• Ik ben vanmiddag bij het IND geweest (immigratiedienst) om te informeren over wat ik kan doen om mijn vriend hierheen te krijgen. Lang verhaal kort gemaakt, we kunnen samen de tering krijgen en het lekker uitzoeken hoe we het gaan doen. We mogen hier namelijk wel trouwen, maar tenzij ik € 1446 per maand verdien, mag ik niet garant staan voor hem. Het feit dat we een huis hebben om hem op te vangen, 3 personen met een goed volwassen salaris en genoeg mogelijkheden op werk maken niet uit, want ik ben de enige die garant mag staan en ik verdien niet genoeg. Daarbij zijn ze nu bezig met een wetsvoorstel dat je minimaal 24 moet zijn om voor iemand garant te kunnen staan überhaupt (ze zijn zeker bang dat hij een uitkering aanvraagt, terwijl die jongen al jarenlang werkt en zijn diploma bij de universiteit al gehaald heeft en doorgaat voor bachelor en doctorraat, juist om te kunnen werken hier). Zo goed als geen mogelijkheid dus. Dat niet alleen maakt me kwaad, wat me écht woest maakte was dat hij vroeg of mijn vriend uit Turkije kwam, omdat het dan een sneller proces zou zijn. Waar gaat DAT dan weer over? En waarom zou het dan wel sneller kunnen gaan?!?! -Kreeg ik heel leuk amper antwoord op, de klootzak deed alsof ik een voetenveeg was met heel weinig belangstelling!-
    Nu zijn we dus maar aan het uitzoeken of ik niet naar Nieuw Zeeland kan komen (zeer waarschijnlijk véél makkelijker) en daar kan studeren voor een aantal jaar, terwijl hij ook z'n studie afmaakt. Misschien dat we dan over een jaar of 6 een keer een kans maken. Klote overheid. Kut Holland, dat geen ene kankermoer doet voor de mensen die er wonen, BAH! ><

    Edit; Er is een klein vooruitzicht dat ik over enkele maanden met een 2e baan erbij wel genoeg ga verdienen, dus wie weet komt het toch nog goed.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2011 - 13:00 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Oke, het is niet leuk. Maar ik snap de overheid ook wel.
    En het feit dat het voor turken gemakkelijker is zal wel iets met europa te maken hebben.
    Maar er moet wel een manier zijn hoor, gewoon blijven informeren!


    Get outta my head!

    Reloaded schreef:
    Oke, het is niet leuk. Maar ik snap de overheid ook wel.
    En het feit dat het voor turken gemakkelijker is zal wel iets met europa te maken hebben.
    Maar er moet wel een manier zijn hoor, gewoon blijven informeren!


    Hoe snappen jullie dat zo goed dan? Die jongen heeft een universitaire opleiding, geen strafblad, etcetera etcetera ... Van alle mensen die hierheen komen behoort hij juist tot de groep waar we hier wél wat aan hebben. :/
    En nee hoor, ik geef niks op, al vind ik het wel heel erg onaantrekkelijk worden om hier te blijven.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    oke, dit slaat nergens op. Ik ben zelf Turks, en ja ik weet dat het dan sneller en makkelijker gaan omdat er meer Turken en Marrokanen imigreren naar Nederland... maar wat ze nu doen is best wel.. klote.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    En die mensjes die wel uitkering willen vangen komen zo binnen.. Achterlijk gedoe dit :S


    Life is hard and then we die

    en deze situatie komt me eigenlijk wel bekend voor... mijn tante in Turkije probeert te imigreren naar Oostenrijk, maar dat kan ze ook niet omdat mijn oom geen vaste baan heeft. Het zelfde was bij mijn oma 2 jaar geleden, mijn vader probeerde haar naar NL te halen maar omdat hij niet een vaste baan heeft (i.v.m met contract) kon het niet? Best wel stom allemaal.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2011 - 14:10 ]


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    en deze situatie komt me eigenlijk wel bekend voor... mijn tante in Turkije probeert te imigreren naar Oostenrijk, maar dat kan ze ook niet omdat mijn oom geen vaste baan heeft. Het zelfde was bij mijn oma 2 jaar geleden, mijn vader probeerde haar naar NL te halen maar omdat hij niet een vaste baan heeft (i.v.m met contract) kon het niet? Best wel stom allemaal.


    Ik heb een vaste baan met contract en onderkomen, alleen is het volgens het IND dus niet genoeg van mijn kant uit.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2011 - 17:22 ]


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    We hebben de achterlijkste overheid in jaren, met ene meneer Wilders en mevrouw van Bijsterveld als grootste idioten.

    Let 'em burn, echt waar.


    ars moriendi

    AllstarW schreef:
    Pfoe, nu weet ik weer waarom ik dit kutlandje uit wil (:
    Ik woon dan misschien in B, hier is het helemaal hetzelfde.
    Enorm veel sterkte, meid.


    same here. liever een commercieel en dom land dan een oneerlijk, regeringsloos land. (wilt naar amerika!)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    (...)

    same here. liever een commercieel en dom land dan een oneerlijk, regeringsloos land. (wilt naar amerika!)


    Amerika is ook behoorlijk commercieel, dom en oneerlijk. NL gaat juist steeds meer op Amerika lijken. :/
    Al snap ik de droom wel, het is/lijkt in ieder geval nog meer mee te vallen als dat het hier doet over het algemeen. :/


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Grizzly schreef:
    (...)

    same here. liever een commercieel en dom land dan een oneerlijk, regeringsloos land. (wilt naar amerika!)

    America is overrated. Echt waar.


    ars moriendi

    DIRK schreef:
    (...)
    America is overrated. Echt waar.


    Agreed. Alleen in de grote steden is het redelijk geregeld (meestal), daarbuiten wordt alles al snel slechter. De wegen, de huizen, de bruggen (vaak ernstig verouderd) etcetera. + Daarbij is het zorgsysteem vele malen slechter en als je niks hebt, heb je ook niks. In Amerika (of vele andere landen) klop je niet zo snel aan bij de regering voor hulp als hier hoor. Laten ze je gewoon staan of je krijgt voedselbonnen o.i.d. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Grizzly schreef:
    (...)

    same here. liever een commercieel en dom land dan een oneerlijk, regeringsloos land. (wilt naar amerika!)
    Hhah, Amerika is eens zo oneerlijk. En daar is het 10x zo moeilijk om binnen te geraken om echt te wonen..


    Get outta my head!

    Vossensnuit schreef:
    I know. Als je vriend geen flikker doet en uit Turkije/Marokko komt, gaat het allemaal supersnel. Ik zou naar Nieuw Zeeland gaan als ik jou was, ben je meteen weg uit dit rotland.


    You're beautiful.

    Ongelooflijk, al dat crapuul dat van her en der komt en geen woord Nederlands spreekt kan hier zomaar binnen, maar jouw vriend, die zelfs gestudeerd heeft, kan dat niet? (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'