• Ja, het is geen heel groot probleem, maar wel iets waar ik me van tijd tot tijd aan stoor. Eten delen is nooit mijn sterkste punt geweest, tenzij het iets is wat ik niet lekker vind want dan deel ik maar al te graag. Maar wat ik dus bloedirritant vind, is dat als ik iets te snoepen heb bijvoorbeeld namaak m&m's (die van lidl) in een bakje dat mijn moeder langs komt en er dan een pakt. Negen van de tien keer vraagt ze het niet en ik heb zoiets van, als je er toch maar een wil, pak dan uit de zak en niet uit mijn bak. Ik weet dat ze het koopt, dit zegt ze ook als ik geïrriteerd/boos reageer als ze dit doet. Maar ik hou er gewoon niet van als iemand ongevraagd aan mijn eten komt. En als het in een bakje zit en ik het voor mezelf heb gepakt, beschouw ik het als van mij.

    Een hele tijd geleden, waren we op het station en toen ik twee kitkat's gekocht. Ze waren in de aanbieding en ik had er zin in. Mijn moeder vond dat ik ze niet moest kopen, dat het alsnog te duur was en dat herhaalde ze meerdere keren. Ik snap dat ze me verstandig met mijn geld wil om laten gaan, maar dit was zo'n klein bedrag en soms heb ik gewoon trek in iets zoets. Dus we zitten in de trein, ik besluit een van de twee op te eten. Ze wilde dus de andere en toen heb ik geweigerd om die aan haar te geven. Noem me een egoïstisch kreng als je wilt, maar ik had zoiets van, je wilt niet dat ik het koop, maar vervolgens wil je het wel op eten.

    Dus om wat interactie te creëren en om te zien of iemand anders ook soortgelijke irritaties heeft.

    Heeft iemand ook hetzelfde of iets anders wat je irriteert aan andere mensen als het gaat om eten dat je als van jou beschouwt?


    Physics is awesome

    ik heb zelf nooit zo'n moeite met delen maar ik begrijp dat je als je zelf iets koopt, je het ook zelf wilt opeten


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Hier bij mij doen ze dat met zakdoekjes, ik pak altijd uit muurkast omdat ik veel snotter en dan houd ik ze bij me. Dan zijn de zakdoekjes die in de keuken liggen op en komt mijn broer ze gewoon bij mij pakken, terwijl hij weet dat ik daar een fucking bloedhekel aan heb. Vervolgens word hij boos dat ik boos word en dan durven ze ook nog te zeuren als ik mijn snot een keer optrek tijdens het gamen omdat ik geen zakdoekjes bij hand heb. Ja ugh, niet mijn fout. Ik snap ook wel dat het niet smakelijk is, maar het is niet mijn schuld -.-


    You were born original, don't die as a copy.

    Snapple schreef:
    ik heb zelf nooit zo'n moeite met delen maar ik begrijp dat je als je zelf iets koopt, je het ook zelf wilt opeten


    Inderdaad. Hoewel daar ook wel eens discussie over is. Ik bedoel, ik weet dat delen wel zo aardig is, maar dan is het echt van mij. Maar dan krijg ik te horen dat zij ook eten met delen met mij en dat is zo. We eten samen ontbijt, lunch en avondeten, ik vind het logisch dat we dat "delen". En ja, ik eet ook snoep/chips/andere snacks die zij hebben gekocht.

    Maar ik snap nooit zo goed waarom ze min of meer eist dat ik dan bepaalde dingen verplicht moet delen.


    Physics is awesome

    Ik heb hier geen moeite mee. Dan kom ik weer met de standaard cliché redenering, die wel waar is, hoe vaak heeft zij wel dingen voor jou gekocht. Bij vrienden kan ik het nog wel begrijpen als je niet super close bent, maar bij je eigen moeder. Weet niet helemaal wat ik er van moet denken, om eerlijk te zijn.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    SPECS schreef:
    Hier bij mij doen ze dat met zakdoekjes, ik pak altijd uit muurkast omdat ik veel snotter en dan houd ik ze bij me. Dan zijn de zakdoekjes die in de keuken liggen op en komt mijn broer ze gewoon bij mij pakken, terwijl hij weet dat ik daar een fucking bloedhekel aan heb. Vervolgens word hij boos dat ik boos word en dan durven ze ook nog te zeuren als ik mijn snot een keer optrek tijdens het gamen omdat ik geen zakdoekjes bij hand heb. Ja ugh, niet mijn fout. Ik snap ook wel dat het niet smakelijk is, maar het is niet mijn schuld -.-


    Je beschrijft precies hoe ik me voel. Want dan is het gevoel, kan je het zelf niet pakken? zo groot.

    Ik heb het ook wel eens met drinken. Ze wil dan geen cola of wat ik dan ook aan het drinken ben, maar wel een slokje. Ik snap dat je dan geen heel glas of beker wil vies maken ervoor, maar je wilde het in eerste instantie niet en nu ineens wel.


    Physics is awesome

    Standal schreef:
    Ik heb hier geen moeite mee. Dan kom ik weer met de standaard cliché redenering, die wel waar is, hoe vaak heeft zij wel dingen voor jou gekocht. Bij vrienden kan ik het nog wel begrijpen als je niet super close bent, maar bij je eigen moeder. Weet niet helemaal wat ik er van moet denken, om eerlijk te zijn.


    Ik snap je redenering en ik weet ook dat zij vaak dingen voor mij heeft gekocht. Maar het is gewoon bloedirritant als je ineens een hand je bakje in ziet gaan om er een uit te halen.

    Over dat andere, ze wil niet dat ik het koop en maakt dit kenbaar. Waarom wil ze het dan wel op eten als ze er zo tegen is dat ik het koop?


    Physics is awesome

    Ik zit in de redelijk hilarische situatie dat ik wordt aangemoedigd om mijn vader op de vingers te tikken als hij aan mijn eten komt. Aangezien ik driekwart van de supermarkt niet mag hebben, wordt er eten speciaal voor mij ingeslagen waar de rest niet aan mag komen, zeker niet zonder mijn toestemming. Het gebeurt wel eens, en dat is wel zwaar irritant ja. Veel snacks verdwijnen dan ook linea recta naar mijn kamer waar m'n ouders niet komen.
    Wanneer je zelf eten koopt, is het aan jou om te delen en als je dat niet wil, hoort de ander dat te accepteren vind ik, ongeacht zijn of haar relatie tot jou.


    Time to tip the scales!

    idk ik heb hier nooit echt problemen mee (somehow vind ik samen eten ook gewoon gezellig?) als ik iets kan delen geniet ik echt tweemaal zoveel van mijn eten, maar dit is misschien omdat ik in een jeugdbeweging zit en je al van jongs af aan geleerd hebt te delen en om te gaan met gemeenschappelijke dingen of zo


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik zou het wel begrijpen als je moeder hier boos om wordt. Je moet ook gewoon leren delen lijkt me ipv steeds boos te reageren. Je zou het ook niet leuk vinden als ze jou afsnauwt iedere keer als je iets te eten pakt. Mijn ouders zouden dan zeggen dat het prima is dat ik t irritant vind, maar als ik wel op hun geld wil leven maar zelf niks wil delen, dan moet ik maar op kamers gaan.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    The sane ik heb ook echt een hekel aan eten delen.
    Ik mag van mn broer nooit zijn snoep pakken en zei hij dood leuk van de week dat hij aan mijn karamelblokjes had gezeten. Die had ik van mama gekregen en hij iets wat ik niet lust en ik eet ze alleen als ik me echt heel rot voelt. Ja dan gaat mn zalje zo leeg


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb niet zo'n moeite met delen, tenzij m'n maag echt totaal leeg is. Vaak word ik dan ook chagrijnig en reageer ik wat meer geprikkeld.


    26 - 02 - '16

    MacGyver schreef:
    (...)

    Inderdaad. Hoewel daar ook wel eens discussie over is. Ik bedoel, ik weet dat delen wel zo aardig is, maar dan is het echt van mij. Maar dan krijg ik te horen dat zij ook eten met delen met mij en dat is zo. We eten samen ontbijt, lunch en avondeten, ik vind het logisch dat we dat "delen". En ja, ik eet ook snoep/chips/andere snacks die zij hebben gekocht.

    Maar ik snap nooit zo goed waarom ze min of meer eist dat ik dan bepaalde dingen verplicht moet delen.


    Om heel eerlijk te zijn, kan ik hieruit begrijpen waarom je een hekel hebt aan eten delen. het 'verplicht' delen.
    Dan zou ik op gegeven moment er ook aan ergeren.
    Delen komt vanuit jezelf, dat kan een ander je niet opleggen - daar kan je niet toe gedwongen worden.
    En delen voelt ook echt pas goed, als je vanuit jezelf wat aanbiedt. Of als iemand daar gewoon netjes om vraagt.
    Ten minste, dat zou het voor mij persoonlijk zijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Kingsleigh schreef:
    (...)

    Om heel eerlijk te zijn, kan ik hieruit begrijpen waarom je een hekel hebt aan eten delen. het 'verplicht' delen.
    Dan zou ik op gegeven moment er ook aan ergeren.
    Delen komt vanuit jezelf, dat kan een ander je niet opleggen - daar kan je niet toe gedwongen worden.
    En delen voelt ook echt pas goed, als je vanuit jezelf wat aanbiedt. Of als iemand daar gewoon netjes om vraagt.
    Ten minste, dat zou het voor mij persoonlijk zijn.


    Ik denk dat het dat ook is. Dat ik verplicht moet delen.

    Als ik bijvoorbeeld wat van werk krijg qua eten,deel ik ook regelmatig. Daarnaast koop ik ook wel eens wat qua snoep dat ook echt voor hen is.


    Physics is awesome

    Teba schreef:
    Ik zit in de redelijk hilarische situatie dat ik wordt aangemoedigd om mijn vader op de vingers te tikken als hij aan mijn eten komt. Aangezien ik driekwart van de supermarkt niet mag hebben, wordt er eten speciaal voor mij ingeslagen waar de rest niet aan mag komen, zeker niet zonder mijn toestemming. Het gebeurt wel eens, en dat is wel zwaar irritant ja. Veel snacks verdwijnen dan ook linea recta naar mijn kamer waar m'n ouders niet komen.
    Wanneer je zelf eten koopt, is het aan jou om te delen en als je dat niet wil, hoort de ander dat te accepteren vind ik, ongeacht zijn of haar relatie tot jou.


    Jouw reactie had ik niet verwacht. Wel goed dat je hem dan ook op zijn vingers tikt.

    Ik krijg altijd het gevoel dat ik het moet delen omdat zij mijn ouders zijn en ook zoveel eten voor mij hebben gekocht.


    Physics is awesome

    Copenhagen schreef:
    idk ik heb hier nooit echt problemen mee (somehow vind ik samen eten ook gewoon gezellig?) als ik iets kan delen geniet ik echt tweemaal zoveel van mijn eten, maar dit is misschien omdat ik in een jeugdbeweging zit en je al van jongs af aan geleerd hebt te delen en om te gaan met gemeenschappelijke dingen of zo


    Vanuit de kinderopvang en als er vriendinnen (toen ik nog op de basisschool zat), werd ik ook aangemoedigd om te delen. Maar voor de rest, heb ik behalve met mijn ouders nooit echt moeten delen want ik heb zussen/broers/zusjes/broertjes.


    Physics is awesome