• Je hebt het waarschijnlijk wel al gehoord. Er zijn deeltjes ontdenkt die sneller zouden bewegen dan het licht. Blijkbaar is er hier een filmpje van op Man Bijt Hond geweest. Fysici beweren dat de stelling incorrect is aan de hand van verschillende formules. Mijn prof fysica zegt daar namelijk ook iets in en bij deze wil ik het filmpje wel eens aan jullie tonen.
    Begrijpe wie kan.

    Let op hoe vele beelden tijdens de uitleg worden verwijderd en hoe het muziekje opeens begint te spelen. Net alsof ze het filmpje chaotisch proberen te maken en te doen alsof de fysici het verkeerd hebben. Voel je vrij om over dit onderwerp te discussiëren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Theoretisch gezien wel, aangezien lichtsnelheid absoluut is en dus soort van een maatstaf van tijd. Alles wat trager is dan licht (alles dus) gaat vooruit in de tijd. Alles wat sneller is (wat dus onmogelijk zou moeten zijn) zou theoretisch gezien terugreizen in de tijd.
    het is niet omdat die deeltjes sneller zouden gaan dan het licht dat wij daardoor kunnen tijdreizen. Wij bewegen namelijk niet sneller dan het licht.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Reseda schreef:
    Dat las ik ook, maar dat zou dan toch betekenen dat we in de tijd zouden kunnen reizen? Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar ik denk niet dat ik het geloof totdat ze het echt zichtbaar kunnen bewijzen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Het zou geweldig zijn mochten ze erin slagen, maar het is in ieder geval niet iets dat van de ene op de andere dag gebeurt.
    Het kost zoveel onderzoek en tests en geld en moeite om met zoiets te werken, om zoiets te bewijzen en om het te bevorderen.
    Ik vrees dat tegen de tijd dat ze er serieus iets van maken, ik niet meer in leven zal zijn.
    Tot die tijd zal ik wel fantasy lezen en erover dromen, want ik ben niet echt aangelegd voor chemie en fysica, tot mijn grote spijt. :3


    Where there is a sea there are pirates...

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ohhh zo. Sorry, maar je zinsbouw en spelling zijn verwarrend.

    En dat klopt inderdaad, daarom voeren ze in japan en de vs de proef opnieuw uit.
    Er is niks mis met mijn zinsbouw en spelling, maar het klinkt mss wel wat verwarrend omdat het nogal wetenschappelijk is. Sorry daarvoor. x')
    Ik heb namelijk vorig jaar ook die fouten gehad en in Fysica is dat echt een must. Hatelijk gewoon.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)het is niet omdat die deeltjes sneller zouden gaan dan het licht dat wij daardoor kunnen tijdreizen. Wij bewegen namelijk niet sneller dan het licht.


    No shit, sherlock. Ik dacht dat we sneller bewogen dan het licht!

    Als die deeltjes kunnen tijdreizen is tijdreizen dus mogelijk. Dat wil niet zeggen dat wij dat kunnen, dat wil alleen zeggen dat tijdreizen mogelijk zou zijn en dat is wat ik zei.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    No shit, sherlock. Ik dacht dat we sneller bewogen dan het licht!

    Als die deeltjes kunnen tijdreizen is tijdreizen dus mogelijk. Dat wil niet zeggen dat wij dat kunnen, dat wil alleen zeggen dat tijdreizen mogelijk zou zijn en dat is wat ik zei.
    Jij mss niet, maar ik denk dat sommige wel met dat idee in hun hoofd zaten.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Er is niks mis met mijn zinsbouw en spelling, maar het klinkt mss wel wat verwarrend omdat het nogal wetenschappelijk is. Sorry daarvoor. x')
    Ik heb namelijk vorig jaar ook die fouten gehad en in Fysica is dat echt een must. Hatelijk gewoon.


    ... Juist, ze zijn beiden perfect.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    ... Juist, ze zijn beiden perfect.
    Spot ik daar enige ironie?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    RainbowDash schreef:
    (...)

    No shit, sherlock. Ik dacht dat we sneller bewogen dan het licht!

    Als die deeltjes kunnen tijdreizen is tijdreizen dus mogelijk. Dat wil niet zeggen dat wij dat kunnen, dat wil alleen zeggen dat tijdreizen mogelijk zou zijn en dat is wat ik zei.

    Het is nog niet eens bewezen dat ze werkelijk sneller zijn dan het licht.
    En ook al zijn ze dat, de komende (honderden) jaren zal er voorlopig nog niets veranderen aan de kansen van de mensheid.
    Dus reken maar nog even niet op een geschiedenisles in de Middeleeuwen.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Het is nog niet eens bewezen dat ze werkelijk sneller zijn dan het licht.
    En ook al zijn ze dat, de komende (honderden) jaren zal er voorlopig nog niets veranderen aan de kansen van de mensheid.
    Dus reken maar nog even niet op een geschiedenisles in de Middeleeuwen.


    Jullie irriteren mij :Y)

    Ik zeg niet dat mensen kunnen tijdreizen, noch dat ik verwacht dat ze dat de komende 10 jaar kunnen. Hell, ik vermoed dat als deze theorie waar is het nog steeds nooit gaat lukken om te tijdreizen met iets dat veel groter is dan dezelfde minideeltjes.

    Ik zeg alleen dat als die deeltjes inderdaad door de tijd blijken te zijn gereisd, dat tijdreizen mogelijk is. Dan moeten jullie niet gaan beweren dat ik daarmee roep IK GA MORGEN NAAR DE TWEEDE WERELDOORLOG HITLER ZIJN SNOR SCHEREN
    >:C


    quidquid excusatio prandium pro

    Passerby schreef:
    (...)Spot ik daar enige ironie?


    Sarcasm, my dear Watson :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Jullie irriteren mij :Y)

    Ik zeg niet dat mensen kunnen tijdreizen, noch dat ik verwacht dat ze dat de komende 10 jaar kunnen. Hell, ik vermoed dat als deze theorie waar is het nog steeds nooit gaat lukken om te tijdreizen met iets dat veel groter is dan dezelfde minideeltjes.

    Ik zeg alleen dat als die deeltjes inderdaad door de tijd blijken te zijn gereisd, dat tijdreizen mogelijk is. Dan moeten jullie niet gaan beweren dat ik daarmee roep IK GA MORGEN NAAR DE TWEEDE WERELDOORLOG HITLER ZIJN SNOR SCHEREN
    >:C

    Wij irriteren jou? Jij bent wel degene die hier de wijsneus uithangt en ongepaste onvriendelijke/sarcastische opmerkingen maakt. (:
    En niemand heeft gezegd dat je Hitler zijn snor ging scheren, we waren gewoon wetenschappelijk bezig over een onderwerp waar al vele discussies rond bestaan. Die trouwens veel intelligenter verlopen dan deze.


    Where there is a sea there are pirates...

    Is het eng?
    Het klinkt eng. XD


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Captain schreef:
    (...)
    Wij irriteren jou? Jij bent wel degene die hier de wijsneus uithangt en ongepaste onvriendelijke/sarcastische opmerkingen maakt. (:
    En niemand heeft gezegd dat je Hitler zijn snor ging scheren, we waren gewoon wetenschappelijk bezig over een onderwerp waar al vele discussies rond bestaan. Die trouwens veel intelligenter verlopen dan deze.


    Inderdaad, allemaal betekenissen aan iemand zijn woorden hangen is niet echt wetenschappelijk :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Stel dat het zo is, dan kun je toch alleen maar terug in de tijd reizen? Want die deeltjes gaan sneller dan het licht. Dan ga je dus sneller dan het licht, dan kom je dus eerder aan dan het licht en kom je dus eerder aan dan je vertrokken bent, dus ben je terug in de tijd gegaan.. Maar hoe ga je dan weer vooruit in de tijd? Dat kan dan toch niet?


    ONLY SEVEN LEFT <3