• Met al die vreselijke, verschrikkelijke, afschuwelijke spellingsfouten die sommige mensen maken!
    Ik stap nu naar de regering om een heropvoedingskamp op te richten voor alle kinderen die zwakbegaafd zijn in taal en spelling.

    Dus.

    Het bovenste is een grapje, maar ik vraag me toch soms écht af hoe sommige mensen hun Nederlandse examens halen, terwijl ze echt bagger zijn in schrijven.
    Wie ergert zich nog meer aan die spellingsfouten?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik. Ik vind mezelf soms heel betweterig als ik mensen verbeter, maar ik kan er gewoon niet tegen. Laatst had een leraar een presentatie met een powerpoint en zelfs in die powerpoint stonden spelfouten. Dat irriteert me gewoon.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik vraag me soms echt af of mensen expres spelfouten maken of dat ze werkelijk zo dom zijn.

    Maar ja, ik erger me daar ook dood aan.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Heb je het over schrijffouten op quizlet?
    Da's internettaal dan. Ik hoop voor hun dat ze beter zijn tijdens hun examens (cat).
    Want ik ga ook echt geen (cat) tekenen op mijn examen.


    Owl you need is love.

    Ik, maar dan wel echt gewoon fouten waarvan je denkt; 'hoe kun je dat fout doen ._.'


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik kan me ook wel ergeren aan spelfouten, maar verhalen met veel van die fouten lees ik gewoon niet.

    Ik zie het wel door de vingers als de schrijver/schrijfster dyslexie heeft. Een vriendin van me heeft dat namelijk en zij maakt dus ook soms stomme fouten, maar ze kan er helemaal niets aan doen natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 25 sep 2011 - 14:49 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik erger me er dood aan. In sommige boeken gebruiken ze 'niet' zelfs al fout. *krijgt moordneigingen*

    [ bericht aangepast op 25 sep 2011 - 14:49 ]


    comfort in c h a o s

    Stonem schreef:
    Ik vraag me soms echt af of mensen expres spelfouten maken of dat ze werkelijk zo dom zijn.

    Maar ja, ik erger me daar ook dood aan.


    This^, hoewel ik er helaas bijna zeker van ben dat ze werkelijk geen idee hebben van wat ze allemaal fout doen.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik maak die fouten ook wel eens, maar soms zie je teksten waarin meer den de helft fout geschreven is. Een foutje is menselijk, dat je gewoon even niet oplet, maar sommige dingen kunnen inderdaad echt niet meer.
    en dan zijn het ook nog vaak de mensen van Nederlands afkomst die deze fouten begaan...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    *Zucht en knikt*

    Zelf maak ik ook wel eens foutjes omdat ik heel snel typ (En mijn linkerhand typt sneller dan de rechter)

    Maar mensen kunnen hun berichten/verhalen/etc. toch gewoon overlezen?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik kan me niet echt ergeren aan spellingsfouten, omdat ik ze meestal niet opmerk en er zelf ook maak.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Niet iedereen is goed in spelling. Dus ik denk niet dat je die mensen iets mag verwijten. Zelf let ik er wel op, maar je kan er niet altijd iets aan doen.


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Stonem schreef:
    Ik vraag me soms echt af of mensen expres spelfouten maken of dat ze werkelijk zo dom zijn.

    Maar ja, ik erger me daar ook dood aan.

    StoryBelle schreef:
    *Zucht en knikt*

    Zelf maak ik ook wel eens foutjes omdat ik heel snel typ (En mijn linkerhand typt sneller dan de rechter)

    Maar mensen kunnen hun berichten/verhalen/etc. toch gewoon overlezen?

    Exactly. Maar zulke dingen als: 'Ik wordt', 'hij word' en 'ik werdt'... Daar krijg ik gewoon rillingen van als ik het zie.
    Bah.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Sorry dat ik ze soms maak! Ik doe echt mijn best om ze niet te maken, maar met dyslexie is dat heel moeilijk. :(
    Gelukkig maak ik met spellingscontrole bijna geen fouten meer _O_


    Happy Birthday my Potter!

    Even serieus. Nederlands is een verschrikkelijke taal qua grammatica. Meer dan 80% maakt er fouten in. Sommigen iets meer dan de gemiddelde persoon, maar toch. Ik maak zelf ook fouten, dus je kunt niet zeggen dat jij nooit fouten maakt. Want iedereen maakt fouten in deze rottaal.


    To infinity and beyond •