• Ik heb een vraag, als je jezelf snijd en je wil het snel weer doen enzo.. kan je er dan ook zeg maar 'verslaafd' aan raken? dat ja jezelf heel vaak snijd? just asking.

en om het nuttig te houden: Hoe denken jullie over mensen die zichzelf snijden? en noem je ze dan ook gelijk 'emo'? tell me about it.

“It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

Nu voel ik me stoker. (cat)

Door mij is iedereen out of nothing tegen Beatley :'D

Let it come and let it be

Beastcrash schreef:
    (...)

Inderdaad. :'D
    Weet jij hoe hard ik mij moet inhouden om niet tegen haar uit te vliegen? :'D

En @reassurance:
    'Dom' is echt heel grof uitgedrukt, maar in zekere zin kan ik je gewoon geen ongelijk geven. Dus ja. :')

Haha ja ik snap wel wat je bedoeld met dat grof, maar ik kan het ook niet echt op een andere manier uitdrukken. Niet dat ik het niet zielig vind voor die mensen ofzo hoor, het is héél erg, maar toch :'D Idk hoe ik het moet uitleggen.

Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

Reassurance schreef:
    (...)
    Haha ja ik snap wel wat je bedoeld met dat grof, maar ik kan het ook niet echt op een andere manier uitdrukken. Niet dat ik het niet zielig vind voor die mensen ofzo hoor, het is héél erg, maar toch :'D Idk hoe ik het moet uitleggen.

'Ik vind het niet bepaald intilligent dat ze een uitweg voor hun problemen denken te vinden in zelfverwonding.'
    Ik denk dat je zoiets bedoelt? :3

Dudley schreef:
    Eh, waarschijnlijk wel?
    Het geeft je een kick - althans, als ik de verhalen mag geloven - en je wilt het gevoel vast blijven houden.
    Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen het willen, maar wie ben ik om daar over te oordelen?
    En verder... Tja, het is en blijft doodzonde dat mensen zich zo aftakelen.

May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

Countenance schreef:
    (...)
    Als je toch koffie gaat halen, pak even de trein naar de dichtsbijzijnde Starbucks and bring me some (cat)

Amsterdam Centraal, here I come (krul)

i put the fun in funeral

PinkiePie schreef:
    (...)

Amsterdam Centraal, here I come (krul)

So, you're gonna bring me some? :9~

Ja, het is verslavend.
    Dudley & UZI, mensen voelen zich gewoon zo slecht in hun vel, dat ze denken dat dat de pijn zal wegnemen. Stel, je hebt pijn aan je knie omdat je bent gevallen, maar even daarna loop je met je hoofd tegen een deur op; zal je toch meer pijn hebben aan je hoofd en zal je je knie toch vergeten, niet? Wel, zij denken dat dat hetzelfde werkt. Ik heb innerlijke pijn, dus ik snij mezelf, zodat ik de innerlijke pijn vergeet.

Dat is mijn theorie maar, hoor ^^

[ bericht aangepast op 8 okt 2011 - 11:50 ]

"Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

Reassurance schreef:
    (...)

Ik begrijp je opzich wel, als je er nooit een drang naartoe hebt gehad klinkt het ook volslagen idioot. Eigenlijk is het hetzelfde als ieder andere verslaving waarbij emoties aan vast hangen. Behalve dat snijden, nou ja, toch wat minder subtiel is :').

i put the fun in funeral

Countenance schreef:
    (...)
    'Ik vind het niet bepaald intilligent dat ze een uitweg voor hun problemen denken te vinden in zelfverwonding.'
    Ik denk dat je zoiets bedoelt? :3

Hahaha ja dat XD Maar het wordt daarvan alleen maar erger uiteindelijk. Je krijgt er alleen maar meer problemen van. Ja misschien helpt het tijdelijk, maar daarna wordt het alleen maar erger :'D

Ik had 2 jaar geleden zo'n chick in mijn klas die dacht dat het stoer was en het aan iedereen ging vertellen :')

Countenance schreef:
    (...)
    So, you're gonna bring me some? :9~

Ik neem een frappuccino met karamel, wat wil jij? :9~

i put the fun in funeral

PinkiePie schreef:
    (...)

Ik begrijp je opzich wel, als je er nooit een drang naartoe hebt gehad klinkt het ook volslagen idioot. Eigenlijk is het hetzelfde als ieder andere verslaving waarbij emoties aan vast hangen. Behalve dat snijden, nou ja, toch wat minder subtiel is :').

Ja ik snap wel dat als je er eenmaal aan begonnen bent het heel moeilijk is om ermee te stoppen.
    Maar ik snap echt niet dat mensen kunnen denken van: 'Oh ik voel me nu zo kut, ik ga in mijn arm snijden, dan voel ik me vast beter.' Ik weet niet, als ik me kut voel ga ik slapen, ergens het gevoel op afreageren of ik ga mezelf gewoon even heel zielig vinden. Niet dat ik dan een mes pak en in mijn arm ga snijden?
    I really don't get it en dat klinkt zo misschien heel lullig, maar het is zo XD

xlufjoetoexx schreef:
    Ja, het is verslavend.
    Dudley & UZI, mensen voelen zich gewoon zo slecht in hun vel, dat ze denken dat dat de pijn zal wegnemen. Stel, je hebt pijn aan je knie omdat je bent gevallen, maar even daarna loop je met je hoofd tegen een deur op; zal je toch meer pijn hebben aan je hoofd en zal je je knie toch vergeten, niet? Wel, zij denken dat dat hetzelfde werkt. Ik heb innerlijke pijn, dus ik snij mezelf, zodat ik de innerlijke pijn vergeet.

Dat is mijn theorie maar, hoor ^^

Hmm. Het is een vage uitleg, maar ik snap je. Uiteindelijk werkt het zowel; het is een manier om de innerlijke pijn te vergeten. Of om hem op z'n minst heel even niet meer te voelen. Wanneer je snijdt, is er niks meer van belang. Alleen die snee, het bloed dat er uitkomt,... Het is gewoon alles waar je op dat moment aan denkt. Wanneer je jezelf snijdt maakt je lichaam vanzelf endorfine (ofzo) aan, een natuurlijke pijnstiller. Dat neemt de pijn dus weg.
    Wanneer je snijdt, is alles voor een paar seconden gewoon oké. Een paar seconden klinkt heel weinig, maar eens je zo diep zit dat je jezelf gaat snijden, zijn die paar seconden een wereld van verschil.
    Wanneer je snijdt, heb je controle over alles, zowel fysiek als mentaal gezien. Die controle is gewoon fantastisch.

En later, wanneer de innerlijke pijn terugkomt, is hij toch minder. Draaglijker. Dat is waarom 'ze' snijden. Het is de enige manier die ze zien om het leven aan te kunnen. De enige manier om er elke dag opnieuw te staan en te kunnen lachen alsof er niks aan de hand is.

Snijden is fout, dat weet iedereen wel, maar eens je de 'kick' hebt gevoeld is het zo moeilijk om te stoppen..

[ bericht aangepast op 8 okt 2011 - 12:09 ]

I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

Ja, je kan eraan verslaafd raken. Maar het is een fabeltje dat je er niet zelf vanaf kan komen :')
    En ik kan alleen over mezelf praten, maar ik sneed omdat ik mijn geestelijke pijn wilde vergeten door hem lichamelijk te maken. Ik kreeg een adrenalinekick van 10 minuten ofzo en daarna voelde ik me 50x zo kut. En dus moet je weer opnieuw snijden voor een nieuwe kick..

Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

PinkiePie schreef:
    (...)

Ik neem een frappuccino met karamel, wat wil jij? :9~

Verras me maar! :9~

Jullie mogen gerust tegen me uitvallen hoor
    Ik weet dat het niet zo is, maar toch vind ik dat. Heel vreemd :')
    Ik doe een beetje aan generalisatie. Ik ken iemand die zichzelf snijdt, en die is emo. Dus dan denk ik; iedereen die zichzelf snijdt is emo
    En ergens weet ik dat dat niet zo is, maar toch denk ik dat :Y)

"No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John