• Vorige topic was vol
    Ik heb toestemming voor mijn gedichtenwedstrijd!
    Dus hou je van dichten? Doe dan mee met mijn gedichtenwedstrijd!
    Er kunnen maximaal 15 mensen meedoen
    Jury:
    Escritura
    Deelnemers:
    ApplejackIngeleverd
    JamesIngeleverd
    MissPattinsoningeleverd
    AtroposIngeleverd
    Inschrijvingen gesloten

Opdracht 1:
    Schrijf een gedicht over iemand die veel voor jou betekent
    Voorbeeldje
    Inleverdatum:10Juli

Progeny en Atiras vallen af

Opdracht 2:
    Schrijf een gedicht over hoe je je voelt
    Inleverdatum: 19 Juli

Opdracht 3:
    Schrijf een gedicht over een mytisch wezen
    Inleverdatum: 28 Juli 10:00
    Ik ga de 29ste op vakantie voor 3 weken, ik zal zorgen dat er dan een vierde opdracht staat, ik kan niet beloven dat alles dan beoordeeld is. Bij deze opdracht kan je ook geen uitstel vragen i.v.m de vakantie

Opdracht 4:Halve finale
    Schrijf een gedicht over een probleem in wereld, dat kan van alles zijn
    Let op!Deze opdracht moeten jullie naar Mendacium sturen die ze voor mij in de story zal zetten omdat ik op vakantie ga
    Inleverdatum:21 Augustus

Opdracht 5:Finale!
    Schrijf een gedicht over de wereld, dat kan dus van alles zijn.
    Inleverdatum:2 September

Inleveren in PB de gedichten + de beoordeling komen in een story te staan
    Link van de story
    Uitslag!
    Ik heb alle punten bij elkaar opgeteld en degene met de meeste punten heeft uiterdaad gewonnen. Iedereen bedankt voor het meedoen!
    1e plaats:Applejack met 94,5 punten!
    2e plaats:Atropos met 86,7 punten!
    3e plaats:James met 75,5 punten!
    4e plaats:MissPattinson met 69 punten!

Omdat het natuurlijk(bijna) zomervakantie is zullen er mensen op vakantie gaan.Als je 2 weken of meer weggaat krijg je een opdracht vooruit zeg maar, je moet dat dan wel optijd bij mij aangeven. Dat geldt ook als je uitstel wil.

[ bericht aangepast op 8 sep 2011 - 15:53 ]

L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

Escritura schreef:
    *Heeft braaf gejureerd*

*was bezig met schrijven, maar stopte even om ook te jureren*

L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

Prim schreef:

*was bezig met schrijven, maar stopte even om ook te jureren*

*heeft net koekje op en gaat nu beoordelingen lezen*

You are the poetry Shakespeare was missing.

Mag ik even wat uitleggen over mijn gedicht, want ik snap sommige dingen niet en jullie blijkbaar ook niet aan mijn gedicht.

@ Escritura: Ik snap niet dat je het een plat stuk met rijm vindt, want door die rijm is op z'n minst al een gedicht.

@ Prim: Weet je nog dat ik vroeg of je meerdere wezens mocht gebruiken? Wel, dat heb ik dus gedaan. Draken, elfen, weerwolven en het Monster van Loch Ness zijn allemaal mytische wezens.

Ik respecteer jullie beoordelingen alleen die twee dingen wou ik absoluut kwijt. (:

Hingucker schreef:
    Mag ik even wat uitleggen over mijn gedicht, want ik snap sommige dingen niet en jullie blijkbaar ook niet aan mijn gedicht.

@ Escritura: Ik snap niet dat je het een plat stuk met rijm vindt, want door die rijm is op z'n minst al een gedicht.

@ Prim: Weet je nog dat ik vroeg of je meerdere wezens mocht gebruiken? Wel, dat heb ik dus gedaan. Draken, elfen, weerwolven en het Monster van Loch Ness zijn allemaal mytische wezens.

Ik respecteer jullie beoordelingen alleen die twee dingen wou ik absoluut kwijt. (:

Het zijn inderdaad allemaal mytische wezen en ik heb daar toestemming voor gegeven. Maar het is niet duidlijk om wie het gat? Want er staat je enzo in

Hingucker schreef:

ik snap wat je zegt over je wezens, dat had ik door. Maar een gedicht gaat nit alleen om rijm. Er moet een bepaald ritme (metrum) inzitten, zoals i keerder heb proberen uitleggen
    Anders kun je een verhaal schrijven met krote zinnen en het een gedicht noemen. ik snap wel dat je vraagt om uitleg over je beoordelingen :)

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

Prim schreef:
    (...)
    Het zijn inderdaad allemaal mytische wezen en ik heb daar toestemming voor gegeven. Maar het is niet duidlijk om wie het gat? Want er staat je enzo in

Eerlijk gezegt is dat fijner: Het is mysterieus. Ze gebruikt Mythische wezens en dat was de opdracht

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

Escritura schreef:

ik snap wat je zegt over je wezens, dat had ik door. Maar een gedicht gaat nit alleen om rijm. Er moet een bepaald ritme (metrum) inzitten, zoals i keerder heb proberen uitleggen
    Anders kun je een verhaal schrijven met krote zinnen en het een gedicht noemen. ik snap wel dat je vraagt om uitleg over je beoordelingen :)

Ik weet dat het ritme misschien nog niet helemaal goed zat, maar ik ben rijmend dichten niet meer zo gewoon. Vroeger deed ik dat veel meer en dan zal er waarschijnlijk ook meer ritme in gezeten hebben. Maar zo slecht was het toch niet, vond ik dan. ^^ Maar ja, ik denk dat iedereen dat wel over zijn eigen gedicht zou zeggen.

Escritura schreef:

Eerlijk gezegt is dat fijner: Het is mysterieus. Ze gebruikt Mythische wezens en dat was de opdracht

Dat wou ik ook net zeggen. Ik vond het al zo raar dat je (Prim) niet snapte over welke wezen(s) het ging, omdat ze er heel duidelijk in stonden.
    Maar inderdaad mythes zijn mysterieus, dus wou ik het gedicht ook zo schrijven. (:

Hingucker schreef:
    (...)

Dat wou ik ook net zeggen. Ik vond het al zo raar dat je (Prim) niet snapte over welke wezen(s) het ging, omdat ze er heel duidelijk in stonden.
    Maar inderdaad mythes zijn mysterieus, dus wou ik het gedicht ook zo schrijven. (:

Ik heb daarvoor ook niet heel veel punten afgetrokken hoor.Ik vond het om eerlijk te zijn gewoon geen gedicht, alleen dat rijm laat zien dat het een gedicht was
    I'm sorry

Hingucker schreef:
    (...)

Ik weet dat het ritme misschien nog niet helemaal goed zat, maar ik ben rijmend dichten niet meer zo gewoon. Vroeger deed ik dat veel meer en dan zal er waarschijnlijk ook meer ritme in gezeten hebben. Maar zo slecht was het toch niet, vond ik dan. ^^ Maar ja, ik denk dat iedereen dat wel over zijn eigen gedicht zou zeggen.

Een gedicht is een ritmisch stuk tekst dat wordt gebruikt om gevoelens te uiten.
    Ritme is 1 van de key-points in een gedicht, en dat vond ik er neit in. in principe, als het ritme er in had gezeten, had het een geweldig mooi gedicht geweest :)
    Maar dat is niet erg: je kunt er van leren ^^

[ bericht aangepast op 24 juli 2011 - 16:03 ]

Escritura schreef:
    (...)

Een gedicht is een ritmisch stuk tekst dat wordt gebruikt om gevoelens te uiten.
    Ritme is 1 van de key-points in een gedicht, en dat vond ik er neit in. in principe, als het ritme er in had gezeten, had het een geweldig mooi gedicht geweest :)
    Maar dat is niet erg: je kunt er van leren ^^

Voor mij zijn gevoelens nog altijd het belangrijkste in een gedicht, afgezien van de technische kant dus. En die zitten er wel in.
    Zoals je zegt kan ik eruit leren en eraan werken, dus volgende keer (nog) beter. (:

Oooops mijn gedicht helemaal vergeten :X
    Ik zal hem snel even maken, dit keer word het een Duitse.
    Latijns mag dus dan mag Duits ook :W

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

DarkSavior schreef:
    Oooops mijn gedicht helemaal vergeten :X
    Ik zal hem snel even maken, dit keer word het een Duitse.
    Latijns mag dus dan mag Duits ook :W

.. Mitchell, schat, mag je best doen enal zo he, omdat Latijn ook is dorogelaten, maar doe er een vertaling bij? :') en extra punten worden er toch niet echt op gegeven.
    Vertaling! me no speak german!
    kay? =3

Escritura schreef:
    (...)

.. Mitchell, schat, mag je best doen enal zo he, omdat Latijn ook is dorogelaten, maar doe er een vertaling bij? :') en extra punten worden er toch niet echt op gegeven.
    Vertaling! me no speak german!
    kay? =3

Pfft, schat nog wel (joehoe)
    Niet zo slijmen :W
    En ja ik geef er een vertaling bij xD

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

DarkSavior schreef:
    (...)
    Pfft, schat nog wel (joehoe)
    Niet zo slijmen :W
    En ja ik geef er een vertaling bij xD

Ik noem iedereen schat de laatste tijd, zeur niet XD You are Slytherin, wij zeuren niet! wij krijgen gewoon onze zin zonder dat te doen.
    okay, je bent braaf =3