• -

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 19:44 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ik was echt bang dat mijn tante en nicht erbij waren,, maar gelukkig niet #zucht


    Mas maganda sa inyo Dalawa >?,, ~

    Respect dat je dit vertelt. Toen ik het bericht hoorde reageerde ik met: 'Wie doet nu zóiets?', als ik zo'n verhaal er achter hoor wordt het natuurlijk al mensenlijker, maar toch kan ik het me nog niet helemaal inbeelden. Misschien heb je gelijk en moeten we mensen niet uitsluiten, maar dat lijkt mij een bijna onmogelijke taak.
    Wat mij vooral beangstigd is hoe vaak ik al heb horen zeggen dat je niets hebt aan psychologische hulp. Dat die mensen je niet begrijpen. En die mensen zijn er nu juist om je te begrijpen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 19:57 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Sadistic schreef:
    (...)

    Zulke dingen zijn pas te begrijpen als je ze zelf meemaakt. Ze kunnen misschien wel begrijpen hoe zoiets tot stand komt, maar vaak niet/lang niet altijd hoe jij het meemaakt en wat dat met jou doet van binnen.

    In dat geval hoop ik dat ik het nooit zal begrijpen...(:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 19:57 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 19:57 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ik wil best begrijpen dat die man zou ver heen was en zo wanhopig dat hij dit deed maar ik kan het niet. Het staat zover weg van hoe ik denk. Ik ben ook een heel jaar lang genegeerd door mijn klasgenoten en als ik ze nu tegenkom trek ik het liefst mijn kin omhoog en negeer ze. Maar mensen zijn in staat tot daden die absoluut onmenselijk zijn. Ooit een dier zelfmoord zien plegen en dan ook nog eens anderen meeneemt in zijn dood?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Eerlijk gezegd, vind ik dat ze iedereen met zulke ideeën in een ontzettend streng bewaakte inrichting moeten plaatsen. Als je denkt dat je het voor jezelf goed kan praten om een klein kindje te vermoorden, al helemaal met pesten als reden, vind ik dat gewoon onmenselijk. Hate me if you want to, het is mijn mening.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 19:57 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Sadistic schreef:
    (...)

    Niemand heeft hem goedgepraat, ik net zo min.
    En jij mag dat denken, ik vind dat ze mensen die helemaal geen gevoelens hebben eens in zo'n inrichting moeten plaatsen, zodat ze al een íets beter idee hebben van hoe het is als je gek wordt gemaakt door iets/iemand.


    Wat ik bedoel, is dat je buitensluiting als reden (en dus excuus) gebruikt om even met een pistool rond te slingeren in een school of winkelcentrum en zo mensen van hun leven te beroven. Die mensen zijn een gevaar voor de samenleving, en ik vind dus dat die dan ook niet in een samenleving moeten zijn. En daarnaast, als iedereen die gepest wordt even een rondje om zich heen gaat steken, zouden er nu niet zo veel mensen meer zijn denk ik. Houd wel in je achterhoofd dat er veel genoeg ergere dingen zijn dan gepest worden, bedenk dan ook eens wat dat kan zijn. Vind je dan nog steeds dat je een reden hebt om onschuldige mensen van het leven te beroven, omdat jij gepest wordt?
    En ik weet dat je nu wilt zeggen dat die mensen niet meer normaal kunnen denken. Ding ding ding, dat is dus de reden dat ze in een inrichting geplaatst zouden moeten worden.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik heb echt enorm veel respect voor je.


    We can't spend our lives waiting to live.

    JongEnBlond schreef:
    Ik vind niet dat je mag stellen dat dit soort dingen gebeuren omdat wij als maatschappij wel eens iemand buiten sluiten. Dat gaat mij te ver.

    Maar verder, respect! Dat je dat overwonnen hebt, en gewoon voor je goede betoog!


    zij heeft gelijk.
    want je hebt er altijd wel gekken tussen lopen, dat kun je niet voorkomen.


    Believe in yourself, change the world.

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 19:57 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Hier word ik een sprakeloos van.
    Ik zit al vijf minuten te bedenken hoe ik dit het beste kan verwoorden..
    Het is gewoon heel raar om dit te lezen en dan te weten hoe jij je in zo'n situatie kan verplaatsen. Dat is aan de ene kant beangstigend maar aan de andere kant kan ik het wel iets beter begrijpen. Al zijn de daden onvergeeflijk.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    wauw, respect ;o
    dit heeft mij ook aan het denken gezet, maar niet op zo'n manier als de jouwe, vooral omdat ik degene had kunnen zijn die dood was, daar amper een kilometer vandaan..

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 9:14 ]


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.