• Je hebt het waarschijnlijk wel al gehoord. Er zijn deeltjes ontdenkt die sneller zouden bewegen dan het licht. Blijkbaar is er hier een filmpje van op Man Bijt Hond geweest. Fysici beweren dat de stelling incorrect is aan de hand van verschillende formules. Mijn prof fysica zegt daar namelijk ook iets in en bij deze wil ik het filmpje wel eens aan jullie tonen.
    Begrijpe wie kan.

    Let op hoe vele beelden tijdens de uitleg worden verwijderd en hoe het muziekje opeens begint te spelen. Net alsof ze het filmpje chaotisch proberen te maken en te doen alsof de fysici het verkeerd hebben. Voel je vrij om over dit onderwerp te discussiëren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Da's echt episch


    No growth of the heart is ever a waste

    Mijn leerkracht Fysica had het er vandaag heel de tijd over. Hij was enorm enthousiast over wat misschien een enorme doorbraak zou zijn. Ik ga nu het filmpje eens bekijken.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ze moeten het nog maar een keer doen, er zit een foutmarge van 20 nanoseconde op en de tijd was 16 nanoseconde, do the math (krul)
    Ze moeten het nog maar eens goed en daadwerkelijk zien te bewijzen, ik geloof er niet in, totdat het goed onderbouwd en onderzocht is.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Applejack schreef:
    Ze moeten het nog maar een keer doen, er zit een foutmarge van 20 nanoseconde op en de tijd was 16 nanoseconde, do the math (krul)
    Ze moeten het nog maar eens goed en daadwerkelijk zien te bewijzen, ik geloof er niet in, totdat het goed onderbouwd en onderzocht is.
    Daar heb je een punt. Ze zouden het idd nog meerdere malen opnieuw moeten doen, want god weet zijn de fouten groter dan de werkelijke waarde. Natuurlijk weten we niet of ze dat in het Cern hebben gedaan. Al lijkt het me wel zou, want fysici zijn zot op foutentheorie, maar we weten het uiteindelijk niet.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2011 - 20:58 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Daar heb je een punt. Ze zouden het idd nog meerdere malen opnieuw moeten doen, want god weet zijn de fouten groter dan de werkelijke waarde. Natuurlijk weten we niet of ze dat in het Sern hebben gedaan. Al lijkt het me wel zou, want fysici zijn zot op foutentheorie, maar we weten het uiteindelijk niet.


    CERN

    En wat? D: Ik kan je niet volgen...


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind die overgangen en die muziek echt irritant.
    En mij kan het niet echt iets schelen, ik haat fysica :Y)


    Never run out of reasons to smile...

    Ik snap er niets van, fysica is niet mijn sterkste vak dus ik geen idee. Maar sneller dan het licht? Volgens mij is dat onmogelijk of zo


    All I have in life, is my imagniation.

    Dat las ik ook, maar dat zou dan toch betekenen dat we in de tijd zouden kunnen reizen? Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar ik denk niet dat ik het geloof totdat ze het echt zichtbaar kunnen bewijzen.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    C18 schreef:
    Da's echt episch


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Fog schreef:
    Ik snap er niets van, fysica is niet mijn sterkste vak dus ik geen idee. Maar sneller dan het licht? Volgens mij is dat onmogelijk of zo


    Hele punt is dus dat ze onderzoeksresultaten hebben die erop wijzen dat het wel mogelijk zou moeten zijn, terwijl er al bijna een eeuw vanuit wordt gegaan dat dat niet kan


    quidquid excusatio prandium pro

    Reseda schreef:
    Dat las ik ook, maar dat zou dan toch betekenen dat we in de tijd zouden kunnen reizen? Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar ik denk niet dat ik het geloof totdat ze het echt zichtbaar kunnen bewijzen.


    Theoretisch gezien wel, aangezien lichtsnelheid absoluut is en dus soort van een maatstaf van tijd. Alles wat trager is dan licht (alles dus) gaat vooruit in de tijd. Alles wat sneller is (wat dus onmogelijk zou moeten zijn) zou theoretisch gezien terugreizen in de tijd.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2011 - 20:58 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Reseda schreef:
    Dat las ik ook, maar dat zou dan toch betekenen dat we in de tijd zouden kunnen reizen? Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar ik denk niet dat ik het geloof totdat ze het echt zichtbaar kunnen bewijzen.

    Door de tijd kunnen reizen? Hmm, ikheb precies iets gemist bij Fysica. (cat)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    CERN

    En wat? D: Ik kan je niet volgen...
    Ja das een misserd. Nouja meestal moet je proeven meerdere malen opnieuw doen en je hebt daar altijd een fout op. Dat kan bv zijn dat je niet altijd op tijd op je chronometer drukt of je een afstand niet altijd op de mm juist meet en dergelijke. Mss hebben ze nu gewoon een fout gemaakt op die meeting die groter is dan de werkelijke waarde van de meeting. Snapje?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    iPotter schreef:
    (...)
    Door de tijd kunnen reizen? Hmm, ikheb precies iets gemist bij Fysica. (cat)


    *wijst je op zijn post boven de jouwe*
    :P


    quidquid excusatio prandium pro

    Passerby schreef:
    (...)Ja das een misserd. Nouja meestal moet je proeven meerdere malen opnieuw doen en je hebt daar altijd een fout op. Dat kan bv zijn dat je niet altijd op tijd op je chronometer drukt of je een afstand niet altijd op de mm juist meet en dergelijke. Mss hebben ze nu gewoon een fout gemaakt op die meeting die groter is dan de werkelijke waarde van de meeting. Snapje?


    Ohhh zo. Sorry, maar je zinsbouw en spelling zijn verwarrend.

    En dat klopt inderdaad, daarom voeren ze in japan en de vs de proef opnieuw uit.


    quidquid excusatio prandium pro