• De stelling van vandaag luidt:
    Je mag zelf bepalen wanneer je seks hebt, drinkt of rookt.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Zie post Captain.


    No growth of the heart is ever a waste

    Celestial schreef:
    Oneens.
    Jongeren hebben vaak nog niet het besef van wat alcohol en roken met je doet.


    juist :D


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    eens, de reden dat de meeste jongeren roken en drinken is omdat het NIET mag


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Sadistic schreef:
    Oneens, maar we doen het toch allemaal wel als we willen. :Y)


    "No one asked your opinion, you filthy little Mudblood."

    Woop schreef:
    Tja, eens maar ook oneens. Jongeren beseffen het vaak niet goed wat het allemaal met je doet. En als je het echt wilt, oké doe het dan maar. Maar besef wel dat er (erge) gevolgen zijn.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ik ben het oneens qua drank en roken. Dit is gewoon slecht. Punt.
    Maar als je 15 bent, je wilt seks, en je weet hoe je dat veilig kan doen, en wie je moet raadplegen als je wel zwanger raakt oid, zou ik niet weten waarom daar een vaste leeftijd aan vast moest zitten.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Anderen kunnen en zullen je waarschijnlijk aanraden om iets niet/wel te doen, maar de uiteindelijke beslissing ligt toch altijd bij jou. Als je moeder zegt 'je mag geen alcohol drinken', is de kans groot dat we het uiteindelijk wel doen, gewoon om stoer over te komen...


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Woop schreef:
    Tja, eens maar ook oneens. Jongeren beseffen het vaak niet goed wat het allemaal met je doet. En als je het echt wilt, oké doe het dan maar. Maar besef wel dat er (erge) gevolgen zijn.


    Food.

    Half eens; met Seks ja dat mag je zelf beslissen want niemand weet waarneer jij er aan toe bent, maar Alcohol en Roken nee, dat moet echt zo blijven want veel kinderen kunnen de grens zelf nog niet instellen.

    Eens en oneens.
    Je moet je aan de leeftijdsgrens van bepaalde dingen zoals roken en alcohol drinken houden. Maar je kan iemand moeilijk opsluiten, als ze het echt willen doen ze het toch wel.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2011 - 19:33 ]


    I'm hard to remember, but imbossible to forget.

    Oneens, er moet toch ergens een richt leeftijd zijn. Een leeftijd waar jongeren verantwoordelijkheidsgevoel hebben.


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    eens, maar je moet er wel op zijn gewezen wat de gevolgen zijn

    Bij seks denk ik... Je moet er klaar voor zijn, je moet op een leeftijd zijn waarbij het gemiddelde van de bevolking er klaar voor is, je moet emotioneel stabiel zijn en vooral: Het moet veilig! En dat kan je niet allemaal zelf beslissen, dus je zou het er met een vertrouwd iemand over moeten hebben.

    Bij roken vind ik: Niet aan beginnen, want in principe is het nergens voor nodig. Het voegt niets toe aan je behoeften, al vind ik dat je best mag weten wat het inhoud, dus om te proberen.. Zeg ik gewoon achttien, want dan ben je grotendeels uitgegroeid. Dus nee.

    Bij drank... Zou ik ook zeggen 'nooit', maar vocht heb je wel nodig al snap ik het alcohol gedeelte gewoon niet. Je kan het net zo goed eruit halen, of zo. Maar ja, iedereen moet iets drinken, dus dan zou je er over moeten praten met iemand die er verstand van heeft/vertrouwd iemand, dus eigenlijk ook 'oneens'. :'p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oneens, Met de mensen die ik ken die drinken al en die zijn 12/13(cat)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    tsja ookal drink en rook ik nu ook alweer vanaf mn 14e tis toch beter als die regels er blijven en beter gehandhaaft worden want mensen weten niet wat er met ze kan gebeuren. ik zie veel jongeren om me heen echt goed het pad kwijtraken. maarja tis allemaal beetje hypocriet als ik het zeg terwijl ik het zelf ook doe, ik let alleen wel op mn grensen


    Now that it's all over, what did you really do yesterday that's worth mentioning?