• Ik moet een keuze maken: ASO moderne, of ASO Latijnse?

    De meester zegt dat Latijn te Hoog is voor mij, maar ik zou het wel heel interessant vinden om de taal Latijn te leren (lees: om HP-spreuken te vertlane. Verder zit mijn grote crush ook op Latijnse. Wat moet ik doen? Ik wil zo graag Latijnse, maar wat vinden jullie?
    Om jullie een idee te geven over mijn cijfers: IK haal vaak 8/10 of 8,5/10.


    Define "good".

    Latijnse is leuk,
    en je punten zijn er goed genoeg voor (:
    ik zou latijnse doen, als ik jou was ;D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Je kan wel Latijn gaan doen, maar NIET om de redenen die je hierboven noemt. Denk er nog eens over na, maar dan serieus!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Sorry, maar daar kan ik geen oordeel over geven. Een reden is dat ik geen snars snap van het Belgisch onderwijs systeem ;x


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Nou, als je het alleen daarom wilt, verveelt het je al snel.


    Your make-up is terrible

    Ik denk wel dat je Latijn aan kan!

    @Assassin
    Niet alleen daarom, maar ook omdat het me leuk lijkt. En het is altijd grappig om iemand anders zijn gezicht te zien als die geen snars snapt van latijnse uitspraken


    Define "good".

    LetMeBe schreef:
    Je kan wel Latijn gaan doen, maar NIET om de redenen die je hierboven noemt. Denk er nog eens over na, maar dan serieus!


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    GinnyWright schreef:
    @Assassin
    Niet alleen daarom, maar ook omdat het me leuk lijkt. En het is altijd grappig om iemand anders zijn gezicht te zien als die geen snars snapt van latijnse uitspraken


    Dan zou ik het wel doen als ik jou was.


    Your make-up is terrible

    ik denk niet dat dat de juiste redenen zijn... dan kan je evengoed grieks of arabisch of russisch gaan leren >.<

    en, de grammatica is killing, en de meesten die ik ken, die waren het na een jaar zat >.< maar je zou het denk ik wel aankunnen.

    en voor je crush; NIET DOEN. ga jij je studiemogelijkheden verkwisten voor een jongen waarvan je waarschijnlijk niet (of niet superlang) mee samen gaat zijn? das nou niet gemeen bedoelt, maar ik bedoel, je gaat naar het eerste middelbaar lieffie. Nog de rest van je leven om betere dingen uit te zoeken.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik ben gestopt met latijnse en ik vond moderne eigenlijk leuker. Maar dat was omdat alleen de cultuur me intereseerde. Maar als je er best goed in bent en het graag doet moet je verder doen. (krul)


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    @Grizzly
    Ik had ook wel door dat ik niet iets moest gaan studeren dat ik niet kan voor een jongen. Ik zie hem zeker iedere dag in de bus. Maar het is een pluspunt, maar niet iets dat de doorslag geeft.


    Define "good".

    Als je het echt wilt, zou je dat kunnen doen.
    Die adviezen zijn er natuurlijk niet voor niks, maar je punten lijken me goed genoeg. Bovendien werd dat aan een vriendin van mij ook afgeraden, maar die is na 3 jaar nog altijd heel gelukkig met haar Latijn hoor. (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Mijn meester zei vorig jaar ook dat Latijn te hoog was voor mij, ondanks dat ik op Frans bijna altijd achten of negens haalde
    maar ik ga nu wel overgaan naar Moderne

    je kan toch ook (zo is dat bij ons toch) met Kerstmis nog naar Moderne gaan, als Latijn te moeilijk is?

    en geloof me: veel Harry Potter spreuken kan je niet vertalen na één jaar , ik denk 4 of zo . en ook een aantal namen: lupos(wolf), severus (streng)

    [ bericht aangepast op 23 juni 2011 - 17:53 ]


    "You'll stay with me?" "Until the very end."

    @lorreborre
    De meester zei ook dat na 3 maanden de groepjes al gemaakt zijn. En dat het dan moeilijk is om nog vrienden te maken. Persoonlijk maakt me dat niet veel uit: op de school waar ik nu op zit heb ik ook weinig vrienden.


    Define "good".

    Latijn is niet zo heel moeilijk, vind ik dan. Alleen de grammatica moet je heel goed leren, anders snap je er geen snars van (:


    We can't spend our lives waiting to live.