• Ik ben vanmiddag bij het IND geweest (immigratiedienst) om te informeren over wat ik kan doen om mijn vriend hierheen te krijgen. Lang verhaal kort gemaakt, we kunnen samen de tering krijgen en het lekker uitzoeken hoe we het gaan doen. We mogen hier namelijk wel trouwen, maar tenzij ik € 1446 per maand verdien, mag ik niet garant staan voor hem. Het feit dat we een huis hebben om hem op te vangen, 3 personen met een goed volwassen salaris en genoeg mogelijkheden op werk maken niet uit, want ik ben de enige die garant mag staan en ik verdien niet genoeg. Daarbij zijn ze nu bezig met een wetsvoorstel dat je minimaal 24 moet zijn om voor iemand garant te kunnen staan überhaupt (ze zijn zeker bang dat hij een uitkering aanvraagt, terwijl die jongen al jarenlang werkt en zijn diploma bij de universiteit al gehaald heeft en doorgaat voor bachelor en doctorraat, juist om te kunnen werken hier). Zo goed als geen mogelijkheid dus. Dat niet alleen maakt me kwaad, wat me écht woest maakte was dat hij vroeg of mijn vriend uit Turkije kwam, omdat het dan een sneller proces zou zijn. Waar gaat DAT dan weer over? En waarom zou het dan wel sneller kunnen gaan?!?! -Kreeg ik heel leuk amper antwoord op, de klootzak deed alsof ik een voetenveeg was met heel weinig belangstelling!-
    Nu zijn we dus maar aan het uitzoeken of ik niet naar Nieuw Zeeland kan komen (zeer waarschijnlijk véél makkelijker) en daar kan studeren voor een aantal jaar, terwijl hij ook z'n studie afmaakt. Misschien dat we dan over een jaar of 6 een keer een kans maken. Klote overheid. Kut Holland, dat geen ene kankermoer doet voor de mensen die er wonen, BAH! ><

    Edit; Er is een klein vooruitzicht dat ik over enkele maanden met een 2e baan erbij wel genoeg ga verdienen, dus wie weet komt het toch nog goed.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2011 - 13:00 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ja, Nederland is bagger. Ga weg hier, emigreer. Dat wil ik ook niet, maar daar ben ik nu nog veel te jong voor, natuurlijk. Als ik jou was dan had ik het wel geweten.

    Nog een voorbeeld; familie van mij emigreerde naar Afrika een aantal jaren geleden en ze willen weer terug, maar nee hoor; ze mogen niet meer terug komen, zelfs niet voor vakantie. ;x


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Nou moeten jullie allemaal eens niet zo negatief zitten doen. Natuurlijk is het kut en vallen de regels voor jou en je vriend slecht uit. Maar ze hebben er echt wel hun redenen voor hoor. Als je heel makkelijk hier in Nederland kon komen dan zou het hier niet zo relatief rustig zijn. Nee, dan stond Nederland helemaal volgebouwd met huizen, appartementen enzovoorts. Dan kan je niet rustig door de stad lopen, want je staat gewoon in één lange file met honderdduizenden. De snelweg kan je ook wel vergeten om daar dan ooit nog normaal over heen te kunnen gaan. Jullie moeten misschien eens nadenken naar de reden van die regel voordat iedereen meteen begint te roepen dat Nederland een kutland is en niks goed kan doen.

    En nu moeten jullie niet boos op mij gaan doen, want ik snap heus wel dat het voor jou nu heel kut voelt en dat je er vooral niet blij van wordt.


    It ain't broke, so don't fix it.

    En daar kom je nu pas achter...
    De Nederlandse overheid zuigt en de maatschappij is klote. Als je maar een beetje anders bent wordt je niet geaccepteerd en maar zeggen dat Nederlanders zo tolerant zijn.
    Als het erop aankomt denkt het grootste deel alleen maar aan zichzelf en zijn eigen zorgen terwijl er verdomme mensen rondlopen die het veel moeilijker hebben.
    Terwijl een deel van de werkeloze zeurt dat ze niet aan het werk komen, zijn ze te lui om ook maar enig baantje aan te nemen waarbij ze hun handjes vuil moeten maken. Dus moeten buitenlanders die baantjes maar nemen. En dan zeuren dat buitenlanders het werk hier inpikken.
    Het enige waar nu aan gedacht wordt is geld. Daarom hebben we uiteraard geen plek voor een buitenlandse jongen die universiteit afgestudeerd is, omdat er egoistische klootzakken rondlopen die bang zijn dat hun plek in de samenleving wordt ingepikt door een buitenlandse.
    Ik vond het echt vreselijk dat er moeilijk wordt gedaan over alles.
    Ik hoop voor je dat er nog een goede oplossing komt.


    #WWED - What Would Emma Do?

    crescendo schreef:
    Nou moeten jullie allemaal eens niet zo negatief zitten doen. Natuurlijk is het kut en vallen de regels voor jou en je vriend slecht uit. Maar ze hebben er echt wel hun redenen voor hoor. Als je heel makkelijk hier in Nederland kon komen dan zou het hier niet zo relatief rustig zijn. Nee, dan stond Nederland helemaal volgebouwd met huizen, appartementen enzovoorts. Dan kan je niet rustig door de stad lopen, want je staat gewoon in één lange file met honderdduizenden. De snelweg kan je ook wel vergeten om daar dan ooit nog normaal over heen te kunnen gaan. Jullie moeten misschien eens nadenken naar de reden van die regel voordat iedereen meteen begint te roepen dat Nederland een kutland is en niks goed kan doen.

    En nu moeten jullie niet boos op mij gaan doen, want ik snap heus wel dat het voor jou nu heel kut voelt en dat je er vooral niet blij van wordt.


    Het spijt me, maar dat is er allemaal al.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Nederland is wel heel moeilijk ja. Teveel regels


    Don't dream your life, but live your dream!

    Junns schreef:
    (...)

    Het spijt me, maar dat is er allemaal al.


    Dat valt allemaal nog zwaar mee hoor. In de randstad is het misschien wat drukker dan op het "platteland", maar ik kan heel rustig hier door Rotterdam lopen hoor. En ja, op sommige knooppunten is best vaak file, maar over het algemeen valt het allemaal zwaar mee. Natuurlijk wordt het er steeds minder op, daarom vind ik eigenlijk dat de regels nu nog veel te soepel zijn.

    Maar zoals ik al zei, ik bedoel dit niet gemeen tegenover jou, natuurlijk is het kut voor jou en je vriend.


    It ain't broke, so don't fix it.

    Rot voor je, maar ik begrijp de overheid ook wel een beetje.


    Happy Birthday my Potter!

    (heart2) Holland, (finger) de nieuwe regering


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Chevalric schreef:
    Bewijst maar eens in wat voor kut land we ook al weer wonen..
    Dit slaat echt nergens op!
    Ik hoop dat jullie nog op een goede oplossing kunnen komen!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    LetMeBe schreef:
    Ik snap ze ook wel, hoor. Je bent pas 19 en heel veel mensen zijn dan nog niet samen met degene met wie ze altijd samen zullen zijn. Dus wie weet haal je iemand naar nederland en raakt het wat later uit. Wil jij dan nog garant staan? Daar krijg je echt veel gedoe van dan.

    Maar toch. Sterkte!



    Leeftijd heeft er in dit geval nog niets mee te maken, het gaat puur om het geld. Lees even goed wat er staat. :/


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    crescendo schreef:
    Nou moeten jullie allemaal eens niet zo negatief zitten doen. Natuurlijk is het kut en vallen de regels voor jou en je vriend slecht uit. Maar ze hebben er echt wel hun redenen voor hoor. Als je heel makkelijk hier in Nederland kon komen dan zou het hier niet zo relatief rustig zijn. Nee, dan stond Nederland helemaal volgebouwd met huizen, appartementen enzovoorts. Dan kan je niet rustig door de stad lopen, want je staat gewoon in één lange file met honderdduizenden. De snelweg kan je ook wel vergeten om daar dan ooit nog normaal over heen te kunnen gaan. Jullie moeten misschien eens nadenken naar de reden van die regel voordat iedereen meteen begint te roepen dat Nederland een kutland is en niks goed kan doen.

    En nu moeten jullie niet boos op mij gaan doen, want ik snap heus wel dat het voor jou nu heel kut voelt en dat je er vooral niet blij van wordt.


    Lol, het gaat mij er om dat er wel veel mensen garant voor hem kunnen staan maar dat niet mogen, en dat is belachelijke onzin. Sowieso trouwens, want ze laten iedereen binnen behalve degenen die wel hard willen werken. En aangezien ik dan ook met hem getrouwd ben, niet eens mijn man bij me mag hebben.Hoezo vind je het raar dat ik dan doodziek wordt van dit kutlandje?

    [ bericht aangepast op 20 juni 2011 - 18:01 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Nederlands is het corrupste en kutste land wat ik ken,
    hoop dat jullie er toch uit komen. (:


    We're all mad here.

    Pff, wat een miserie toch allemaal..
    Ik hoop echt dat je een oplossing vindt!


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Dat meen je niet, wat een *schelwoorden parade* regels zijn dat :\
    Ik hoop zo voor je dat het allemaal goed komt, of hij nou hier heen komt of jij daarheen!

    -het liefste wil ik natuurlijk dat jij in NL blijft want anders dan kan ik je niet meer langs komen


    -

    Zie hier (1 van) de reden van mijn rascitsche gedrag naar Turken/Marrokanen.
    Jezus christus fucking abraham, wtf is dat nou weer voor gezeik. Ik hoop dat alles goed komt Nancy, sterkte girlie!

    [ bericht aangepast op 20 juni 2011 - 18:14 ]