• Het is al een tijdje dat ik me niet meer zo lekker in mijn vel voel. Vaak maak ik ruzie en huil nachten lang. Ik ga hier niet neer zetten wat de oorzaak is, het zou alleen maar erger over komen als een zeik-topic en daarbij is het te lang en ingewikkeld. Ik probeer mijn omgeving duidelijk te maken wat er aan de hand is en hoe ik me voel maar het lukt me gewoon niet. Het lijkt net of ik een andere taal spreek. Mijn vriendinnen lijken te druk en afwezig om me te steunen en mijn ouders leven hun eigen leventje om maar niet te spreken over de rest van het gezin. Zelf durf ik bijna niet meer om aandacht te vragen. De woede en wanhoop word bijna te veel, ik plof bijna. Wil iedereen uit maken als egoïsten maar uiteindelijk ben ik de egoïst omdat ik zoveel aandacht op eis. Misschien is het ook wel mijn eigen schuld. Ik heb me altijd gedragen als een persoon zonder gevoelens. Iedereen kon me een schop na geven, als antwoord erop kregen ze altijd een glimlach of ik niets voelde. Maar die persoon is er niet meer, ik heb wel gevoelens alleen kan ik ze niet uiten. Ik weet ook niet meer wat ik moet dus dit kun je best beschouwen als een wanhopig nutteloos topic maar als hier ergens een psycholoog rond loopt, deze hier heeft er eentje nodig, of op zijn minst wat goede raad..


    En ik zeg bravo tegen de gene die alles gelezen hebben.


    Beter 10 kikkers in de vijver als 1 in de hand.

    Schrijf je gevoelens neer, hou het bij. Dat is altijd een goeie remedie ;]


    Has no one told you she's not breathing?

    Anitaaa schreef:
    Schrijf je gevoelens neer, hou het bij. Dat is altijd een goeie remedie ;]


    Heb ik al gedaan maar dat geeft me nijgingen om het iedereen te laten lezen wat de situatie er niet beter op maakt. Ik maak al ruzie genoeg om nutteloze dingen.


    Beter 10 kikkers in de vijver als 1 in de hand.

    inloggen schreef:
    (...)

    Heb ik al gedaan maar dat geeft me nijgingen om het iedereen te laten lezen wat de situatie er niet beter op maakt. Ik maak al ruzie genoeg om nutteloze dingen.


    ik zal zeggen alleen voor jezelf opschrijven, in je dagboek of zo ( hoef niet per se een dagboek te zijn)
    als ik in een dip zit, lok ik mezelf op mijn kamer, huil een potje, gooi wat water in mijn gezicht en ga wat comedy kijken of verwen ik mezelf.

    misschien kan jij dat proberen?


    -

    inloggen schreef:
    (...)

    Heb ik al gedaan maar dat geeft me nijgingen om het iedereen te laten lezen wat de situatie er niet beter op maakt. Ik maak al ruzie genoeg om nutteloze dingen.

    Is er niet één persoon -desnoods iemand die niet té dicht bij je staat, een vriend/vriendin die je niet vaak ziet of die je via internet kent- die je vertrouwt? Stuur je lap tekst naar hem/haar door en zeg dat je je verhaal even kwijt moet. Het is vaak gemakkelijker om zulke dingen te zeggen tegen mensen die niet constant bij je zijn.


    Has no one told you she's not breathing?

    Anitaaa schreef:
    (...)
    Is er niet één persoon -desnoods iemand die niet té dicht bij je staat, een vriend/vriendin die je niet vaak ziet of die je via internet kent- die je vertrouwt? Stuur je lap tekst naar hem/haar door en zeg dat je je verhaal even kwijt moet. Het is vaak gemakkelijker om zulke dingen te zeggen tegen mensen die niet constant bij je zijn.



    Gistere heb ik zo iemand gesproken en dat luchte op, maar wanneer ik me omdraai is het weer van voor af aan. Ik heb gewoon iemand nodig die met me praat al gaat het om nog zo wijnig. Op zijn tijd een knuffeltje zou ook prettig zijn, en een doel in mijn leven.


    @SmileLullaby

    Nog meer huilen en ik droog uit, maar van die comedy ga ik wel proberen.


    Beter 10 kikkers in de vijver als 1 in de hand.

    Heb je een huisdier? Zo wel kun je een keertje met hem/haar praten. Het klink vaag en gestoord maar het lucht op, hoe raar het ook klinkt. Als ik iets hardop zeg kalmeer ik en kan ik beter nadenken. Of je kunt gaan tekenen of muziek luisteren. Maar ik zou sowieso proberen hardop te praten al is het tegen de muur, het lucht vaak echt op.

    Xion schreef:
    Heb je een huisdier? Zo wel kun je een keertje met hem/haar praten. Het klink vaag en gestoord maar het lucht op, hoe raar het ook klinkt. Als ik iets hardop zeg kalmeer ik en kan ik beter nadenken. Of je kunt gaan tekenen of muziek luisteren. Maar ik zou sowieso proberen hardop te praten al is het tegen de muur, het lucht vaak echt op.


    Dat is niet gestoord. Ik praat ook met mijn huisdier. Ik kan dus met ervaring zeggen dat, dat echt helpt. (:


    26 - 02 - '16