xlufjoetoexx schreef:
Ja, het is verslavend.
Dudley & UZI, mensen voelen zich gewoon zo slecht in hun vel, dat ze denken dat dat de pijn zal wegnemen. Stel, je hebt pijn aan je knie omdat je bent gevallen, maar even daarna loop je met je hoofd tegen een deur op; zal je toch meer pijn hebben aan je hoofd en zal je je knie toch vergeten, niet? Wel, zij denken dat dat hetzelfde werkt. Ik heb innerlijke pijn, dus ik snij mezelf, zodat ik de innerlijke pijn vergeet.
Dat is mijn theorie maar, hoor ^^
Hmm. Het is een vage uitleg, maar ik snap je. Uiteindelijk werkt het zowel; het is een manier om de innerlijke pijn te vergeten. Of om hem op z'n minst heel even niet meer te voelen. Wanneer je snijdt, is er niks meer van belang. Alleen die snee, het bloed dat er uitkomt,... Het is gewoon alles waar je op dat moment aan denkt. Wanneer je jezelf snijdt maakt je lichaam vanzelf endorfine (ofzo) aan, een natuurlijke pijnstiller. Dat neemt de pijn dus weg.
Wanneer je snijdt, is alles voor een paar seconden gewoon oké. Een paar seconden klinkt heel weinig, maar eens je zo diep zit dat je jezelf gaat snijden, zijn die paar seconden een wereld van verschil.
Wanneer je snijdt, heb je controle over alles, zowel fysiek als mentaal gezien. Die controle is gewoon fantastisch.
En later, wanneer de innerlijke pijn terugkomt, is hij toch minder. Draaglijker. Dat is waarom 'ze' snijden. Het is de enige manier die ze zien om het leven aan te kunnen. De enige manier om er elke dag opnieuw te staan en te kunnen lachen alsof er niks aan de hand is.
Snijden is fout, dat weet iedereen wel, maar eens je de 'kick' hebt gevoeld is het zo moeilijk om te stoppen..
[ bericht aangepast op 8 okt 2011 - 12:09 ]
I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'