• Vorige topic was vol
    Ik heb toestemming voor mijn gedichtenwedstrijd!
    Dus hou je van dichten? Doe dan mee met mijn gedichtenwedstrijd!
    Er kunnen maximaal 15 mensen meedoen
    Jury:
    Escritura
    Deelnemers:
    ApplejackIngeleverd
    JamesIngeleverd
    MissPattinsoningeleverd
    AtroposIngeleverd
    Inschrijvingen gesloten

Opdracht 1:
    Schrijf een gedicht over iemand die veel voor jou betekent
    Voorbeeldje
    Inleverdatum:10Juli

Progeny en Atiras vallen af

Opdracht 2:
    Schrijf een gedicht over hoe je je voelt
    Inleverdatum: 19 Juli

Opdracht 3:
    Schrijf een gedicht over een mytisch wezen
    Inleverdatum: 28 Juli 10:00
    Ik ga de 29ste op vakantie voor 3 weken, ik zal zorgen dat er dan een vierde opdracht staat, ik kan niet beloven dat alles dan beoordeeld is. Bij deze opdracht kan je ook geen uitstel vragen i.v.m de vakantie

Opdracht 4:Halve finale
    Schrijf een gedicht over een probleem in wereld, dat kan van alles zijn
    Let op!Deze opdracht moeten jullie naar Mendacium sturen die ze voor mij in de story zal zetten omdat ik op vakantie ga
    Inleverdatum:21 Augustus

Opdracht 5:Finale!
    Schrijf een gedicht over de wereld, dat kan dus van alles zijn.
    Inleverdatum:2 September

Inleveren in PB de gedichten + de beoordeling komen in een story te staan
    Link van de story
    Uitslag!
    Ik heb alle punten bij elkaar opgeteld en degene met de meeste punten heeft uiterdaad gewonnen. Iedereen bedankt voor het meedoen!
    1e plaats:Applejack met 94,5 punten!
    2e plaats:Atropos met 86,7 punten!
    3e plaats:James met 75,5 punten!
    4e plaats:MissPattinson met 69 punten!

Omdat het natuurlijk(bijna) zomervakantie is zullen er mensen op vakantie gaan.Als je 2 weken of meer weggaat krijg je een opdracht vooruit zeg maar, je moet dat dan wel optijd bij mij aangeven. Dat geldt ook als je uitstel wil.

[ bericht aangepast op 8 sep 2011 - 15:53 ]

L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

Alwinasaurus schreef:
    (...)

maar jij en prim beoordelen ieder, en dan wordt t gemiddeld fso?

Het gemiddelde wordt berekent en de laagste vallen af. ofzo. weet ik veel XD Weinig comminucatie tussen mij en Prim: and it's not for lack of trying on my part

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

Escritura schreef:
    (...)

Het gemiddelde wordt berekent en de laagste vallen af. ofzo. weet ik veel XD Weinig comminucatie tussen mij en Prim: and it's not for lack of trying on my part

:8

Da's niet goed! Is sowieso een kleine jury, en je moet toch op zijn minst weten wat er gedaan wordt met je beoordelingen?

quidquid excusatio prandium pro

Alwinasaurus schreef:
    (...)

:8

Da's niet goed! Is sowieso een kleine jury, en je moet toch op zijn minst weten wat er gedaan wordt met je beoordelingen?

geloof me, dat heb ik geprobeerd,w aarom denk je dat Sam eht zat is? geen goede organisatie

Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

Escritura schreef:
    (...)

geloof me, dat heb ik geprobeerd,w aarom denk je dat Sam eht zat is? geen goede organisatie

Zei je net ook al :P En sam heeft soms erg weinig geduld :Y)

Ik vind organisatie sowieso slecht. weet niet hoe lang er was voor de eerste, maar voor de tweede was 10 dagen om te schrijven, derde 9 en dan de 4e 3 weken. en dan moeten er twee tegelijk beoordeeld worden.

Maar moet je dan de 4e gedicht schrijven terwijl de derde nog beoordeeld moet wroden en je misschien al afgevallen bent. tenzij ik het verkeerd heb begrepen. zo niet, hoe werkt dat dan?
    Daarom zou er eigenlijk een grotere jury moeten zijn, 4/5 mensen plus prim. dan kon terwijl prim weg was de wedstrijd gewoon doorgaan, en kon er dus beoordeeld worden enzo. Maar ik weet niet hoe wedstrijden werken hier, dus mss kan dat niet xD

Ecanus schreef:
    Dan moet je maar niet jureren op het latijn hé? Want dat heb je nu wel gedaan, omdat het zo creatief zou zijn. Als wij engels doen dan ga je daar ook geen extra punten voor geven, dus ik vind sowieso niet dat je dat moet doen. Dat is gewoon fucking oneerlijk. Geloof me, er zitten fouten in dat latijn, ik vind het gedicht prima, maar je hebt er bij gezet dat het juist zo origineel is door het latijn, wat je dus je jurering hebt laten beïnvloeden.. Dat is gewoonweg oneerlijk tegenover de andere deelnemers. Je zou nooit op de geschreven taal moeten beoordelen, maar puur en alleen om het gedicht. Maar dat is mijn mening, doe er mee wat je wilt, maar momenteel behandeling je dus dan niet elke inzending hetzelfde, want het latijn is toch het meest creatieve en gezien het feit dat je daar grotendeels op beoordeeld hebt is niet eerlijk in een wedstrijd.

Maarja, dat is mijn mening, doe er mee wat je wilt.

Bekijk het van de goede kant. Als jij denkt dat die deelnemer meer punten krijgt (wat misschien ook zo is, maar daar laat ik me buiten), kan het jou misschien motiveren om een heel creatief gedicht te schrijven.
    En daarbij gaat het er volgens mij om dat je niet afvalt. Je hoeft de opdracht niet te winnen.

You are the poetry Shakespeare was missing.

Hingucker schreef:
    (...)

Bekijk het van de goede kant. Als jij denkt dat die deelnemer meer punten krijgt (wat misschien ook zo is, maar daar laat ik me buiten), kan het jou misschien motiveren om een heel creatief gedicht te schrijven.
    En daarbij gaat het er volgens mij om dat je niet afvalt. Je hoeft de opdracht niet te winnen.

Er is al toegegeven dat ze beoordeelt op de taal en daarbij niet let op grammatica of wat dan ook. Daarom is het oneerlijk. Het gaat mij niet om het winnen of verliezen, dat zul je zien als je de rest van mijn reacties leest, het gaat mij er om dat het op deze manier gewoonweg niet eerlijk tegenover de anderen is.

If you don't stand for something, you'll fall for anything.

BloodyGum schreef:
    Ik vind dat het nu Prim weer actief is best goed gaat eigenlijk :X
    Ze reageert snel en beoordeeld het op haar manier. Daarom zijn er meerdere juryleden. Dan heb je minder last van meningen.

Dat vind ik dus ook. Ik vind dat Prim bakken kritiek over haar heen krijgt, terwijl ze dat niet geheel verdient. Ja, de organisatie is niet altijd even goed, maar ze had privéproblemen én het is haar eerste wedstrijd.
    En over die talen vind ik het niet helemaal oneerlijk, want Nederlands is bij iedereen hier de moedertaal, dus wordt er verondersteld die onder de knie te hebben en dus geen spel- of grammaticafouten te maken. Engels kan iedereen ook wel, maar er worden vaak nog fouten daarin gemaakt, dus vind ik het absoluut niet erg dat Prim daar een half puntje voor bijrekent. Tenslotte is rijmen in een andere taal niet zo evident als in je moedertaal. En Latijn is dan al helemaal moeilijk en BloodyGum mag best laten zien dat ze dat kan en naar mijn mening heeft ze die 9 dan ook oprecht verdiend. Daarbij heeft ze er een vertaling bij gegeven, dus ik denk dat ze daarop ook beoordeeld is, niet?

- abo -

Ze is bij mij beoordeeld op de vertalen, en eerlijk gezegt was het gedicht nieal te goed. Iedereen mag zelf kiezen waarin ze bij mij diochten, maar daar krijg je geen extra punten voor. als je eht kan, kun je het, zo neit moeje het niet. ik snap best dat andere mensen het neit leuk vinden als een niet geweldig gedicht een geweldig punt krijgt. die persoon heeft misschien wel heele rg zijn best gedaan maar daat gaan de wedstrijd in principe niet over: dan had iedereen geweldige punten.

Mag ik nog meedoen met een gedicht in het Oud grieks? Heb ik ook nog gehad :Y)

En escritura zegt voor de verandering iets zinnigs :D

Alwinasaurus schreef:
    Mag ik nog meedoen met een gedicht in het Oud grieks? Heb ik ook nog gehad :Y)

En escritura zegt voor de verandering iets zinnigs :D

Ik ben altijd zinnig Alwin :D

Ik heb een idee om een eind te maken aan het geklaagxD

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Escritura schreef:
    (...)

Ik ben altijd zinnig Alwin :D

Ik wist zo al dat jullie weer offtopic gingen. x)

Hingucker schreef:
    (...)

Ik wist zo al dat jullie weer offtopic gingen. x)

alwin's schuld!!!! XD

gleecullen schreef:
    Ik heb een idee om een eind te maken aan het geklaagxD

dat heb ik net gedaan ;)

Mensjes plagen is de sleutel tot rust, my dear Watson :Y)