Storytime schreef:
(...)
Dat is niet waar, bij sommige zit het te diep om het te kunnen veranderen. Of denk je dat al die mensen voor de lol depressief zijn, aan de drugs of alcohol gaan om hun problemen weg te drinken/spuiten/snuiven/slikken of zelfmoord plegen. Dacht het niet. En die zijn zeker niet zwak.
Maar we gaan een beetje off-topic
Luister nou eens meisje, je hebt een houding waar ik me echt aan erger.
Van mijn 3e tot mijn 17e ben ik ELKE dag lichamelijk en geestelijk geziekt, getreiterd en mishandeld, ik ben manisch depressief geweest en kan het nu pas eindelijk onderdrukken, ik heb zelfmoordneigingen gehad jarenlang, waardoor mijn moeder de sleutels van de ramen haalde, de messen verstopte, etc. Ik ben weggelopen van huis toen ik 11 was door het vele pesten, ik ben meerdere malen met de dood bedreigd door mensen, ik ben seksueel misbruikt en zo kan ik een godgans boek schrijven over wat ik allemaal mee heb gemaakt. ALS JE WILT KUN JE VERANDEREN. Hoe diep het ook zit. ALLES kun je veranderen. Je moet het alleen hard genoeg willen en je niet vast klampen aan 'Mimimimi, maar zo ben ik gewoon!'
Mij hoeft niemand te vertellen hoe diep iets kan zitten, want ik weet er alles van. Ik weet er ook alles van dat je je leven volledig kunt veranderen, als je maar hard genoeg wilt en hard genoeg werkt. Je kunt zeggen dat het niet zo is, maar dan houd je alleen jezelf voor de gek.
- Laat ik er even duidelijk bij zetten dat ik het thuis wel/als enige altijd goed heb en had. Mijn problemen begonnen al heel erg vroeg op de peuterschool met een vrouw die een hekel had aan mijn moeder en die terug wilde pakken door mij te pesten. Daaruit is dit voortgevloeid :'] -
[ bericht aangepast op 5 okt 2011 - 23:10 ]
Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.