• Ik ben vanmiddag bij het IND geweest (immigratiedienst) om te informeren over wat ik kan doen om mijn vriend hierheen te krijgen. Lang verhaal kort gemaakt, we kunnen samen de tering krijgen en het lekker uitzoeken hoe we het gaan doen. We mogen hier namelijk wel trouwen, maar tenzij ik € 1446 per maand verdien, mag ik niet garant staan voor hem. Het feit dat we een huis hebben om hem op te vangen, 3 personen met een goed volwassen salaris en genoeg mogelijkheden op werk maken niet uit, want ik ben de enige die garant mag staan en ik verdien niet genoeg. Daarbij zijn ze nu bezig met een wetsvoorstel dat je minimaal 24 moet zijn om voor iemand garant te kunnen staan überhaupt (ze zijn zeker bang dat hij een uitkering aanvraagt, terwijl die jongen al jarenlang werkt en zijn diploma bij de universiteit al gehaald heeft en doorgaat voor bachelor en doctorraat, juist om te kunnen werken hier). Zo goed als geen mogelijkheid dus. Dat niet alleen maakt me kwaad, wat me écht woest maakte was dat hij vroeg of mijn vriend uit Turkije kwam, omdat het dan een sneller proces zou zijn. Waar gaat DAT dan weer over? En waarom zou het dan wel sneller kunnen gaan?!?! -Kreeg ik heel leuk amper antwoord op, de klootzak deed alsof ik een voetenveeg was met heel weinig belangstelling!-
    Nu zijn we dus maar aan het uitzoeken of ik niet naar Nieuw Zeeland kan komen (zeer waarschijnlijk véél makkelijker) en daar kan studeren voor een aantal jaar, terwijl hij ook z'n studie afmaakt. Misschien dat we dan over een jaar of 6 een keer een kans maken. Klote overheid. Kut Holland, dat geen ene kankermoer doet voor de mensen die er wonen, BAH! ><

    Edit; Er is een klein vooruitzicht dat ik over enkele maanden met een 2e baan erbij wel genoeg ga verdienen, dus wie weet komt het toch nog goed.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2011 - 13:00 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    I know. Als je vriend geen flikker doet en uit Turkije/Marokko komt, gaat het allemaal supersnel. Ik zou naar Nieuw Zeeland gaan als ik jou was, ben je meteen weg uit dit rotland.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik ben ook boos op de overheid
    Ze gaan de PGB intrekkenm dan moeten wij heel veel dure dingen gaan betalen

    De overheid is stom


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Vossensnuit schreef:
    I know. Als je vriend geen flikker doet en uit Turkije/Marokko komt, gaat het allemaal supersnel. Ik zou naar Nieuw Zeeland gaan als ik jou was, ben je meteen weg uit dit rotland.


    Ik heb niks tegen Turken en Marokkanen, absoluut niet ... Maar als ik zóiets hoor terwijl ik om steun en advies kom vragen, op de manier waarop het hoort ... Het schoot écht even m'n verkeerde keelgat in. Ben zo slim geweest weg te lopen zonder een woord te zeggen, anders had ik hem echt wel op zijn punt gewezen. Teringlijers! ><


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Erwasneteenreclamedaaroveroptv


    Kill them with kindness.

    Zephyros schreef:
    Erwasneteenreclamedaaroveroptv


    Huh? Wat dan?


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Hij komt toch uit Australie?
    Toen een vriendin van mijn moeder (uit Australie) Naar hier wou voor 2 maanden vakantie hadden we al gedonder


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    JuliusCeasar schreef:
    Hij komt toch uit Australie?
    Toen een vriendin van mijn moeder (uit Australie) Naar hier wou voor 2 maanden vakantie hadden we al gedonder


    Nieuw Zeeland. De enige optie waar we tijdelijk op zouden kunnen hopen is een work holiday, maar ik ga gewoon kijken wat ik daar kan doen want elke dag wordt ik een beetje meer ziek van dit kutland en al zijn kromme, enge weggetjes.

    & We hebben het hier over een kwestie als we al getrouwd zouden zijn, want dat mag stom genoeg wel gewoon!

    [ bericht aangepast op 20 juni 2011 - 14:42 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Pfoe, nu weet ik weer waarom ik dit kutlandje uit wil (:
    Ik woon dan misschien in B, hier is het helemaal hetzelfde.
    Enorm veel sterkte, meid.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Sadistic schreef:
    (...)

    Nieuw Zeeland. De enige optie waar we tijdelijk op zouden kunnen hopen is een work holiday, maar ik ga gewoon kijken wat ik daar kan doen want elke dag wordt ik een beetje meer ziek van dit kutland en al zijn kromme, enge weggetjes.

    & We hebben het hier over een kwestie als we al getrouwd zouden zijn, want dat mag stom genoeg wel gewoon!

    Bijna goed
    Ik ben het helemaal met je eens
    Nederland is een kutland
    Ik wil weg hier


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik denk dat het sneller gaat als hij uit Turkijke komt, omdat Turkije deel uitmaakt van de EU...

    Maar, dat is idd vet kut =\


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    *schudt de hand en knikt* Wat is Nederland toch een fijn land -knikt-. Ik vind het echt ontzettend kut voor je en ik hoop dat er toch nog een oplossing gevonden wordt! (flower)


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik snap ze ook wel, hoor. Je bent pas 19 en heel veel mensen zijn dan nog niet samen met degene met wie ze altijd samen zullen zijn. Dus wie weet haal je iemand naar nederland en raakt het wat later uit. Wil jij dan nog garant staan? Daar krijg je echt veel gedoe van dan.

    Maar toch. Sterkte!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Jep, de overheid met zijn nieuwe kutregeltjes


    SLOAN.

    Sadistic schreef:
    (...)

    Nieuw Zeeland. De enige optie waar we tijdelijk op zouden kunnen hopen is een work holiday, maar ik ga gewoon kijken wat ik daar kan doen want elke dag wordt ik een beetje meer ziek van dit kutland en al zijn kromme, enge weggetjes.

    & We hebben het hier over een kwestie als we al getrouwd zouden zijn, want dat mag stom genoeg wel gewoon!


    Misschien kan hij een werk vergunning aanvragen fzo?


    SLOAN.

    Bewijst maar eens in wat voor kut land we ook al weer wonen..
    Dit slaat echt nergens op!
    Ik hoop dat jullie nog op een goede oplossing kunnen komen!


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.