• Met al die vreselijke, verschrikkelijke, afschuwelijke spellingsfouten die sommige mensen maken!
    Ik stap nu naar de regering om een heropvoedingskamp op te richten voor alle kinderen die zwakbegaafd zijn in taal en spelling.

Dus.

Het bovenste is een grapje, maar ik vraag me toch soms écht af hoe sommige mensen hun Nederlandse examens halen, terwijl ze echt bagger zijn in schrijven.
    Wie ergert zich nog meer aan die spellingsfouten?

"Well, well. Look who we've got here!"

StoryBelle schreef:
    *Zucht en knikt*

Zelf maak ik ook wel eens foutjes omdat ik heel snel typ (En mijn linkerhand typt sneller dan de rechter)

Maar mensen kunnen hun berichten/verhalen/etc. toch gewoon overlezen?

Dat heb ik ook wel eens, dat ik fouten maken door gewoon erg snel te typen. Dus dat ik per ongeluk een letter oversla of dubbel zet, of soms zelfs een heel woord oversla. Dat heb ik ook vaak op het forum, want daar herlees ik nooit mijn reacties. :'D Maar ach, dan heb ik vaak geen zin om het te verbeteren (bij verhalen verbeter ik het wel hoor, ik bedoel dus alleen op het forum), omdat iedereen wel weet wat ik bedoel. (:

If we had not a soul, music would have created it.

Sanjit schreef:
    Niet iedereen is goed in spelling. Dus ik denk niet dat je die mensen iets mag verwijten. Zelf let ik er wel op, maar je kan er niet altijd iets aan doen.

Nee, maar sommige dingen zijn gewoon zó standaard, dat het gewoon lelijk is als je die fouten alsnog maakt. Veel mensen uit mijn klas schrijven nog steeds 'Ik wordt' en 'me' in plaats van 'mijn'. Kom op, dat kun je heus wel een beetje verbeteren.

"Well, well. Look who we've got here!"

Trouwens, iedereen die mensen die spellingfouten maken dom vinden moeten hun grote mond houden. Je weet helemaal niks van die mensen. Misschien kunnen ze er wel helemaal niks aan doen en zijn ze verder heel aardig en hartstikke slim (N)

Happy Birthday my Potter!

Litwick schreef:
    Trouwens, iedereen die mensen die spellingfouten maken dom vinden moeten hun grote mond houden. Je weet helemaal niks van die mensen. Misschien kunnen ze er wel helemaal niks aan doen en zijn ze verder heel aardig en hartstikke slim (N)

Ze zegt toch ook niet dat het onaardige, domme mensen zijn? Ze zegt enkel dat ze er zich aan ergert en dat die mensen slecht zijn in schrijven (wat je dan niet kan ontkennen). (:

In het Engels schrijf ik zelf wel eens fouten, maar in Nederlands snap niet goed hoe je fouten kunt maken. O-o

Ja! Héél erg. En het doet me aan het volgende denken: onze leraar engels, had ons een papiertje gegeven met de dingen wat me moesten leren, en de vertaling erachter. Zelfs in het engelse deel stond fouten! Ik had echt zoiets van: oké... Maar ik heb het toen maar gewoon uit het boek geleerd. Op de dag van de toets zei hij: 'Het briefje wat ik jullie gaf, stond niet garant voor 'zonder spellingsfouten'.'(zoiets) -.-'

OTP: won't stop 'till we surrender...

Dudley schreef:
    (...)
    Nee, maar sommige dingen zijn gewoon zó standaard, dat het gewoon lelijk is als je die fouten alsnog maakt. Veel mensen uit mijn klas schrijven nog steeds 'Ik wordt' en 'me' in plaats van 'mijn'. Kom op, dat kun je heus wel een beetje verbeteren.

Aan die 'me' erger ik me ook ENORM.

Stonem schreef:
    Ik vraag me soms echt af of mensen expres spelfouten maken of dat ze werkelijk zo dom zijn.

Maar ja, ik erger me daar ook dood aan.

@Padalecki
    Ik doelde meer op deze reactie qua dom. Niet op Dudley

[ bericht aangepast op 25 sep 2011 - 14:58 ]

Happy Birthday my Potter!

Litwick schreef:
    `

Ik vind mensen die spellingsfouten maken niet dom, het irriteert me. Kleine spellingsfoutjes maakt iedereen, maar hele woorden verkeerd schrijven, dus sgrijven of schreifen, dat vind ik wel dom.

Travel far enough, you'll meet yourself

Ik vind de ergste fouten trouwens: Hun hebben dat gedaan!
    En: als ipv dan hij.

[ bericht aangepast op 25 sep 2011 - 14:59 ]

OTP: won't stop 'till we surrender...

muwha.. ik vind het altijd gemeen.
    mensen kunnen er gewoon niks aan doen dat ze moeite hebben met de spelling.
    zelfs controle maakt fouten. (bij mij)

mensen die slecht zijn in spelling (zoals ik) zijn gewoon ergens anders beter in.. en misschien zijn mensen die goed in spelling zijn daar niet goed in.

eigenlijk kan je dan de hele wereld in een heropvoedingskamp stoppen (als het zo bekijkt)

*is niet gemeen ;) *

sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

hahaahah ja inderdaad

All I have in life, is my imagniation.

Litwick schreef:
    (...)

@Padalecki
    Ik doelde meer op deze reactie qua dom. Niet op Dudley

In dat geval ben ik het met je eens. (:

Jaaa, en dan als je ze verbetert zeggen ze: "Dat weet ik wel, maar nu is het niet belangrijk dus let ik er niet op" maar dan superslecht gespeld D:

quidquid excusatio prandium pro

Ik. Ik snap het best als mensen fouten maken, dat is menselijk. Ikzelf wil ook niet beweren dat ik nooit tenminste een typfout over het hoofd zie. Maar soms schrijven mensen gewoon met zo enorm veel dingen verkeerd in de meest simpele zinnen, dat ik het idee heb dat ze zelfs de meest elementaire taalregels niet kennen. En dan vraag ik me echt af wat zij tijdens hun hele bassisschoolperiode hebben gedaan. --'

"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan