en je wil het snel weer doen enzo.. kan je er dan ook zeg maar 'verslaafd' aan raken? dat ja jezelf heel vaak snijd? just asking.

    en om het nuttig te houden: Hoe denken jullie over mensen die zichzelf snijden? en noem je ze dan ook gelijk 'emo'? tell me about it.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    -Je kan er inderdaad verslaafd aan raken. Door de rush, de zogezegde 'kick' van het snijden en door het bloed dat vrijkomt, krijgt men een bepaald gevoel, een bepaalde stof in jouw lichaam komt vrij waar je mentaal verslaafd aan kan raken.
    -Ik vind dat die mensen duidelijk geen andere uitweg meer zien dan zelfpijniging en dat wil vaak zeggen dat ze heel erg diep zitten en dringende hulp nodig hebben.
    -Nee, de meesten die aan automutilatie doen zijn geen emo's en ik bekijk hen ook helemaal niet zo. Het zijn gewone mensen met problemen die geëscaleerd zijn.
    -"Emo" is trouwens een subcultuur, en men kan niet alleen door uiterlijk of door enkele bepaalde gedragskenmerken in zo'n subcultuur geplaatst worden, dat is zo overroepen..


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Snijden is verslavend doordat er een stoot endorfine die vrij komt. Nooit aan beginnen dus.


    I am an idiot, I move.

    Het is een van de tekenen dat die vriendin van jou aan klinische depressie lijdt. Het is echt moeilijk te stoppen, maar niet onmogelijk.
    Veel sterkte ermee.


    Where there is a sea there are pirates...

    JA, aan automutilatie -zelfverwonding- kan je verslaafd raken! Heel gauw zelfs. Ik zelf heb heel veel mensen in mijn omgeving -gehad-, die in zichzelf sneden. Gelukkig is het merendeel intussen ermee gestopt, maar ja, ik heb heel veel mensen verslaafd zien zijn, aan automutilatie. En verslaving betekent dat je er amper meer van af kunt komen, al deze mensen hebben een ontzettend gevecht met zichzelf aan moeten gaan, en stuk voor stuk ben ik trots op ze.
    En nee, ik noem mensen die aan automutilatie doen geen 'emo'. Het zijn gewoon mensen die met zichzelf in de knoop zitten, en waarbij zelfbeschadiging een uitlaat is van emoties. Ik probeer zo'n mensen altijd te helpen.


    Bad decisions make good stories.

    Captain schreef:
    Het is een van de tekenen dat die vriendin van jou aan klinische depressie lijdt. Het is echt moeilijk te stoppen, maar niet onmogelijk.
    Veel sterkte ermee.

    Hmhmm, dat weet ik.
    Bedankt! <3

    Ook iedereen bedankt voor alle reacties, haha. :'] nu weet ik het eindelijk . :B Weet iemand ook hoe je er vanaf komt?


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Heel, heel veel praten. Het verschilt per persoon wat de beste manier is om er af te komen. Zorg in ieder geval dat ze hulp krijgt. -psycholoog o.i.d.-


    Bad decisions make good stories.

    Baskuh schreef:
    (...)
    Hmhmm, dat weet ik.
    Bedankt! <3

    Ook iedereen bedankt voor alle reacties, haha. :'] nu weet ik het eindelijk . :B Weet iemand ook hoe je er vanaf komt?

    Ik denk door haar gelukkig te maken. Maar ook haar constant bezig met iets te houden. Namelijk als je arbeid verricht of veel denkwerk of veel fysieke activiteiten uitvoert, dan haalt dat je gedachten van automutilatie af. Dus je moet een leuke hobby zoeken, leuke nieuwe mensen leren kennen, een nieuw baantje, studeren, veel buiten iets leuks gaan doen, etc. Je moet echt een drukke agenda hebben om ervan af te geraken. Want als je constant met iets leuks bezig bent, als je fijne vrienden hebt die je het gevoel hebben er te zijn voor je, dan wil je het niet meer doen. Waarom zou je? Je bent al gelukkig genoeg. (:


    Where there is a sea there are pirates...

    Slaughterer schreef:
    Verslaafd is niet het juiste woord, denk ik. Maar het kan je wel aardig goed bevallen als het echt voor een moment je problemen weg wuift door de vervangende pijn van het snijden. Daardoor zou je het vaker willen doen, ja.

    En nee, ik zeg vaak genoeg voor de grap 'emo', maar ik vind niet dat als je jezelf snijdt je aan een bepaalde doelgroep toebehoort die voornamelijk met kledingstijl te maken heeft.


    Save me from myself.

    Baskuh schreef:
    (...)
    Hmhmm, dat weet ik.
    Bedankt! <3
    Ook iedereen bedankt voor alle reacties, haha. :'] nu weet ik het eindelijk . :B Weet iemand ook hoe je er vanaf komt?


    Het is héel moeilijk om er mee te stoppen. Ik denk het enige dat je kunt doen interesse tonen is. Laten zien dat haar problemen jou wat interesseren, en dat ze er niet alleen voor staat. En de problemen moeten aangepakt worden, dat is een ding dat zeker is. Maar waarschijnlijk kun jij dat niet voor haar doen. Jij kunt er alleen maar voor haar zijn.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik noem ze niet per se emo's.. Eerder "mensen die aandacht willen".
    Want hoe je het ook wend of keert, uiteindelijk willen snijders aandacht.

    Toevallig heb ik net op de radio een interview gehoord met een meisje die dat doet en er een boek over geschreven heeft. Zij zei dat het erg moeilijk is om te stoppen en inderdaad een soort verslaving kan zijn.

    Mensen die hier snijden, probeer aub te stoppen, zoek een andere manier om je emoties kwijt te kunnen. Als ik verdrietig ben schrijf ik alles bijvoorbeeld op, dat maakt me rustig. Maar uiteindelijk is het ook heel goed om er gewoon met iemand over te kunnen praten.

    [ bericht aangepast op 8 okt 2011 - 14:58 ]


    You are beautiful, you are love.

    Nialltastic schreef:
    Je kan er verslaafd aan raken.. En ze hoeven niet meteen emo te zijn. Al is het voor iedereen wat anders. De één denkt er zo over, en de ander juist het tegenovergestelde.