• De stelling van vandaag luidt:
    Je mag zelf bepalen wanneer je seks hebt, drinkt of rookt.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Eens, maar je moet wel je gezonde verstand gebruiken en het liefst je aan de regels die opgesteld zijn voor je eigen veiligheid houden.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Eens,
    waarom zou je daar iemand anders over laten beslissen?!

    Oneens, ik vind dat je als 11-12 jarige helemaal nog niet goed de gevolgen ziet van wat er kan gebeuren met je lichaam of leven als je een van deze dingen op jonge leeftijd al doet.
    Vanaf een jaar of 16, maak dan maar z'n beslissen. Iig met wat meer verstand als 11.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Eens, want als je het verbied doe je het stiekem? Wat is nou erger?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Somethnholic schreef:
    Logisch. Jij leeft, jij bepaalt. Jij maakt fouten, jij leert er van. (":


    Hier ben ik het tot op zekere hoogte mee eens. Als ouders alles voor je verbieden zul je nooit een fout maken waar je van leert, en kan het plotseling heel hard aankomen. Dus in principe vind ik dat je het zelf mag weten, als het toegestaan is bij de wet.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Je moet er toch zelf de gevolgen van dragen, dus: eens (:


    Life begins at the end of your comfort zone

    Celestial schreef:
    Oneens.
    Jongeren hebben vaak nog niet het besef van wat alcohol en roken met je doet.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Fellatio schreef:
    Eenss maar bepaal wel met een gezond verstand.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Vanaf je 16de wel ja. Daarvoor kan je het gewoon niet goed inschatten.


    Your make-up is terrible

    Eens. Andere mensen zouden je geen regels mogen opleggen, enkel richtlijnen haha.

    Eens, als je er van te voren goed over nadenkt.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ja. Er is toch niemand die zich wat aantrekt van de wet. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Eens. Je mag zelf weten wanneer je dat wilt, maar dan vind ik wel dat er richtlijnen moeten blijven. Dat er wordt bijvoorbeeld wordt aangegeven dat het niet verstandig is om voor je 16e te drinken. Ook moeten de ouders hun kind(eren) er wel voor zorgen dat het duidelijk is wat de gevolgen kunnen zijn. Toch zullen er ook wel wat zijn die zich daar niks van aantrekken en de mist in gaan. Maar dat is nu ook zo, terwijl er een wet voor is.

    Ja, je ouders hebben je immers verantwoordelijkheidsgevoel bijgebracht mag ik hopen. De gevolgen als je daarmee de fout in gaat zijn voor jezelf.


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    De tieners luisteren nu al niet, wat zou er gebeuren als die wetten er niet zouden zijn? Totaal oneens.


    Olive