• -

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 19:44 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Sadistic schreef:
    (...)

    Weet je, ik blijf het met je eens. Simpelweg een feit.

    Maar ik en ik denk jij ook, heb altijd iemand gehad die ondanks alles van me hield. Mijn ouders, mijn zus en naderhand mijn vriend die de echte redding was ... Wat doe je als je helemaal niemand hebt?
    Ik kan me bizar ver in iemands gedachten plaatsen en goedschiks of kwaadschiks helemaal in iemands leven denken ... Maar dit zijn mensen die geestelijk zo ver heen zijn dat wij onze gedachten er niet meer omheen kunnen wikkelen.

    In dit geval ben ik persoonlijk God dankbaar dat het me bespaard is gebleven, dat ik niet nog één stap verder ben geweest, om op dat niveau te komen. Maar helaas zijn er mensen die daar wel zijn en die vervolgens zulke situaties veroorzaken.

    Als wij onze ogen zouden openen om meer mensen te omarmen en daar vandaan houden, al is het maar deels, dat dat ook al zou helpen.


    Mooi gezegd hoor, maar ik denk juist dat een groot deel van de mensen die 'niemand' heeft, dat richt op zichzelf en niet op de rest. Je kunt niet iemand dwingen van je te houden & dan komen vaak juist gedachtes met 'Het zal wel aan mij liggen.' Er zijn mensen die hun woede op zichzelf richten en de mensen die als ze gek worden anderen iets aandoen. Niet iedereen is hetzelfde en het enigste wat je kunt doen is andere mensen proberen te veranderen -als ze pesten, mishandelen oid- en ze te laten inzien dat wat ze doen iemands leven verpesten kan, je kunt ze niet zomaar vermoorden, want dan waren ze aan het eind van hun leven nog 'onwetend' of iets dergelijks. -Als je me nog kunt volgen :'D -

    woow respect!


    Look in my eyes and you see what you mean to me

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 19:59 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Sadistic schreef:
    (...)

    Ik ben het helemaal met je eens, maar zo denken wij nu ... Ik heb het al een aantal keer aangegeven, maar zo kan iemand die zo ver heen is amper/niet denken. Ik kon het i.i.g op een bepaald punt niet eens meer, ondanks mijn vergevende aard en het feit dat ik niemand pijn kan/wil doen ...
    Er ontstaan andere normen en waarden in je eigen hoofd en iemand die buiten gesloten wordt neigt vaak al snel om anders te denken, omdat hij er alleen voor staat en niets/weinig anders toegestoken krijgt dat er voor zorgt dat zoiets niet gebeurd of die gedachten verdwijnen.

    Ik praat hem overigens absoluut niet goed, begrijp me niet verkeerd hoor.


    Ik praat hem ook niet goed, maar ik begrijp hem.
    En ik begrijp jou. Zoals ik al zei, ik ken het gevoel. Ik ben zelf een keertje bijna zover gegaan in mijn hoofd, thank god dat ik nog een beetje logisch kon nadenken.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    (...)

    Ik praat hem ook niet goed, maar ik begrijp hem.
    En ik begrijp jou. Zoals ik al zei, ik ken het gevoel. Ik ben zelf een keertje bijna zover gegaan in mijn hoofd, thank god dat ik nog een beetje logisch kon nadenken.


    Daar mag je God best voor bedanken, ja. ;)
    Rationeel denken is lang niet zo vanzelfsprekend/makkelijk als mensen lijken te (willen) denken.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Sadistic schreef:
    (...)

    Daar mag je God best voor bedanken, ja. ;)
    Rationeel denken is lang niet zo vanzelfsprekend/makkelijk als mensen lijken te (willen) denken.


    Als je 't maar lang genoeg uitstelt & betere hulp-resources vind dan god.(krul)

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 19:59 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Clueless schreef:
    Ik ben even helemaal sprakeloos.
    Ik vind van mezelf dat ik wel een reactie moet geven, aangezien ik niet kan doen alsof ik dit niet gelezen heb.
    Ik vind het echt heel verschrikkelijk wat er is gebeurd in Alphen a/d Rijn, maar als ik dit zo lees, dat jíj je ook zo hebt gevoeld (of voelt?) dat maakt me echt een beetje, ja, ik weet het niet.. In shock? Bang?
    Ik heb geen idee. Ik weet ook niet hoe ik kan vertellen dat ik het echt heel erg vindt, wat jij doormaakte (of doormaakt), dus ik hoop dat dit een beetje duidelijk maakt... Beetje vaag, maar ik kan het echt niet anders verwoorden.


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    Respect voor het zeggen van dit (:
    Maar ik ben het wel deels eens met dit:

    xSnoepjex schreef:
    Ik vind het verschrikkelijk, voor de gewonden, getuigen, doden en nabestaanden.
    Ik heb absoluut geen medelijden met de dader, misschien ergens een héél klein beetje.
    Ik kan geen medelijden hebben met een moordenaar.
    Maak dan alleen jezelf van kant, maar ontneem niet het leven van onschuldige mensen.
    Ook kan ik helemaal niet indenken hoe die persoon zich voelt, misschien dat ik daarom geen medelijden met hem heb.

    mijn mening


    Ik vind het zelf ook heel moeilijk om medelijden te hebben met iemand die onschuldige mensen om het leven brengt, maar toch vind ik wel dat je gelijk hebt over het feit dat er te weinig begrip en aandacht is voor mensen en als we dit veranderen kunnen we misschien heel veel van dit soort gebeurtenissen voorkomen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ik hoorde het op de radio


    Pumped. Yeah I'm so friggen' pumped

    Sadistic schreef:
    (...)

    Laten we geen Gods-discussie beginnen hier ...
    Ik zeg alleen dat ze dankbaar mag zijn dat het niet zo ver gekomen is. Ik weet ook dat jij er heel anders over denkt als ik, maar ik in mijn geval ben God wel dankbaar. Ook al heb ik het vooral zelf gedaan om er uit te komen, toch ben ik Hem dankbaar. Dat is iets dat niemand van me af kan pakken en ik ook geen zin in heb om uit te moeten leggen helemaal ...


    Oke dan, ik was wat te snel met mijn reactie. -Probeerde geen discussie daarover uit te lokken.-
    Het maakt niet uit hoe, maar je bent in elk geval uit die 'mindset' gekomen,
    dus als jij dat door 'Gods kracht' gedaan hebt, goed van je (:

    wow, speechless seriously.
    Ik vind het echt erg voor alpen aan de rijn.
    En ik vind het ook erg voor je dat je die gedachtes had.
    Hoop dat het nu wat beter gaat.


    I solemny swear i am up to no good

    [ bericht aangepast op 11 april 2011 - 20:00 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Zoals je dit beschrijft, ik kan me heel goed inleven in de woorden die je hier hebt neegezet, zelf ben ik ook gepest, nog steeds af en toe. Meerdere problemen, met gedachtes rondgelopen om mezelf van het leven te berofen, en die gedachtes zitten er nog steeds, en ook de mensen die mij hebben pijn gedaan en de mensen die het niet hebben gezien zoals leeraren etc, die hadden die pesterijen kunnen voorkomen maar hebben het niet 'gezien'. Nog wel meerdere dingen, ook als iemand nog iets tegen me zou hebben gezegt ik totaal zou gaan flippen. Is ook wel een aantal keren bijna gebeurd maar dan op een andere manier omdat ik hier zelf niet meer wou zijn. En ik had niemand, iedereen liet me zitten, mijn ouders konden me ook niet meer helpen, en het ging zelfs verder dan school, buitenom als ik de deur uit wou lopen was ik op mijn hoede want wie weet. Soms heb ik het nog moeilijk, maar de gedachtes zijn al wat in het niets gevallen, komen op sommige momenten ook wel terug, mijn vriend helpt me ook heel goed en meerdere mensen nu.. Ook al heb ik er veel problemen aan over gehouden, ik weet dat het goed komt. En weet dat ik er voor jou ben. Zo wat een verhaal weer, haha.


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Sadistic schreef:
    (...)

    Daar mag je God best voor bedanken, ja. ;)
    Rationeel denken is lang niet zo vanzelfsprekend/makkelijk als mensen lijken te (willen) denken.

    Rationeel denken is heel, heel moeilijk en ik vind het ook best bijzonder dat mensen het voor elkaar hebben gekregen ratio te kunnen defnieren/toepassen.


    No growth of the heart is ever a waste