• Ik ging hier echt plat om. Serieus hoe verzint tie het. xD



    De gebeurtenissen tot 1:14 mogen anders nog best bij mij gebeuren. (duivel)

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 21:59 ]


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    Hahaha gosh het is geweldig. x'D lach me kapot!


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Het mag misschien comedy zijn, maar ik wil er toch op wijzen ... Waarom denken zoveel mensen dat religie alleen is wat je standaard hoort en leest? Ze vergeten vaak de originele bedoeling ervan, evenals de gelovigen zelf die macht daarin hebben misbruiken dat vaak snel. Geloven zelf zijn vaak leerwegen om mensen 'beter' te laten leven, met verhalen als voorbeelden, geen exacte dingen. Ach, ik ga maar niet teveel er op in, dan type ik over zes uur nog. :'D
    Ben niet pro-religie, maar zeker ook niet tegen. Vind dat mensen het voor hunzelf moeten houden als leerweg wanneer ze geloven, en dat niet aan anderen op moeten dringen of te duidelijk moeten laten zien.



    [Vooral met dat laatste zinnetje heeft hij gelijk trouwens, daar erger ik me ook kapot aan. :'D]

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 22:06 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    Het mag misschien comedy zijn, maar ik wil er toch op wijzen ... Waarom denken zoveel mensen dat religie alleen is wat je standaard hoort en leest? Ze vergeten vaak de originele bedoeling ervan, evenals de gelovigen zelf die macht daarin hebben misbruiken dat vaak snel. Geloven zelf zijn vaak leerwegen om mensen 'beter' te laten leven, met verhalen als voorbeelden, geen exacte dingen. Ach, ik ga maar niet teveel er op in, dan type ik over zes uur nog. :'D
    Ben niet pro-religie, maar zeker ook niet tegen. Vind dat mensen het voor hunzelf moeten houden als leerweg wanneer ze geloven, en dat niet aan anderen op moeten dringen of te duidelijk moeten laten zien.



    [Vooral met dat laatste zinnetje heeft hij gelijk trouwens, daar erger ik me ook kapot aan. :'D]

    Echt gewoon precies dit.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Vooal het begin is awesome :')

    PrincessLuna schreef:
    Het mag misschien comedy zijn, maar ik wil er toch op wijzen ... Waarom denken zoveel mensen dat religie alleen is wat je standaard hoort en leest? Ze vergeten vaak de originele bedoeling ervan, evenals de gelovigen zelf die macht daarin hebben misbruiken dat vaak snel. Geloven zelf zijn vaak leerwegen om mensen 'beter' te laten leven, met verhalen als voorbeelden, geen exacte dingen. Ach, ik ga maar niet teveel er op in, dan type ik over zes uur nog. :'D
    Ben niet pro-religie, maar zeker ook niet tegen. Vind dat mensen het voor hunzelf moeten houden als leerweg wanneer ze geloven, en dat niet aan anderen op moeten dringen of te duidelijk moeten laten zien.



    [Vooral met dat laatste zinnetje heeft hij gelijk trouwens, daar erger ik me ook kapot aan. :'D]

    Dat vind ik ook hoor. ^^ Maar zoals hij het brengt is gewoon geniaal. xD


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    PrincessLuna schreef:
    Het mag misschien comedy zijn, maar ik wil er toch op wijzen ... Waarom denken zoveel mensen dat religie alleen is wat je standaard hoort en leest? Ze vergeten vaak de originele bedoeling ervan, evenals de gelovigen zelf die macht daarin hebben misbruiken dat vaak snel. Geloven zelf zijn vaak leerwegen om mensen 'beter' te laten leven, met verhalen als voorbeelden, geen exacte dingen. Ach, ik ga maar niet teveel er op in, dan type ik over zes uur nog. :'D
    Ben niet pro-religie, maar zeker ook niet tegen. Vind dat mensen het voor hunzelf moeten houden als leerweg wanneer ze geloven, en dat niet aan anderen op moeten dringen of te duidelijk moeten laten zien.



    [Vooral met dat laatste zinnetje heeft hij gelijk trouwens, daar erger ik me ook kapot aan. :'D]


    Ja, die laatste zin doet 't 'm.

    Maar ik ben wel van mening dat met religie geen kans is op iets als wereldvrede (wat ook niet altijd goed is, maar beter dan wat we nu hebben voor gezeik.)


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ik ging al stuk toen ik zen face zag xD


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Ja, die laatste zin doet 't 'm.

    Maar ik ben wel van mening dat met religie geen kans is op iets als wereldvrede (wat ook niet altijd goed is, maar beter dan wat we nu hebben voor gezeik.)


    Wel wanneer men helemaal terug gaat naar de oorsprong ervan. Het echte geloof en de levenslessen die dat hoort te geven. Maar zolang een paar hoge mensen/families/instanties/whatever de touwtjes beet houden om alles te regelen zoals zij dat willen, lost dat niets op nee. Zeker niet als ze elkaar tegen blijven werken.

    Trouwens, wereldvrede komt sowieso nooit zolang wij mensen zijn. :]

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 22:18 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Wel wanneer men helemaal terug gaat naar de oorsprong ervan. Het echte geloof en de levenslessen die dat hoort te geven. Maar zolang een paar hoge mensen/families/instanties/whatever de touwtjes beet houden om alles te regelen zoals zij dat willen, lost dat niets op nee. Zeker niet als ze elkaar tegen blijven werken.


    De oorsprong van het christelijke geloof.. is een verzonnen boek.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Wel wanneer men helemaal terug gaat naar de oorsprong ervan. Het echte geloof en de levenslessen die dat hoort te geven. Maar zolang een paar hoge mensen/families/instanties/whatever de touwtjes beet houden om alles te regelen zoals zij dat willen, lost dat niets op nee. Zeker niet als ze elkaar tegen blijven werken.


    Maar volgens mij was er vanaf het begin al strijd. Al tussen de Christenen en de Joden en dat ging al helemaal nergens meer over zodra de Islam opkwam. Iedereen wilde aanhangers, voor een betere wereld en we hebben redelijk recentelijk nog gezien dat zoiets niet werkt. Mensen kunnen elkaar gewoon niet accepteren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Radke schreef:
    (...)

    De oorsprong van het christelijke geloof.. is een verzonnen boek.


    Ik heb het niet alleen over het christelijke geloof en nee, dat is het niet. De oorsprong van het christelijke geloof is net als vele anderen om mensen dingen te leren. Sterker nog, het echte oude testament was opgesplitst in vele kleinere delen, waar vele kilometers nu verborgen zijn in het Vaticaan, om mensen een soort vorm van onderwijs te geven. :]

    [ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 22:20 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Bandicoot schreef:
    (...)

    Maar volgens mij was er vanaf het begin al strijd. Al tussen de Christenen en de Joden en dat ging al helemaal nergens meer over zodra de Islam opkwam. Iedereen wilde aanhangers, voor een betere wereld en we hebben redelijk recentelijk nog gezien dat zoiets niet werkt. Mensen kunnen elkaar gewoon niet accepteren.


    Al ver daarvoor rommelde het met geloven. Kijk maar naar de oude barbaren, vanaf Genkhis Khan en misschien zelfs nog vroeger. [even de regeringstijd van hem kwijt, maar goed, je snapt m'n punt vast wel]
    Diverse heidenen die met elkaar streden om macht of geloof. Het zit gewoon in de mens om voor macht te strijden, waar ze dat ook doorheen moeten weven of wat ze daar ook onzuiver voor moeten maken.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Wel wanneer men helemaal terug gaat naar de oorsprong ervan. Het echte geloof en de levenslessen die dat hoort te geven. Maar zolang een paar hoge mensen/families/instanties/whatever de touwtjes beet houden om alles te regelen zoals zij dat willen, lost dat niets op nee. Zeker niet als ze elkaar tegen blijven werken.

    Trouwens, wereldvrede komt sowieso nooit zolang wij mensen zijn. :]

    Klopt, alleen jammer dat niemand de oorsprong van veel geloven weet. En die ook niet meer te achterhalen valt.
    Als mensen mekaar nou gewoon eens andere met rust laten, laten geloven wat ze willen, dan zou alles goed komen. Doen we dat niet, dan roeien we mekaar nog een keer uit.

    @Radke
    Nee Jezus is de oorsprong, een man die andere alleen maar wou helpen en moed wou geven. Die alleen maar het goede predikte. hij had dit alleen nooit bedoelt, Petrus en de andere apostelen/volgelingen hebben dit het Christendom gemaakt wat het nu is.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    PrincessLuna schreef:
    (...)

    Ik heb het niet alleen over het christelijke geloof en nee, dat is het niet. De oorsprong van het christelijke geloof is net als vele anderen om mensen dingen te leren. Sterker nog, het echte oude testament was opgesplitst in vele kleinere delen, waar vele kilometers nu verborgen zijn in het Vaticaan, om mensen een soort vorm van onderwijs te geven. :]


    Er is geen bewijs dat er iets van waar is, van alles.
    Je kunt dat wel ergens gelezen hebben, maar natuurlijk wordt alles wat opgeleukt, zodat je je meer aan een mogelijk feit vast kan houden.
    Heel veel Christenen die ik ken willen hun 'geluk' in het geloof vinden, maar omdat ze teleur worden gesteld door geen antwoorden van de 'god' die er moet zijn gaat het over.

    Maar laat ik geen discussies over het geloof beginnen, deze video vond ik entertainig, ik wil het topic niet verpesten (:

    Storytime schreef:
    (...)
    @Radke
    Nee Jezus is de oorsprong, een man die andere alleen maar wou helpen en moed wou geven. Die alleen maar het goede predikte. hij had dit alleen nooit bedoelt, Petrus en de andere apostelen/volgelingen hebben dit het Christendom gemaakt wat het nu is.


    Jezus is net als Sinterklaas.

    Fictie.

    Just sayin'