• Worden pro-ana verhalen weer een nieuwe trend ofzo? Slechts omdat één iemand ermee begonnen is? En wat vinden jullie van die verhalen?

    -Ik weet dat ik zelf ook een verhaal heeft dat met anorexia en pro-ana te maken heeft, maar die had ik al langer (:


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Hooligan schreef:
    (...)
    OMG. Jíj zegt dat als je weet wat het is, dat je weet hoe die mensen zich voelen. Verdraai nou niet je eigen woorden, alsjeblieft. En waarom zou ik in godsnaa, het tegendeel gaan beweren over het feit dat mensen met anorexia weten hoe andere mensen zich voelen? Uh. Duh?

    Laat maar. Je snapt me niet. Moet je me niet meteen de grond gaan inboren


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Before schreef:
    Gaan we hier nou een ruzie over maken?


    te laat XD


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Laat maar. Je snapt me niet. Moet je me niet meteen de grond gaan inboren

    Nee, niet laat maar. Daar kan ik zo slecht tegen. Ik boor je niet de grond in, ik voer een discussie. En als jij zegt dat ik het niet snap, leg het me dan uit.

    Ja, er zijn altijd mensen die het beter weten, tuuurlijk, maar niemand hier kent me persoonlijk en iedereen beleeft álles anders, dus als je mijn manier van het verwoorden, of misschien kleine foutjes in mijn verhaal niet prettig vind, helaas, zo schrijf ík het op.
    en Genius, ik probeer hier geen 'fame' mee te behalen oid, maar veel dingen die mensen noemen, die ik blijkbaar fout heb gedaan of beschreven, (volgens hun), gaan over mijn verhaal. Tja, dan voel ik me snel aangesproken, maar ik zal ophouden met hierover te praten. Ik heb nog een stukje in mijn nieuwe hoofdstuk geplaast, voor mensen die veel dingen fout vinden aan mijn verhaal maar het blijkbaar toch lezen.
    & mensen mét anorexia of pro-ana die denken zelf een beter verhaal te kunnen schrijven, omdat ik er totaal niks van afweet en alles verkeerd neerzet en ontzettend irritant reageer, succes.

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Laat maar. Je snapt me niet. Moet je me niet meteen de grond gaan inboren


    op dat punt vind ik dat hooligan wel gelijk heeft (cat) eerst zeg je dat ''als je weet wat het is dan weet je wat ze voelen'' en daarna zeg je ''als je in die situatie zit weet je wat ze voelen''
    volgens mij is in die situatie zitten iets anders dan weten in welke situatie ze zitten (cat)


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Jennieee schreef:
    (...)

    t ligt eraan hoezeer je je in een situatie kan verplaatsen. damn dit lijkt wel psychologie x] mja ieder zn eige mening hierover (krul)

    Eigen mening? Een eigen mening? Je kan niet weten hoe zo iemand zich voelt. Deze discussie heb ik trouwens al twintig keer gevoerd alleen dan over zelfmoord en snijden/zelfpijnigen. Oke, anyway. Je kan dat niet weten, behalve als je het ooit zelf hebt meegemaakt.

    Hooligan schreef:
    (...)
    Nee, niet laat maar. Daar kan ik zo slecht tegen. Ik boor je niet de grond in, ik voer een discussie. En als jij zegt dat ik het niet snap, leg het me dan uit.

    "Als je zelf weet wat het is, dan weet je wel wat ze voelen"
    Met het gedeelte 'als je zelf weet wat het is', dus als je zelf weet wat het is om anorexia te hebben, dan weet je wat anderen met anorexia voelen. Dat is het punt dat ik wil maken. Dat is toch gewoon zo. Vraag me uitleg in plaats van me meteen aan te vallen en te zeggen dat ik mijn woorden verdraai


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik lees die verhalen niet, niet mijn soort ding, dus ik let er ook niet zo op.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Mhihi kom op mensjes.
    Ik denk dat we het er allemaal wel mee eens zijn, dat je niet kunt weten hoe een anorexiapatiënt(e) zich voelt, voorstellen, ja, maar weten is iets heel anders.
    Zullen we het daar dan maar op houden?
    (bloos)


    everything, in time

    Hooligan schreef:
    (...)
    Eigen mening? Een eigen mening? Je kan niet weten hoe zo iemand zich voelt. Deze discussie heb ik trouwens al twintig keer gevoerd alleen dan over zelfmoord en snijden/zelfpijnigen. Oke, anyway. Je kan dat niet weten, behalve als je het ooit zelf hebt meegemaakt.


    oke even terugspoelen
    ik zei dat ze het niet precies WISTEN maar het zich wel konden VOORSTELLEN.

    jij zegt: 'je kunt niet weten hoe zo iemand zich voelt'
    en dat ben ik met je eens dus wat zeur je dan? :'D


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Hooligan schreef:
    (...)
    Eigen mening? Een eigen mening? Je kan niet weten hoe zo iemand zich voelt. Deze discussie heb ik trouwens al twintig keer gevoerd alleen dan over zelfmoord en snijden/zelfpijnigen. Oke, anyway. Je kan dat niet weten, behalve als je het ooit zelf hebt meegemaakt.

    Ook als je het hebt meegemaakt weet je het niet. Iedereen ervaart het op zijn eigen manier. Ze hebben dezelfde richtlijnen, gedachtes en gelijke doelen, maar iedereen zal zich er anders onder voelen.
    Hetzelfde als dat de een zijn buikpijn als een kleinigheid zal ervaren en een ander dezelfde pijn als zeer ernstig zal voelen.

    Progeny schreef:
    Mhihi kom op mensjes.
    Ik denk dat we het er allemaal wel mee eens zijn, dat je niet kunt weten hoe een anorexiapatiënt(e) zich voelt, voorstellen, ja, maar weten is iets heel anders.
    Zullen we het daar dan maar op houden?
    (bloos)


    you're right big sister :$


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Tranquillity schreef:
    (...)
    "Als je zelf weet wat het is, dan weet je wel wat ze voelen"
    Met het gedeelte 'als je zelf weet wat het is', dus als je zelf weet wat het is om anorexia te hebben, dan weet je wat anderen met anorexia voelen. Dat is het punt dat ik wil maken. Dat is toch gewoon zo. Vraag me uitleg in plaats van me meteen aan te vallen en te zeggen dat ik mijn woorden verdraai

    Nou, dan ben je weer lekker duidelijk. Want die zin is Turks voor mij (cat) En natuurlijk weet je zelf als patient(e) hoe het is: that's stating the fucking obvious?!
    -Telt even rustig tot 10-
    Jij zegt: 'Als je zelf weet wat het is'. Wat HET is. Het = pro-ana/anorexia. Als je normaal wil duidelijk maken wat je wíl duidelijk maken dan had je neergezet: 'Als je zelf weet hoe het is'. Dan had het voor de mavo-ers iets makkelijker te begrijpen zijn geweest :')

    Hooligan schreef:
    (...)
    Nou, dan ben je weer lekker duidelijk. Want die zin is Turks voor mij (cat) En natuurlijk weet je zelf als patient(e) hoe het is: that's stating the fucking obvious?!
    -Telt even rustig tot 10-
    Jij zegt: 'Als je zelf weet wat het is'. Wat HET is. Het = pro-ana/anorexia. Als je normaal wil duidelijk maken wat je wíl duidelijk maken dan had je neergezet: 'Als je zelf weet hoe het is'. Dan had het voor de mavo-ers iets makkelijker te begrijpen zijn geweest :')

    Ja, oké, dan heb ik een grote fout gemaakt hoor door WAT te zetten. Sorry daarvoor! Nu tevreden


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Hooligan schreef:
    (...)
    Nou, dan ben je weer lekker duidelijk. Want die zin is Turks voor mij (cat) En natuurlijk weet je zelf als patient(e) hoe het is: that's stating the fucking obvious?!
    -Telt even rustig tot 10-
    Jij zegt: 'Als je zelf weet wat het is'. Wat HET is. Het = pro-ana/anorexia. Als je normaal wil duidelijk maken wat je wíl duidelijk maken dan had je neergezet: 'Als je zelf weet hoe het is'. Dan had het voor de mavo-ers iets makkelijker te begrijpen zijn geweest :')


    dan is dit gewoon een misverstand en kwam het verkeerd over op jou x')
    blijkbaar bedoelde ze het anders. foutje, ken gebeuren.
    t leven gaat verder? :')


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.