• Ik moet een keuze maken: ASO moderne, of ASO Latijnse?

De meester zegt dat Latijn te Hoog is voor mij, maar ik zou het wel heel interessant vinden om de taal Latijn te leren (lees: om HP-spreuken te vertlane. Verder zit mijn grote crush ook op Latijnse. Wat moet ik doen? Ik wil zo graag Latijnse, maar wat vinden jullie?
    Om jullie een idee te geven over mijn cijfers: IK haal vaak 8/10 of 8,5/10.

Define "good".

Wat is grammatica?
    Daar is op school nooit iets over verteld geweest.

Define "good".

Probeer Latijn.
    Velen werd het afgeraden maar kunnen het toch aan.
    Als je het niet aankan, kan je nog altijd veranderen.

Has no one told you she's not breathing?

GinnyWright schreef:
    @lorreborre
    De meester zei ook dat na 3 maanden de groepjes al gemaakt zijn. En dat het dan moeilijk is om nog vrienden te maken. Persoonlijk maakt me dat niet veel uit: op de school waar ik nu op zit heb ik ook weinig vrienden.

Uit mijn klas zijn er vier van de 18 weggegaan, en zij zijn wel goed terechtgekomen. Maar ja, ze mochten dan ook kiezen in welke klas ze kwamen

[ bericht aangepast op 23 juni 2011 - 18:00 ]

"You'll stay with me?" "Until the very end."

Ik heb er niet heel veel verstand van.
    Maar het ligt er ook aan wat je later wilt gaan doen.
    En je zit denk ik op de basisschool? Want dan moet je echt opletten, de basisschool en middelbare verschillen heel erg.

[ bericht aangepast op 23 juni 2011 - 18:01 ]

<3

Assassin schreef:
    Nou, als je het alleen daarom wilt, verveelt het je al snel.

Let it come and let it be

GinnyWright schreef:
    Wat is grammatica?

Oei, hoe leg je dat uit? Ö
    Dat zijn de dingen als het vervoegen van werkwoorden, het verbuigen volgens naamvallen en zinsleer enzo. (:

I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

GinnyWright schreef:
    Wat is grammatica?

eigenlijk gewoon alles , bv wat is het meervoud van de mannelijke woorden, de werkwoorden van de eerste verbuiging ( en de 2e, 3e ,4e, 5e),...

"You'll stay with me?" "Until the very end."

GinnyWright schreef:
    Wat is grammatica?

Lol je bent niet zo goed geinformeerd he? Praat anders nog eens met een leraar erover, en vraag dan ook even waarom hij/zij denkt dat je het niet kunt. Hij/zij zegt dat niet voor niets. En trouwens, je cijfers zeggen niet veel over hoe goed je in Latijn zult zijn, dus daarom, praat nog even met je leraar.

A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

Ik zou het gewoon proberen, als ik jou was. Van mij zeiden ze dat modern te hoog was voor mij, maar ik wou het toch proberen. Volgend jaar ga ik wetenschappen doen en ze zeggen nu ook dat dat te hoog is, maar ik wil het gewoon proberen. Je moet gewoon doen wat je zelf wil doen en niet wat anderen zeggen dat je moet doen.

Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

401 schreef:
    Ik heb er niet heel veel verstand van.
    Maar het ligt er ook aan wat je later wilt gaan doen.
    En je zit denk ik op de basisschool? Want dan moet je echt opletten, de basisschool en middelbare verschillen heel erg.

Ik vind van niet.
    Je moet wel harder studeren, maar ik heb nooit zo'n groot verschil gemerkt :')

Has no one told you she's not breathing?

ik zou latijn doen, dan kan je ook tenminste zeggen dat je geprobeerd hebt.
    hier spreekt een meisje dat over hetzelfde twijfelde en nu bijna naar de vierde grieks-latijnse gaat, haha.

He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

Delirious schreef:
    Probeer Latijn.
    Velen werd het afgeraden maar kunnen het toch aan.
    Als je het niet aankan, kan je nog altijd veranderen.

He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

Haha dat zei mijn leraar ook,
    en ik haal nu hoger dan mijn gemiddelde :')
    Gewoon doen!

Believe in yourself, change the world.

Delirious schreef:
    (...)
    Ik vind van niet.
    Je moet wel harder studeren, maar ik heb nooit zo'n groot verschil gemerkt :')

Ik bedoel ook met harder studeren. Ik hoor vaak dat er kinderen terug moeten, omdat ze niet willen of niet weten hoe ze moeten studeren.

<3

latijn doen is de slechtste keuze die IK ooit gemaakt heb.
    IK vind het dodelijk saai en totaal zinloos... dus IK zou het niet doen:P