• Weer zo'n onderwerp waar de meningen over verdeeld zijn. Dus, twee vragen. Rook jij en waarom wel/niet? Wat vind jij van roken?


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Ja, ik rook, na aanleiding van een gebeurtenis in het verleden. Ik vind het slecht, maar iedereen heeft een eigen keuze, en ik vind dat mensen moeten ophouden met oordelen over iemand omwille van een gewoonte- of verslaving.
    (alien)


    To love is to destroy.

    Escritura schreef:
    (...)

    Lekker, asbakken adem 8D [sorry, ik kan hier niet serieus onder blijven...]


    Heb er nog nooit één ontmoet met een asbakken stem haha.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    Ik zal zelf ook even een heel eerlijk antwoord geven: ik rook niet, alleen zou wel willen was het niet dat mijn moeder me gaat vermoorden als ik het wel doe. Ten eerste vind ik het gezellig en ten tweede vind ik het stoer. Ik weet dat velen het daar niet mee eens zijn, maar dit is nou eenmaal wat ik vind.

    Zo iets zouden niet veel mensen durven toegeven, maar ik vind het toch tof dat je het doet? :'D
    Over dat stoer: naargelang de tijd zal je merken dat heel wat mensen die jij stoer vindt, roken helemaal niet stoer vinden. Zonder sigatetten kan het ook gezellig zijn, dat heb ik zelf al vaak ondervonden. Ook al zaten ze rond om me heen te roken, ik vond het nog steeds even gezellig. Het is nog steeds beter om het niet te doen.


    Has no one told you she's not breathing?

    Cam schreef:
    Ja, ik rook, na aanleiding van een gebeurtenis in het verleden. Ik vind het slecht, maar iedereen heeft een eigen keuze, en ik vind dat mensen moeten ophouden met oordelen over iemand omwille van een gewoonte- of verslaving.
    (alien)


    Je hebt daar een punt. Kijk, ik vind het al snel stoer als een jongen rookt, en dat is ook oordelen, maar ik ga nooit iemand om een gewoonte of verslaving afzeiken - ook al vind ik een sex verslaving wel idioot.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Ik rook niet en ik ga ook NOOIT roken..
    Omdat mijn opa daar kanker heeft van gekregen en daardoor is overleden, dus ik ga dat nooit doen..


    Stop wishing, Start doing..

    Secretive schreef:
    (...)
    Zo iets zouden niet veel mensen durven toegeven, maar ik vind het toch tof dat je het doet? :'D
    Over dat stoer: naargelang de tijd zal je merken dat heel wat mensen die jij stoer vindt, roken helemaal niet stoer vinden. Zonder sigatetten kan het ook gezellig zijn, dat heb ik zelf al vaak ondervonden. Ook al zaten ze rond om me heen te roken, ik vond het nog steeds even gezellig. Het is nog steeds beter om het niet te doen.


    Ik snap je punt en heb zelf ook veel gehangen met rokers, doe het nog, alleen op school ken ik nauwelijks mensen en in het rokershok gaan zitten zonder sigaret is wel een beetje vreemd, zeker als je niemand kent. En over dat mensen het niet stoer gaan vinden, dat weet ik. Ik loop er met kleding en taal ook heel stoer bij altijd, en er zijn altijd mensen die je af gaan zeiken. Als ik zou gaan roken wordt het vast erger, maar ik kan er tegen.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Serophina schreef:
    Ik rook niet en ik ga ook NOOIT roken..
    Omdat mijn opa daar kanker heeft van gekregen en daardoor is overleden, dus ik ga dat nooit doen..

    Never say never.
    Er is heel veel kans dat je het wel ooit gaat proberen.
    Er zijn ook mensen die longkanker krijgen terwijl ze nog nooit gerookt hebben. :')


    Has no one told you she's not breathing?

    Serophina schreef:
    Ik rook niet en ik ga ook NOOIT roken..
    Omdat mijn opa daar kanker heeft van gekregen en daardoor is overleden, dus ik ga dat nooit doen..


    Zeg nooit nooit. Niet persoonlijk bedoelt hoor, maar als je zegt nooit en je gaat het toch doen dan wordt je erop aangekeken. Erg trouwens dat van je opa. Mijn opa is ook zo overleden, alleen heb ik er toch niks tegen.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Het is grappig als je dan kijkt hoeveel rokers honderden sommige wel duizenden euro's zouden willen geven als ze dan nooit meer zin in een sigaret zouden hebben :p


    And the Heavens Shall Tremble... | Atheism: A non-prophet organization.

    Secretive schreef:
    (...)
    Never say never.
    Er is heel veel kans dat je het wel ooit gaat proberen.
    Er zijn ook mensen die longkanker krijgen terwijl ze nog nooit gerookt hebben. :')

    Nee ik weet van mezelf dat ik dat nooit ga doen, ik heb het al eens aangeboden gekregen en toen heb ik nee gezegd..
    En door dat mijn opa dat daardoor heeft gehad zeg ik nee..
    Mijn moeder rookt ook en ik vind dat erg dat zij rookt maar ja..


    Stop wishing, Start doing..

    Tyrael schreef:
    Het is grappig als je dan kijkt hoeveel rokers honderden sommige wel duizenden euro's zouden willen geven als ze dan nooit meer zin in een sigaret zouden hebben :p

    Er bestaan nochtans middeltjes waardoor je er geen zin meer in hebt en ze je niet meer smaken :'D


    Has no one told you she's not breathing?

    Serophina schreef:
    (...)
    Nee ik weet van mezelf dat ik dat nooit ga doen, ik heb het al eens aangeboden gekregen en toen heb ik nee gezegd..
    En door dat mijn opa dat daardoor heeft gehad zeg ik nee..
    Mijn moeder rookt ook en ik vind dat erg dat zij rookt maar ja..


    Dat zei ik ooit ook. o:


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    ik rook niet, eidereen in mijn klas zegt dat ze niet gaan roken, maar ik denk dat ik het wel een keer ga proberen...
    ik vind het wel ranzig


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Serophina schreef:
    (...)
    Nee ik weet van mezelf dat ik dat nooit ga doen, ik heb het al eens aangeboden gekregen en toen heb ik nee gezegd..
    En door dat mijn opa dat daardoor heeft gehad zeg ik nee..
    Mijn moeder rookt ook en ik vind dat erg dat zij rookt maar ja..

    Meid, ik heb ook al zo vaak nee gezegd tegen sigaretten. Ik kreeg ze half in mijn mond gestopt en weigerde elke keer. Tot een andere vriendin het me eens aanbood en toen dacht ik: 'Ik doe het, dan heb ik nog meer redenen om het niet meer te doen.' En toen deed ik het dus. (cat) En nu kan ik zeker zijn dat ik niet wil roken. Het is nutteloos om te zeggen dat je het nooit zal doen, ookal wil ik het nu niet doen, ik weet niet wat de toekomst zal brengen. In mijn familie is er ook zo veel kanker en toch. Ik vind het wel goed dat je er absoluut niet aan wilt beginnen, maar ik vind toch dat je moet zeggen 'dat je het niet wilt' in plaats van 'ik zal het nooit doen.'


    Has no one told you she's not breathing?

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Dat zei ik ooit ook. o:

    Maar ik ben niet jij =)


    Stop wishing, Start doing..