• Alright. Niet lullig bedoeld ofzo, maar ik zie altijd veel spellfouten/grammaticafouten als mensen Engelse titels gebruiken. Ik heb juist heel veel moeite met Nederlands en vind het altijd fijn als mensen mij willen helpen. Dus in dit topic wil ik eigenlijk mensen helpen met hun titels etc.

    Heb je een Engels titel/stukje tekst en weet je niet of het goed geschreven is? Dan help ik je graag, Engels is nou eenmaal mijn eerste taal ^^

    Plaats wat je gecorrigeerd wilt hebben hier en I'll try to help! ^^

    [ bericht aangepast op 8 aug 2011 - 16:19 ]

    Fountain schreef:
    You, the grammar nazi on Q.

    No, to be honest I'm not a grammar nazi. I just wanted to help people out.

    Honeydew schreef:
    (...)

    dankje!

    Graag gedaan hoor ^^

    Zou je me het verschil tussen "my" en "me" kunnen uitleggen? Wand volgens mij doe ik dat altijd verkeert.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Waarom zeikt iedereen zo? Doe even normaal. Als zij wil helpen, is dat goed. Nu punt uit en laat haar helpen. _O_


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Lovefaker schreef:
    (...)
    In de plaats van commentaar te geven op haar, wees blij dat ze iets wilt terugdoen voor Quizlet xd ik bedoel als ze wilt helpen iets dat toch iets goeds ? En so what als er niet veel mensen hulp nodig hebben ofzo, ook al is het maar voor een paar mensen, ik vind het lief dat ze dit doet. Niet gemeen bedoelt ofzo, just sayin' (:


    Ze vind blijkbaar zichzelf zo goed in Engels dat ze de 'minder goede' quizletters tips wil geven, zelfs terwijl niemand erom vraagt.
    Ja. Een ego kwestie.

    MrsLovett schreef:
    Zou je me het verschil tussen "my" en "me" kunnen uitleggen? Wand volgens mij doe ik dat altijd verkeert.

    Natuurlijk, ik zal het proberen.
    My is mij/mijn. (My can ook soms mine zijn, ligt eraan in wat voor een zin je het gebruikt)
                This is my dog. -> Dit is mijn hond.
                That is mine -> Die is van mij.
                This is yours, that is mine -> Dit is van jou, dat is van mij.

    Me is ik.
                You belong to me -> Jij behoort tot mij.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2011 - 17:08 ]

    Loveless schreef:
    (...)
    Natuurlijk, ik zal het proberen.
    My is mij/mijn. (My can ook soms mine zijn, ligt eraan in wat voor een zin je het gebruikt)
                This is my dog. -> Dit is mijn hond.
                That is mine -> Die is van mij.
                This is yours, that is mine -> Dit is van jou, dat is van mij.

    Me is ik.
                You belong to me -> Jij behoort tot mij.

    ik snap het nog steeds niet D:. (ik ben slecht in engels.)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Antichrist schreef:
    (...)

    Ze vind blijkbaar zichzelf zo goed in Engels dat ze de 'minder goede' quizletters tips wil geven, zelfs terwijl niemand erom vraagt.
    Ja. Een ego kwestie.

    Dan heb jij een andere kijk op dit topic als ik D: volgens mij wil ze gewoon helpen omdat ze goed Engels kan, en ik herinner me vandaag nog een ander topic van haar waar ze hulp vroeg met Nederlands en nu wil ze iets 'teruggeven' en Quizletters helpen met hun Engels, en geef toe sommigen kunnen niet goed Engels, en da's niet slecht ofzo, ze wil gewoon helpen.


    None but ourselves can free our minds.

    Antichrist schreef:
    (...)

    Ze vind blijkbaar zichzelf zo goed in Engels dat ze de 'minder goede' quizletters tips wil geven, zelfs terwijl niemand erom vraagt.
    Ja. Een ego kwestie.

    Oké oké. En nu eens goed luisteren/lezen. Ik heb het niet over "minder goede" quizletters. Dat maak jij er nu van. Ik wou gewoon mensen een handje geven met hun Engels. En hoe weet jij dat niemand erom vroeg? Want eigenlijk wordt er vaak genoeg aan mij gevraagd hoe een zin geformuleerd moet worden, dus bedacht ik me om er een topic van te maken. Ga ergens anders conclussies trekken. Ja? Dankjewel.

    Loveless schreef:
    (...)
    Oké oké. En nu eens goed luisteren/lezen. Ik heb het niet over "minder goede" quizletters. Dat maak jij er nu van. Ik wou gewoon mensen een handje geven met hun Engels. En hoe weet jij dat niemand erom vroeg? Want eigenlijk wordt er vaak genoeg aan mij gevraagd hoe een zin geformuleerd moet worden, dus bedacht ik me om er een topic van te maken. Ga ergens anders conclussies trekken. Ja? Dankjewel.


    Hahahaha,
    Ik mag typen waar ik wil, liefje.
    Als er een topic gemaakt wordt met 'Help mij met Engels' lijkt het me normaal dat je hulp geeft en iets typt, maar het komt nu op mij over alsof je vind dat jij heel goed Engels kan en de rest van Quizlet jouw hulp goed kan gebruiken!
    Dat is hoe het op mij overkomt, dus dat meld ik hier even.
    Niks verkeerds aan.

    Antichrist schreef:
    (...)

    Hahahaha,
    Ik mag typen waar ik wil, liefje.
    Als er een topic gemaakt wordt met 'Help mij met Engels' lijkt het me normaal dat je hulp geeft en iets typt, maar het komt nu op mij over alsof je vind dat jij heel goed Engels kan en de rest van Quizlet jouw hulp goed kan gebruiken!
    Dat is hoe het op mij overkomt, dus dat meld ik hier even.
    Niks verkeerds aan.

    Natuurlijk mag je typen wat en waar je wilt, popje. Maar kijk, jij bent aan het zeggen dat ik het doe omdat ik een "ego" heb. Dat vind ik dus nergens op slaan en persoonlijk vind ik dat kwetsend, want het enige wat ik wou doen was mensen helpen die hulp nodig had. Je hebt het dus inderdaad fout opgenomen... No harm done.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2011 - 17:15 ]

    Maar als je gramaticaal zelf fouten maakt in het Engels, is het toch ook overbodig anderen er mee te helpen hm? Aangezien de meeste hier daar ook fouten in maken.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2011 - 17:17 ]


    We're all mad here.

    Loveless schreef:
    (...)
    Natuurlijk mag je typen wat en waar je wilt, popje. Maar kijk, jij bent aan het zeggen dat ik het doe omdat ik een "ego" heb. Dat vind ik dus nergens op slaan en persoonlijk vind ik dat kwetsend, want het enige wat ik wou doen was mensen helpen die hulp nodig had. Je hebt het dus inderdaad fout opgenomen... No harm done.


    Oke dan (:
    Succes nog met je Engels en Nederlands, Frans, Duits, Japans?

    BeRavenclaw schreef:
    (...)
    ik snap het nog steeds niet D:. (ik ben slecht in engels.)

    Het geeft niet hoor ^^
    Ik ben eigenlijk best slecht in uitleggen als ik eerlijk moet zijn, maar ik zal het proberen anders te formuleren.
    Me is ik.
    Voorbeeld: This is me -> Dit ben ik.
    My is mijn.
    Voorbeeld: This is my dog -> Dit is mijn hond.

    Me and My lijken wel op elkaar, maar het zijn twee super andere dingen. My/Mine is het bezittelijk voornaamwoord. Me ben jijzelf.

    Antichrist schreef:
    (...)

    Oke dan (:
    Succes nog met je Engels en Nederlands, Frans, Duits, Japans?

    Dankjewel. (: