• Dit is iets waar ik nu al mee zit: vandaag zag ik een gevecht op school. Normaal gesproken lach je je te pletter om zulke dingen, maar dit zag er alles behalve leuk uit. Twee lange jongens sloegen zó hard en zó snel op elkaar in. Het zit me helemaal dwars. Sterker nog, voor dat ik de moed bij elkaar had om er tussen te gaan staan - er stonden zo'n 30 man te kijken - was de één de ander aan het wurgen en kwamen er twee leraren aan gestormd die met moeite de twee uit elkaar moesten trekken. Een gevecht kan ik wel tegen, alleen was dit té heftig. Ik ben daar zelf geweest, daar als één van die mensen die heeft gevochten, lang geleden, en het doet me pijn want die keer dat ze mij in elkaar sloegen hadden ze net zo goed de intentie me te vermoorden. Ik heb ze niet zover laten komen, gelukkig. Alleen als dit gebeurt doet dat erg pijn, en mijn moeder lachte me verdomme uit toen ik dat vertelde. Dus, vandaar dat ik er een topic over schreef. Ik moest het even kwijt.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2011 - 17:28 ]


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Dat klinkt inderdaad heel heftig. Maar denk maar zo het is goed afgelopen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ahww... da's wel zwaar kut, dat je hier zo mee zit D:
    Misschien moet je het opschrijven en verbranden (a')


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Waarom kunnen jongens nu nooit iets zonder geweld oplossen?


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    ik snap je moeder niet wat er grappig aan is >.<


    Shoganai i ne~

    StJimmy schreef:
    Dat klinkt inderdaad heel heftig. Maar denk maar zo het is goed afgelopen.


    Nee, juist niet, want ik had moeten helpen. Ik heb de laatste maanden zoveel agressie opgespaard, ik had er tussen moeten gaan. Maar ik stond te ver weg en ik durfde godverdomme niet. Toen ik het durfde was het te laat. Maar dat gevoel is ook versterkt omdat we daarna een herdenking hadden. Was nogal een drama.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    FinalDay schreef:
    Ahww... da's wel zwaar kut, dat je hier zo mee zit D:
    Misschien moet je het opschrijven en verbranden (a')


    Nee ik heb een dagboek, dus ik schrijf daar wel in. Thanks.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Komt bij ons geregeld voor; is idd niet leuk

    Nahh ik denk niet dat de een de ander uiteindelijk ook daadwerkelijk had doodgewurgd hoor ;P Wel sneu dat niemand van die hele groep mensen niet ingrijpt.


    ars moriendi

    Lipton schreef:
    Waarom kunnen jongens nu nooit iets zonder geweld oplossen?


    Kunnen ze wel. Maar zij niet. Ik heb dat vandaag ook gezien, jongens die elkaar steunden en om elkaar geven; het hoeft niet altijd stoer doen en geweld te zijn.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    MrsBillieJoe schreef:
    Komt bij ons geregeld voor; is idd niet leuk


    Dit is ook de derde keer bij ons, alleen is dit de eerste keer dat ik het zag. De vorige keer hebben een paar brugpiepers met een schaar mijn klasgenoot neer proberen te steken, die gelukkig geholpen werd door aan brede jongen uit mijn klas. Later wouden van die negers het slachtoffer, mijn klasgenoot dus, vermoorden gingen hem opwachten en zo. Echt fucking kut.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Ik snap je gevoel. Niet dat ik zelf in een gevecht heb gestaan zoals jij, maar ik begrijp het wel. Als er in de aula een gevecht is of iets dergelijks vind ik het toch wel eng, ja. Wat áls er nou iets ergs gebeurd?
    Denk maar zo: het is goed afgelopen. (:


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    DIRK schreef:
    Nahh ik denk niet dat de een de ander uiteindelijk ook daadwerkelijk had doodgewurgd hoor ;P Wel sneu dat niemand van die hele groep mensen niet ingrijpt.


    Oh ja wel. Die jongens waren meer dan kwaad, ze waren écht woedend. Je hebt waarschijnlijk nog nooit een heftig gevecht gezien, want het was écht serieus. En mij hebben ze ook proberen te vermoorden?


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Dit is ook de derde keer bij ons, alleen is dit de eerste keer dat ik het zag. De vorige keer hebben een paar brugpiepers met een schaar mijn klasgenoot neer proberen te steken, die gelukkig geholpen werd door aan brede jongen uit mijn klas. Later wouden van die negers het slachtoffer, mijn klasgenoot dus, vermoorden gingen hem opwachten en zo. Echt fucking kut.

    Idd; die hebben nu wel een reputatie voor de rest van de tijd die ze nog moeten

    Ixora schreef:
    Ik snap je gevoel. Niet dat ik zelf in een gevecht heb gestaan zoals jij, maar ik begrijp het wel. Als er in de aula een gevecht is of iets dergelijks vind ik het toch wel eng, ja. Wat áls er nou iets ergs gebeurd?
    Denk maar zo: het is goed afgelopen. (:


    Ik had er tussen kunnen en moeten springen. Ik kan boksen en ik kan mensen hun arm zonder moeite breken - of bijna breken. Ik voel me kut dat ik niks deed.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Nee, juist niet, want ik had moeten helpen. Ik heb de laatste maanden zoveel agressie opgespaard, ik had er tussen moeten gaan. Maar ik stond te ver weg en ik durfde godverdomme niet. Toen ik het durfde was het te laat. Maar dat gevoel is ook versterkt omdat we daarna een herdenking hadden. Was nogal een drama.

    Wat je deed was puur menselijk,als je er tussen was gaan staan dan had je ook klappen(of erger) gekregen. Je beschermd je zelf altijd eerst voordat je aan iemand anders veiligheid denkt. Puur natuur.
    Je wou er tussen springen en je heb het bijna gedaan,dat is al heel wat. Veel meer dan de meeste zouden doen. Je zei dat er 30 man om heen stonden en niks deden,dan is het toch niet zo erg dat je net te laat was.
    Jij heb geen schuld,je hebt niks verkeerd gedaan alleen maar iets menselijk.
    Ik bedoelde meer dat het met die jongens goed is afgelopen. Daar moet je blij om zijn,en niet jezelf de schuld geven van iets waar je niks mee te maken heb.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall