• De stelling van vandaag luidt:
    Je mag zelf bepalen wanneer je seks hebt, drinkt of rookt.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Eens, het is jouw leven.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Mee eens :Y)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Oneens en Eens,

    Mensen van 13 drinken ook wel eens wat je hebt vast wel eens van je vader of moeder stiekem geproeft of gewoon gevraagd of je iets mocht proeven. Dan drink je eigenlijk ook. Maar qua Sex vind ik wel dat je er echt zeker van moet zijn en de een is dat op 13 jaar en bij de ander op 18 dat verschilt.
    Roken daar heb ik echt mijn argumenten voor het is niet lullig bedoeld maar hoe lager het schoolniveau hoe groter het aantal kinderen die roken.
    Bij mij op school roken voornamelijk de leraren en 15 leeringen ongeveer van de 1500.

    Dit is mijn mening
    :)


    You can burn the cities down but it won't stop me!

    Oneens.
    Als er geen regels waren,
    zouden we nu allemaal half droken zijn, 10 soa's hebben en drugsverslaafd.
    Okee, misschien niet zo erg. :p


    Never give up the things that makes you smile

    Stu schreef:
    Eens. Of je verstandig bezig bent is een ander verhaal :'D


    Alis volat propriis.

    Je mag zelf bepalen wanneer je seks hebt, drinkt of rookt.

    Oneens.
    Het is misschien wel zijn/haar leven.
    Maar het is dan bijvoorbeeld wel je kind.
    Ik bedoel. Ik zou niet willen dat mijn kind op 4 jarige leeftijd, drink of rookt.
    Seks maakt me niet uit, kan niks gebeuren, tenzij hij/zij het niet veilig doet.
    Drinken of roken vind ik een ander verhaal.
    Maar anders boeit het niet. Maar als ouderzijnde, zou ik niet vinden.

    uh... nja sommige dingen die geen kwaad kunnen wel. als je 14 bent en een heel lief vriendje hebt kun je best seks hebben ;P wel veilig natuurlijk. maar roken en drinken brengt schade toe aan je lichaam dus dat zou ik gewoon pas doen als je oud genoeg bent


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Je kunt het wel gaan verbieden, maar op die manier wordt het alleen maar spannender voor een kind en gaat ze/hij het wel doen zonder enige uitleg erover te hebben gehad. Ik heb zoiets van; verbieden heeft toch geen zin. Beter wees je er open over, leg je uit hoe alles werkt, wat de gevolgen zijn etc. etc. Daarna kun je de keuze aan het kind zelf geven, met als voorwaarde dat diegene het altijd tegen je zegt.
    Dit heeft voor mij gewerkt, voor mijn broertje & mijn zusje. Geen van ons drinkt, rookt of heeft ooit drugs aangeraakt. Over seks zijn we heel eerlijk naar onze moeder toe :)
    Ik vind dit de beste manier.


    Life is hard and then we die

    Je kan het wel verbieden, maar veel haalt het eigenlijk niet uit. Wanneer jongeren in hun probeerleeftijd komen, zullen ze gaan drinken, roken en weet ik veel wat nog allemaal om te zien welke invloeden het met zich mee brengt. Of je er nu een verbod op plaatst of niet, het haalt niets uit. Ik denk dat zo'n verboden meer zijn om de maatschappij een goede naam te geven, ook al weet man dat ze heel gemakkelijk omzeild kunnen worden.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Eens. Maar wees zo slim om met sex aan de pil te zijn en een condoom te gebruiken. Deel je sigaretten of shag nooit uit en werk voor het geld dat je aan rookwaren wilt besteden. Drink met maten, ken je grens.


    Never Give In, Never Surrender.

    Eens.
    Ze kiezen er zelf voor dus dan moeten ze de gevolgen maar dragen..


    Stop wishing, Start doing..

    Fellatio schreef:
    Eenss maar bepaal wel met een gezond verstand.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Roken en Drinken dat mag je gewoon van je 16-18 , dan besef je beter hoe veel schade dit kan aanleveren.

    Seks hebben kan je al als je 10 bent. Als je dit doet voor de pret, vind ik dat het kan met condoom. Ik vind wel dat je pas boven de 14 zonder condoom seks mag hebben.


    Firm believer of all that is magic