PrincessLuna schreef:
(...)
Luister nou eens meisje, je hebt een houding waar ik me echt aan erger.
Van mijn 3e tot mijn 17e ben ik ELKE dag lichamelijk en geestelijk geziekt, getreiterd en mishandeld, ik ben manisch depressief geweest en kan het nu pas eindelijk onderdrukken, ik heb zelfmoordneigingen gehad jarenlang, waardoor mijn moeder de sleutels van de ramen haalde, de messen verstopte, etc. Ik ben weggelopen van huis toen ik 11 was door het vele pesten, ik ben meerdere malen met de dood bedreigd door mensen, ik ben seksueel misbruikt en zo kan ik een godgans boek schrijven over wat ik allemaal mee heb gemaakt. ALS JE WILT KUN JE VERANDEREN. Hoe diep het ook zit. ALLES kun je veranderen. Je moet het alleen hard genoeg willen en je niet vast klampen aan 'Mimimimi, maar zo ben ik gewoon!'
Mij hoeft niemand te vertellen hoe diep iets kan zitten, want ik weet er alles van. Ik weet er ook alles van dat je je leven volledig kunt veranderen, als je maar hard genoeg wilt en hard genoeg werkt. Je kunt zeggen dat het niet zo is, maar dan houd je alleen jezelf voor de gek.
Als jij zo denk heel fijn, maar zo denk ik niet en ben ik niet. Nee je kan niet alles aan je veranderen, dat is een leugen. Sommige dingen zitten in je karakter, dat kan je niet veranderen. Dat moet je toegeven en die dingen bepalen deels hoe je bent. Je kan inderdaad veel veranderen maar niet alles.
En als je zo'n groot probleem met me heb, waarom reageer je dan op me. Als ik je zo irriteert, negeer me dan. Simpel zat. Je bent niet de enigste met problemen, je weet niks van mij. Ga mij dan ook niet de les lezen.
Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall