• Oké dit was dus gewoon flut zooi. Laat maar (cat) En dan mag je me best opgefokt vinden of hoe je dat ook maar wil noemen.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 16:28 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Ik heb het gelezen, krijg ik nu een koekje?(:


    •*• Lululu •*•

    Niet gelezen, maar ik vind het altijd een beetje onzin om nadruk te leggen op iets wat al zo lang duidelijk is. Wat ik daarnaast echt jammer vind is dat Stephenie Meyer nu als 'slechte' schrijfster wordt gezien, alleen vanwege Twilight. Ik vind haar boek The Host namelijk wel mooi.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 15:48 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Sting schreef:
    Niet gelezen, maar ik vind het altijd een beetje onzin om nadruk te leggen op iets wat al zo lang duidelijk is. Wat ik daarnaast echt jammer vind is dat Stephenie Meyer nu als 'slechte' schrijfster wordt gezien, alleen vanwege Twilight. Ik vind haar boek The Host namelijk wel mooi.


    Hier ben ik het echt mee eens hoor, maar ze maakt het er wel zelf naar. Ik denk dat ze zelf Twilight als eerste zou noemen bij welk boek ze heeft geschreven en daar ook het meest trots op zou zijn omdat het zo bekend is. Dus doet ze het zelf een beetje. En ik wil hier niet een super lang discussie ding van maken want het topic gaat over de inhoud van het stuk wat er staat en dat er zoveel punten zijn, dat er gewoon geen tegenspraak meer is, niet over of hp/twilight beter is.

    @Mallory, zo snel al? (A)

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 15:51 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Ik heb deze al eens gezien en ik vind 'm heel sterk, maar zelfs als niet-Twilightfan vind ik het wel heel bot naar Stephanie Meyer toe. In mijn ogen zijn de gedachten achter de twee boekenseries namelijk volstrekt verschillend en is het een kwestie van smaak, niet van kwaliteit. Ik vind Harry Potter zelf ook beter, maar ik vind het nog steeds vrij flauw dat men Stephanie Meyer neer gaat halen op basis van een vergelijking met een boekenserie die ik persoonlijk erg weinig met Twilight te maken vind hebben.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik vind simpel weg dat je Harry Potter en Twilight niet kunt vergelijken met elkaar.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wiarda schreef:
    Ik heb deze al eens gezien en ik vind 'm heel sterk, maar zelfs als niet-Twilightfan vind ik het wel heel bot naar Stephanie Meyer toe. In mijn ogen zijn de gedachten achter de twee boekenseries namelijk volstrekt verschillend en is het een kwestie van smaak, niet van kwaliteit. Ik vind Harry Potter zelf ook beter, maar ik vind het nog steeds vrij flauw dat men Stephanie Meyer neer gaat halen op basis van een vergelijking met een boekenserie die ik persoonlijk erg weinig met Twilight te maken vind hebben.


    Goed dat je 'persoonlijk' zegt, want ook daar valt over te discussiëren. Er is wel bewezen ooit, als ik mij niet vergis, dat Stephanie Meyer wel hoopt beter te worden dan J.K. Rowling en dat in haar achterhoofd bleef zitten tijdens het schrijven van Twilight. Ik kan ook nog wel meer punten opnoemen waar ze hoopte dat Twilight op HP wil lijken, maar dat wil ik niet doen. Dan ga ik Meyer te veel neerhalen en dat vind ik niet nodig omdat Twilight van haar is en ze er zelf trots op is en je iedereen moet accepteren.

    Whoow, ik ben weer aan het terug praten tegen iedereen. Ik had nog zo afgesproken met mezelf dat niet te doen...


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    O, hier zijn al zo veel discussies van geweest op Q

    Ik heb hem niet gelezen, maar het zijn 2 totaal verschillende dingen die je niet kan vergelijken. Je kan Twilight beter vergelijken met Van Helsing -Die film is veel cooler!-.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Harry Potter en Twilight zijn heel andere dingen en daarom is het heel belachelijk om ze te gaan vergelijken. Er zullen altijd mensen die het ene beter vinden. Seriously, people, grow the fuck up.


    comfort in c h a o s

    Oke, stop maar. Als er tegen mij wordt gezegd wat ik moet doen of zo dan verwijder ik het gewoon...
    Echt, volgens mij is elk topic wat ik open gewoon zooi.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Het bekritiseren van Twilight maakt de Harry Potter serie niet beter. We mogen van geluk spreken dat er zoveel variatie is in literatuur.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik heb het niet helemaal gelezen, maar persoonlijk -ik ben fan van beide series, hoewel minder van Harry Potter- vind ik dat eigenlijk niet te vergelijken valt. Zo is het voor ieder ook anders. Niet iedereen denkt bij Harry Potter zo ver na, niet iedereen vraagt zich af bij wie Sneeps loyaliteit ligt. Bovendien heeft Rowling zeven Harry Potter-boeken geschreven, in zeven boeken kan je meer diepgang en achtergrond leggen dan in de vijf boeken die Stephenie heeft geschreven, je kan de personages een betere persoonlijkheid geven etcetera. Daarbij heb je dan ook nog dat Rowling zoals de tekst zegt, elk detail heeft gepland van haar hele serie terwijl Stephenie bij het eerste boek eerst is gaan schrijven en daarna pas echt verder over alles heeft nagedacht. Rowling bedacht Harry Potter -als ik me niet vergis- in de trein naar ergens, dus heeft ze eerst kunnen nadenken over hoe ze al haar personages liet zijn en alles, ze heeft de verhaallijn meer uigewerkt om van te beginnen. Het hangt allemaal gewoon wat afhangen van wat je liever leest want beide schrijfsters hebben -vind ik- een leuke schrijfstijl, al vind ik die van Rowling wat minder.

    Ik vraag me wel af waar je hebt gelezen dat Stephenie hoopte beter te worden dan Rowling, want daar heb ik nu nog nooit van gehoord.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 16:34 ]


    Ex astris, sciencia

    Hotchner schreef:
    Ik vind simpel weg dat je Harry Potter en Twilight niet kunt vergelijken met elkaar.


    •*• Lululu •*•

    Ik word altijd zo nieuwsgierig als de beginpost is aangepast.(cat)
    Wel ja, laat maar.(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Ik word altijd zo nieuwsgierig als de beginpost is aangepast.(cat)
    Wel ja, laat maar.(:

    Haha, dat heb ik ook altijd als ik een topic voor het eerst zie en de beginpost weggehaald is. x'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    @iedere nieuwsgierige: een heel lang verhaal over waarom Hp beter is dan Twilight.
    @Mulford: Het was een tijdschrift. Ik zou het graag voor je willen opzoeken, maar de kans is klein dat ik het nog heb.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 16:47 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel