• Ik heb een vraag, als je jezelf snijd en je wil het snel weer doen enzo.. kan je er dan ook zeg maar 'verslaafd' aan raken? dat ja jezelf heel vaak snijd? just asking.

    en om het nuttig te houden: Hoe denken jullie over mensen die zichzelf snijden? en noem je ze dan ook gelijk 'emo'? tell me about it.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Ik vind ze emo


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Ja, 't kan een verslaving worden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Het is je pijn verleggen. Om even niet te denken aan de emotionele pijn die je beleeft. Het geen schreeuw om aandacht, want waarom zouden mensen het anders verbergen? Het is een teken dat iemand hulp nodig heeft. Want als iemand al zo ver heen is dat hij/zij zichzelf gaat pijnigen om van de emotionele pijn te ontsnappen.. Dan zien ze dus geen normale oplossing meer. En ja, dit kan een verslaving worden. Het geeft zou een adrenaline kick geven, en het is dus een middel om voor een bepaalde tijd niet aan je emotionele pijn te denken. En dit kan verslavend worden.
    En nee, ik vind niet dat mensen die zich snijden emo zijn. Er zullen vast wel emo's zijn die zich snijden, maar dat zullen er net zoveel zijn als in andere stijlen.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ja, je kan er zeker verslaafd aan raken. :')
    En Emo en snijden is niet hetzelfde, laat dat duidelijk zijn.
    Veel mensen associëren het met elkaar, maar dat is fout.

    (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Sommigen doen het om afleiding te zoeken van emotionele pijn, sommigen doen het om zichzelf te 'straffen', sommigen doen het uit pure paniek, sommigen doen het voor de aandacht en sommigen weten niet waarom ze het doen.
    Wat de reden ook mag zijn, snijden is geen oplossing. Bij hulpsites als bijvoorbeeld praten online en 113 online kan je gratis met professionals praten en tips lezen van anderen.
    Bovendien vind ik absoluut niet dat je iemand 'emo' kan noemen als hij of zij zich snijdt. Ik snap die connectie sowieso niet zo goed, emo's zijn niet per se altijd depressieve personen. Vaak zijn het gewoon aardige, vrolijke personen die gewoon wat emotioneler zijn. Daardoor zijn het toch niet meteen snijders?


    i put the fun in funeral

    Atropos schreef:
    Het is je pijn verleggen. Om even niet te denken aan de emotionele pijn die je beleeft. Het geen schreeuw om aandacht, want waarom zouden mensen het anders verbergen? Het is een teken dat iemand hulp nodig heeft. Want als iemand al zo ver heen is dat hij/zij zichzelf gaat pijnigen om van de emotionele pijn te ontsnappen.. Dan zien ze dus geen normale oplossing meer. En ja, dit kan een verslaving worden. Het geeft zou een adrenaline kick geven, en het is dus een middel om voor een bepaalde tijd niet aan je emotionele pijn te denken. En dit kan verslavend worden.
    En nee, ik vind niet dat mensen die zich snijden emo zijn. Er zullen vast wel emo's zijn die zich snijden, maar dat zullen er net zoveel zijn als in andere stijlen.

    This.

    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vind het redelijk dom als mensen dat doen :') En hier ga ik waarschijnlijk kut reacties op krijgen, maar dat is mijn mening, dus je hoeft het er niet mee eens te zijn :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Reassurance schreef:
    (...)
    This.

    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vind het redelijk dom als mensen dat doen :') En hier ga ik waarschijnlijk kut reacties op krijgen, maar dat is mijn mening, dus je hoeft het er niet mee eens te zijn :')

    Als je dáar al kut-reacties op krijgt, wil ik niet weten wat ze met Bently gaan doen :'D


    Let it come and let it be

    Countenance schreef:
    (...)
    Als je dáar al kut-reacties op krijgt, wil ik niet weten wat ze met Bently gaan doen :'D

    Haha ja had ik ook al gezien. Maar ik zei dit de vorige keer ook en was het echt BAM allemaal aanvallen op mij haha. Dus ik dacht, ik zet het er even bij (cat)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Elements schreef:
    Oke hier heb ik vorige week nog les over gehad.

    Mensen die zichzelf snijden doen dat niet voor de lol, maar omdat ze echt niet anders kunnen. Als iemand zich snijd is het in bijna alle gevallen zo dat die daar niet meer vanaf komt. Tot twee jaar terug was het zo dat hulpverleners er geen aandacht aan besteden in de hoop het te stoppen. Tegenwoordig is ontdekt dat je het niet kan stoppen. Maar dat je wel moet communiceren met die mensen, vragen wat er gebeurt is, aantonen dat je ervan schrikt, eerlijk zijn. Hoe dan ook, mensen die zichzelf snijden of in andere woorden automutileren kunnen daar niet zomaar mee stoppen. In veel gevallen draag je het je hele leven.

    Het is ook geen schreeuw om aandacht, meer een schreeuw om hulp. In veel gevallen van automutilatie zit er veel meer onder, een persoonlijkheidsstoornis bijvoorbeeld.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Countenance schreef:
    (...)
    Als je dáar al kut-reacties op krijgt, wil ik niet weten wat ze met Bently gaan doen :'D


    Eigenlijk heb ik best wel zin om Bentley een kut reactie te geven, maar het is zo vroeg op de ochtend en mijn koffie is op :'DD


    i put the fun in funeral

    PinkiePie schreef:
    (...)

    Eigenlijk heb ik best wel zin om Bentley een kut reactie te geven, maar het is zo vroeg op de ochtend en mijn koffie is op :'DD

    Beetje gezellig houden graag ^^
    Iedereen heeft recht op een mening, 't beste negeer je zulke reacties gewoon ;p


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Reassurance schreef:
    (...)
    Haha ja had ik ook al gezien. Maar ik zei dit de vorige keer ook en was het echt BAM allemaal aanvallen op mij haha. Dus ik dacht, ik zet het er even bij (cat)

    'Wie ben jij om dat dom te vinden! Je bent zelf dom, je weet er niks van dus praat niet. Stil zijn voordat ik je mondje dichtsla, bitch (cat)'
    Mmh-, als je een kinda 'harde' mening in een topic plaatst waar om een mening word gevraagd, vind ik niet dat mensen mogen klagen :3


    Let it come and let it be

    Countenance schreef:
    (...)
    Als je dáar al kut-reacties op krijgt, wil ik niet weten wat ze met Bently gaan doen :'D


    Inderdaad. :'D
    Weet jij hoe hard ik mij moet inhouden om niet tegen haar uit te vliegen? :'D

    En @reassurance:
    'Dom' is echt heel grof uitgedrukt, maar in zekere zin kan ik je gewoon geen ongelijk geven. Dus ja. :')


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Het is uiteraard een verslaving als je het teveel doet. Mensen snijden zich om woede, frustratie en verdriet te uiten. Daaromp zijn ze geen emo's. Ze vinden gewoon de goede uitlaatklep niet. Ze willen geholpen worden. Sommigen doen het zelfs om aandacht, maar meestal is het gewoon dat ze smeken om hulp.


    Owl you need is love.

    PinkiePie schreef:
    (...)

    Eigenlijk heb ik best wel zin om Bentley een kut reactie te geven, maar het is zo vroeg op de ochtend en mijn koffie is op :'DD

    Als je toch koffie gaat halen, pak even de trein naar de dichtsbijzijnde Starbucks and bring me some (cat)


    Let it come and let it be