• Ik moet een keuze maken: ASO moderne, of ASO Latijnse?

    De meester zegt dat Latijn te Hoog is voor mij, maar ik zou het wel heel interessant vinden om de taal Latijn te leren (lees: om HP-spreuken te vertlane. Verder zit mijn grote crush ook op Latijnse. Wat moet ik doen? Ik wil zo graag Latijnse, maar wat vinden jullie?
    Om jullie een idee te geven over mijn cijfers: IK haal vaak 8/10 of 8,5/10.


    Define "good".

    Latijn is keihard werken, en ik zou het dus niet kiezen om alleen maar HP-dingen te kunnen vertalen.


    I am an idiot, I move.

    Ik zou latijnse doen. Ik zit daar ook op en het is best wel fijn :)
    Pfff wat die leraar zegt is flauwekul :p
    8 en 8.5 op 10 is toch goed?!
    En als je crush er ook zit...
    En je kunt nog altijd naar de moderne gaan he als je het echt niet zou aankunnen.

    Ik zou niet een zware opleiding gaan kiezen omdat je Harry Potter spreuken wil vertalen en omdat je crush op die opleiding zit. Dit gaat om je toekomst, en die is wel belangrijker dan die twee dingen :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Latijn is moeilijk. Onderschat het niet. Mijn vriendin zit in het derde jaar Latijn en moet voor dit examen minstens 1000 woordjes kennen.

    Je leraar weet wat goed is, dus ik zou voor de moderne gaan. Alleen verlies je niets als je met Latijn begint en later toch nog zakt.

    Uiteindelijk maakt het dan niet zoveel uit, al kan je beter meteen juist beginnen.


    Let the Night embrace you

    401 schreef:
    (...)

    Ik bedoel ook met harder studeren. Ik hoor vaak dat er kinderen terug moeten, omdat ze niet willen of niet weten hoe ze moeten studeren.

    Dat viel nog wel mee bij mij. Ik had het gevoel dat ik gewoon naar een andere school ging, mijn lagere school was redelijk moeilijk, vandaar :]


    Has no one told you she's not breathing?

    In ieder geval nu al bedankt. Ik hou jullie op de hoogte!


    Define "good".

    Ik kon Latijn makkelijk aan; maar uiteindelijk vond ik het saai as hell, en ben ik naar moderne gegaan en nu doe ik wetenschappen-wiskunde;
    dus je kan maar proberen, niet?

    LetMeBe schreef:
    Je kan wel Latijn gaan doen, maar NIET om de redenen die je hierboven noemt. Denk er nog eens over na, maar dan serieus!


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Sodom schreef:
    Latijn is moeilijk. Onderschat het niet. Mijn vriendin zit in het derde jaar Latijn en moet voor dit examen minstens 1000 woordjes kennen.

    Je leraar weet wat goed is, dus ik zou voor de moderne gaan. Alleen verlies je niets als je met Latijn begint en later toch nog zakt.

    Uiteindelijk maakt het dan niet zoveel uit, al kan je beter meteen juist beginnen.

    Je hebt gelijk, maar ik zou nu niet bepaald het woord 'zakken' gebruiken.

    Ik heb een gigantische fout begaan om naar mijn leerkrachten te luisteren. Ze zeiden eerst van 'ASO ga je niet aankunnen' en nu smeken die leerkrachten van Latijn dat ik van richting verander. *zo veel spijt dat ze dat niet heeft gedaan*
    Ga naar Latijn. Begin altijd met het hoogste, lager kun je altijd gaan.


    Le coeur qui crie l'amour.. / used to be Zolanksi

    Pft, van mij zeiden ze dat ik handel moest doen en ik ben toch lekker naar het moderne gegaan xd. Ik zeg: die Latijn en je kan daarna altijd veranderen als het nodig is.


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    @MrsBillieJoe
    Ik snap wat ze bedoelt. Ik ben nu ook weer niet van plan om Latijn te studeren en ondertussen een zangcarriére te starten: kortom, ik wil studeren!

    Ik weet ook dat de leerkracht tegen iemand zei dat ie niets moeilijk moest nemen. Op de school waar ze op ingeschreven was vroegen ze of ze Latijn wou doen. Nu doet ze nog steeds latijn.

    Verder heb ik ook gepraat met de juf op die school die latijn geeft. Ik heb gevraagd of mijn cijfers goed zijn, en ze zei van wel. Je moest goed zijn in zinsontleding en op die toets had ik 18/20. Verder zei de juf ook dat Latijn (de taal) veel verschilt van Frans, mijn slechtste vak.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2011 - 19:24 ]


    Define "good".

    GinnyWright schreef:
    @MrsBillieJoe
    Ik snap wat ze bedoelt. Ik ben nu ook weer niet van plan om Latijn te studeren en ondertussen een zangcarriére te starten: kortom, ik wil studeren!

    Ik weet ook dat de leerkracht tegen iemand zei dat ie niets moeilijk moest nemen. Op de school waar ze op ingeschreven was vroegen ze of ze Latijn wou doen. Nu doet ze nog steeds latijn.

    Verder heb ik ook gepraat met de juf op die school die latijn geeft. Ik heb gevraagd of mijn cijfers goed zijn, en ze zei van wel. Je moest goed zijn in zinsontleding en op die toets had ik 18/20. Verder zei de juf ook dat Latijn (de taal) veel verschilt van Frans, mijn slechtste vak.

    Ja ok, maar ik kan er gwn niet tegen als mensen van Latijnse denken dat ze het moeilijker hebben dan de rest : ik heb ze alletwee gedaan in de eerste twee middelbare jaren, en ik vond ze echt evenwaardig.

    Je kan het altijd proberen he. Als het je niet ligt kan je nog altijd gewoon moderne doen.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Aan de ene kant; je redenen zijn en beetje ..
    Maar kwa cijfers kun jij het makkelijk aan, ik bedoel gemideld en 9? Wouw ;)