• Ik wist dat het al een tijdje was, maar nog nooit in verdiept:

    Toneelgroepen, muziekverenigingen, bibliotheken en andere cultuur/kunst groepen krijgen geen subsidie meer!
    Ik vind dit serieus niet kunnen! Hierdoor kunnen al die verenigingen niet meer bestaan en raken allemaal failliet. Mensen die de droom hebben om toneelster te worden kunnen geen vooropleiding doen, etc.
    Kunnen wij hier allemaal er wat tegen doen? Wie vind het wel een goede wet? Lijd iemand er ook onder?


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    LetMeBe schreef:
    (...)
    Wat jij wil, joh. Raken we straks in een oorlog ofzo en dan zit jij daar met je muziekscholen.


    We zouden ons niet eens moeten hoeven voorbereiden op een oorlog. Waarom gebeurt dat? Wat is er aan de hand? Waarom gaat daar zoveel geld heen? Het gaat mij er niet om dat er op die muziekscholen en cultuurdingen bezuinigd wordt, het gaat mij erom waaróm er op die dingen bezuinigd wordt.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Soundeffect schreef:
    (...)

    We zouden ons niet eens moeten hoeven voorbereiden op een oorlog. Waarom gebeurt dat? Wat is er aan de hand? Waarom gaat daar zoveel geld heen? Het gaat mij er niet om dat er op die muziekscholen en cultuurdingen bezuinigd wordt, het gaat mij erom waaróm er op die dingen bezuinigd wordt.

    Omdat er belangrijkere dingen op de wereld zijn? Like onderwijs, veiligheid, armoedebestrijding. En ergens onderaan dit lijstje komt cultuur pas. Jammer voor iedereen waar dit effect op heeft, maar het is nou eenmaal wel zo.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    LetMeBe schreef:
    (...)
    Omdat er belangrijkere dingen op de wereld zijn? Like onderwijs, veiligheid, armoedebestrijding. En ergens onderaan dit lijstje komt cultuur pas. Jammer voor iedereen waar dit effect op heeft, maar het is nou eenmaal wel zo.


    Daar gaat het geld niet heen. Dat zou moeten. Gezondheidszorg, onderwijs en veiligheid; dáár moet geld heen. Cultuur staat inderdaad onderaan. Maar het geld gaat daar niet heen, da's het probleem. Daar maak ik me gewoon zorgen om (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Soundeffect schreef:
    (...)

    Daar gaat het geld niet heen. Dat zou moeten. Gezondheidszorg, onderwijs en veiligheid; dáár moet geld heen. Cultuur staat inderdaad onderaan. Maar het geld gaat daar niet heen, da's het probleem. Daar maak ik me gewoon zorgen om (:

    Ook daar wordt op bezuinigd, ja, dat klopt. We zitten nu eenmaal in een crisistijd, we hebben dat geld ook nodig om er weer bovenop te komen als land en dat is óók belangrijk. Daarna kan het geld daar weer heen, als het er weer is. Nu is het er alleen fictief omdat ook wij als Nederland schulden hebben, jammer genoeg.

    Maar met mijn reactie wilde ik vooral aangeven dat ik het gezever dat op cultuur vóóral niet bezuinigd mag worden kinderachtig en ondoordacht vind.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2011 - 19:09 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik kan me daar echt wel een beetje boos om maken.

    Er wordt allemaal geld uitgegeven aan wegen en defensie enzo. Ik vind dat de wegen hier juist al heel goed zijn (moet je is in een ander land gaan rijden ¬¬ ), en die defensie vind ik ook niet nodig.
    Ik vind juist cultuur en onderwijs heel belangrijk.

    Blegh.
    Dan kan ik straks al mijn muzieklessen niet meer betalen. -_-'


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Ik ga daar binnenkort onder lijden, ja...
    Ik weet nog niet in hoeverre dat zo zal zijn, maar waarschijnlijk wel )x
    Heb alleen geen idee hoe je zoiets oplost, behalve door een petitie of zo ;'p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    2 miljoen voor wegen is werkgelegenheid creeëren en dat is weer goed voor ons... Maar ik vind het inderdaad niet kunnen dat ze op kunst/ cultuur, scholen en zorg gaan bezuinigen. Want dat betekend voor veel mensen dat ze slechte of niet voldoende zorg krijgen.


    Love sheds light one the darkest of times

    Bartra schreef:
    Ik vind het verschrikkelijk, maar het is heel hard nodig om te bezuinigen. Overal wordt op bezuinigd dus ook op de cultuur.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    GrasSprietje schreef:
    Ik zelf lijd er niet onder, maar ik vind het wel verschrikkelijk!
    De regering moet eens gaan bezuinigen op hun eigen salaris!


    They fell in love, didn't they?

    Marshmellow schreef:
    Ik vrees dat ze, zolang jij geen oplossing biedt hoe ze aan dat geld komen of de mensen kan overtuigen om meer belastingen te betalen, er niet veel zal helpen. =/
    Sorry =/.


    You're beautiful.

    Onze school ging daar een protest filmpje over maken, omdat wij een cultuurschool hebben.


    If you don't live for something, you will die for nothing.

    Aan de ene kant vind ik het kut dat ze het doen, omdat cultuur toch wel heel belangrijk is! Maar aan de andere kant, als er moet worden bezuinigd kan er beter hierop worden bezuinigd dan op het onderwijs -Dat vind ik dus nergens op slaan- en op zorg -Zorg heeft iedereen nodig en goede zorg ook!-


    SLOAN.

    Dit is toch in nederland hoop ik?


    Get outta my head!

    Het is natuurlijk wel shit maar ik vind dat ze beter meer op cultuur kunnen bezuinigen dan op onderwijs en zorg. Want ik vind onderwijs en zorg belangrijker dan cultuur.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ja, ik vind het gewoon echt kut dat er op bezuinigd wordt, maar wat moet dat moet.. Maar wat ik eigenlijk erger is, is dat ze willen bezuinigen op onderwijs. Dat is simpelweg de toekomst van het land. Kijk, cultuur dat is gewoon kut omdat mensen daar veel waarde aanhechten, maar onderwijs is gewoon de toekomst..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.